2011-11-08, 01:00
Medlem
Fortfarande några saker jag inte får ihop, om det som folk säger nu stämmer.

1. Om JR har som vana att bråka och slåss, är det inte väldigt konstigt att han inte åkt på det tidigare ev. blivit polisanmäld tidigare?

2. Han ska ha varit med ett stort gäng vid stampen, hur kommer det sig att han ensam blivit jagad och misshandlad? Vad gjorde hans "gäng" under tiden?

3. Om det som "vittnen" i tråden skriver stämmer, ska det dels finnas många vittnen till misshandeln på festen som JR var med i, men även telefonsamtal i efterhand där JR uppmanat GM m.fl att komma och träffa honom i city (vilket dem gjorde) och detta måste väl leda till att JR m.fl. tas in på förhör eller häktas för misshandel? Eller är inte alla lika inför lagen?

Och btw hur har JR det socialt? Är han bland "dem populära", mobbad eller något däremellan? Är han oskuld?
Citera
2011-11-08, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormjaevel
Japp det var det, dock slutade inte sparkarna utan även han fick ta en hel del smällar..
sparkade erik eller slog han? uppsökte david sjukhus efteråt? ringde man polisen?
Citera
2011-11-08, 01:02
Medlem
Imoyess avatar
Jag förstår inte hur ni kan tycka att en 16-åring kan förtjäna att bli misshandlad för att han är dåligt uppfostrad. Snorungen behöver hjälp och inte stryk.

Vilken moralkärring jag låter som
Citera
2011-11-08, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusDan

1. Om JR har som vana att bråka och slåss, är det inte väldigt konstigt att han inte åkt på det tidigare ev. blivit polisanmäld tidigare?

2. Han ska ha varit med ett stort gäng vid stampen, hur kommer det sig att han ensam blivit jagad och misshandlad? Vad gjorde hans "gäng" under tiden?

3. Om det som "vittnen" i tråden skriver stämmer, ska det dels finnas många vittnen till misshandeln på festen som JR var med i, men även telefonsamtal i efterhand där JR uppmanat GM m.fl att komma och träffa honom i city (vilket dem gjorde) och detta måste väl leda till att JR m.fl. tas in på förhör eller häktas för misshandel? Eller är inte alla lika inför lagen?

Och btw hur har JR det socialt? Är han bland "dem populära", mobbad eller något däremellan? Är han oskuld?
Tror du pressen skriver nånting om det finns polisanmälningar på Erik? Jag tror inte de skriver ett ljud innan det isåfall väckts åtal.. frågan är varför de som misshandlade redondo inte sitter anhållna för den misshandeln låter ju mycket allvarligare..
Citera
2011-11-08, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jesperhatarjudar
Det hände ungefär vid svampen, vetinte vad gatan heter. Det stog i tidningen Biblitoteksgatan, ärligt i talat kommer jag inte ihåg men det var runt svampen området.

Säker på att du var där? Jag bevittnade allting och är faktiskt ganska svårt att glömma. Det var utanför East, mot bibloteksgatan ja..

Dock förflyttade sig gruppen till svampen sen när vissa från gruppen återkom, dock bara blattar den gången.
Citera
2011-11-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imoyes
Jag förstår inte hur ni kan tycka att en 16-åring kan förtjäna att bli misshandlad för att han är dåligt uppfostrad. Snorungen behöver hjälp och inte stryk.

Vilken moralkärring jag låter som
Det är klart han inte förtjänar att bli nedslagen- han ska bli lagförd för det brott han själv begått så att han får möjlighet att få hjälp!!
Citera
2011-11-08, 01:10
Medlem
Citat:
Säker på att du var där? Jag bevittnade allting och är faktiskt ganska svårt att glömma. Det var utanför East, mot bibloteksgatan ja..

Dock förflyttade sig gruppen till svampen sen när vissa från gruppen återkom, dock bara blattar den gången.
Och igår skrev du att det var invandrare som slog erik...
Citera
2011-11-08, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusDan

1. Folk har varit för rädda för att puckla på han då han alltid kallar på SÄPO, Jag har varit med på ett flertal fester där det har hänt, ER har käftat som in i helvete, sen flippar folk och han trycker på sitt alarm.

2. Det blev han inte - Detta är några av inläggen på ERs vänner logg efter misshandeln.

Erik Holmberg (ER)
Bror, backen du gav mig i slutet, trodde dem skulle döda mig. älskar dig bror ♥
Gilla · · söndag kl. 19:39 ·
9 personer gillar detta.

Mike Tedla lugnt bror ♥ vet att du skulle gjort samma sak♥
söndag kl. 19:40 · Gilla · 2

-------

Erik Holmberg
Tack för hjälpen bror! du räddade mitt liv ♥
Gilla · · söndag kl. 19:54 ·

3. Du tror inte Erik blev intagen på Förhörd? Nu är det ju så att Erik var den som blev nedslagen och alla tycker därför synd om honom och SN framstår som "The Bad Guy!"
Citera
2011-11-08, 01:11
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Var det en kille i ER's grupp som lade sig på D***d R*d*nd* så att ER och de andra slutade sparka?

Hände det på gatan utanför huset eller flera kvarter därifrån?

Japp det var det, dock slutade inte sparkarna utan även han fick ta en hel del smällar..
Vem var det ur ER's grupp som lade sig på DR?

Var skedde det? Hur långt från huset? Hur långt från spårvagnshållplatsen?
Citera
2011-11-08, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vem var det ur ER's grupp som lade sig på DR?

Var skedde det? Hur långt från huset? Hur långt från spårvagnshållplatsen?
ska du dit och titta på blodet eller? ta DNA? Hursomhelst.. Jag har glömt vad tjejen som hade festen hette. kan någon påminna mig?
Citera
2011-11-08, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MenskSkotter
1. Folk har varit för rädda för att puckla på han då han alltid kallar på SÄPO, Jag har varit med på ett flertal fester där det har hänt, ER har käftat som in i helvete, sen flippar folk och han trycker på sitt alarm.

2. Det blev han inte - Detta är några av inläggen på ERs vänner logg efter misshandeln.

Erik Holmberg (ER)
Bror, backen du gav mig i slutet, trodde dem skulle döda mig. älskar dig bror ♥
Gilla · · söndag kl. 19:39 ·
9 personer gillar detta.

Mike Tedla lugnt bror ♥ vet att du skulle gjort samma sak♥
söndag kl. 19:40 · Gilla · 2

-------

Erik Holmberg
Tack för hjälpen bror! du räddade mitt liv ♥
Gilla · · söndag kl. 19:54 ·

3. Du tror inte Erik blev intagen på Förhörd? Nu är det ju så att Erik var den som blev nedslagen och alla tycker därför synd om honom och SN framstår som "The Bad Guy!"

Här är du ju! Du som tydligen visste att både Sebastian och Max var medlemmar/ledare i "Stockholms Bröder".
Hur svarar du till Max inlägg + den nya infon som Jesperhatarjudar har kommit med?
Citera
2011-11-08, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AALF
Här är du ju! Du som tydligen visste att både Sebastian och Max var medlemmar/ledare i "Stockholms Bröder".
Hur svarar du till Max inlägg + den nya infon som Jesperhatarjudar har kommit med?
Ja, vad gör alla 16 åringar på nätterna? Sitter och skriver på Flashback när det är skola imorgon bitti..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in