2011-11-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Explicite
Vi vet redan att du är fattig.

Verkar som att detta är en skvallertråd mer eller mindre, kan säga att jag träffat Erik ett par gånger då jag min tremänning är polare med honom och ja han har diagnosen DAMP, men det kan vemsomhelst ha det är inte hans fel. Och det är inga fel på honom överhuvudtaget han är världens snällaste kille.
Jag har svårt att tro att han har diagnosen DAMP eftersom den diagnosen togs bort typ innan han föddes..
Citera
2011-11-10, 20:04
Medlem
Jag hittade en sammanställning som någon gjort och jag har kompletterat den. Om något är fel skicka ett PM till mig så fixar jag det.
---------------------------------------------------------------------------
Allt började på en fest hos Vega i en villa i Bromma. Erik Reinfeldt var inte bjuden till festen. Det första bråket skedde på terrassen på villans övre plan. Micke Sjöholm ville få tag på en kille som som hade försökt supa ner Mickes flickvän. Micke tar tag i en kompis lite lätt och frågar "Var fan är han?”. Erik Reinfeldt som befinner sig utanför villan ser detta och går upp för trappan och ut på terassen. Erik frågar vad Micke håller på med. Erik är jävligt kaxig.

Erik: - Vad fan håller du på med? Lugna ner dig för fan.
Micke: - Jag är helt lugn.
Erik: - Varför tog du tag i den där killen?
Micke: - Han var min kompis.
Erik: - Vad har du för jävla attityd?! Står där och blåser ut rök på mig.

Mickes kompis David försöker få båda lugna ner sig. Då börjar Erik skrika på honom istället. Plötsligt kommer Eriks kompisar upp för trappan och börjar veva och knuffa alla mot terassräcket. Räcket ger vika och några av Davids kompisar ramlar över kanten och ner på marken (eventuellt Micke också) och springer därefter bakom huset.

På altanen ligger krossade glas och krukor. En av värdarna skriker att alla ska ut och alla börjar gå ut. David tvekar eftersom Erik och hans polare står ute och väntar. En av Eriks kompisar, Mike Tedla, uppmanar David att gå ut och prata och att det kommer att lösa sig då. När David går ut samlas alla i en ring, där Erik och David står i mitten. Erik går fram med knutna nävar och skriker:

Erik: - SLÅ FÖRSTA SLAGET DÅ DIN FITTA!
David: - Jag har slutat att slåss.

Eriks kompisar börjar skrika: RÅTTA! RÅTTA! RÅTTA! som i filmen Ondskan.
När alla inser att det inte kommer bli något slagsmål skingrar de sig och börjar lämna platsen och gå mot hållplatsen vid Nockebybanan. David avlägsnar sig från platsen. Eriks gäng tar upp jakten efter David. De hinner ikapp David och sparkar ned honom. Gänget fortsätter misshandeln med sparkar mot huvud och revben. Dock, innan David faller till marken lyckas han få in en käftsmäll på Erik som resulterar i en spräckt läpp och ännu mer stryk från Erik och hans gängs sida.

Misshandeln slutar när J**** R******, från Eriks gäng, lägger sig på David och försökte skydda honom. Även J**** R****** fick ta emot ett antal sparkar. Fem-sex personer försöker därefter få upp David på benen igen.

Eriks gäng tågar mot stationen och går på Nockebybanan. De för ett jävla liv vilket medför att tåget väntar på stationen tills polisen anländer. Erik går nervöst fram och tillbaka och sätter sig sedan längst bort i vagnen. Poliserna följer med till Alvik där de sedan försvinner. Erik står och jabbar lite i luften framför sina kompisar för att visa hur han slogs.

Gänget drar vidare mot Östermalmstorg där Erik ringer upp ??? ?????, en av Davids kompisar från festen. Erik säger: “Vi är på Östermalmstorg, kom hit om ni vågar”. När David kompisar anlänt till Östermalmstorg är Erik inte där.

Erik och hans polare, ca 30 personer, står uppe vid biblioteksgatan. När de ser David och hans gäng går de ner till Svampen. När gängen möts blir det allmänt käftande och sen smäller det när Sebastian Nilsson slår en glasflaska i huvudet på Erik. Erik får några sparkar när han ligger på marken, därefter flyr han in i polisbussen vid Stureplan.

Max plockas på Östermalm - Sebastian plockas 12 timmar senare. Båda hamnade på Kronobergshäktet där dom går förhördes av Norrmalmspolisens utredare. Båda nekar till brott men anhölls misstänkta för misshandel, alternativt grov misshandel.

Enligt obekräftade uppgifter har Erik och hans polare sparkat sönder en kille när de var på våäg till Vegas fest.
-----------------------------------------------------------------
Om någon vet mer eller om sammanställningen är fel så PMa mig.
Senast redigerad av nikson 2011-11-10 kl. 21:03.
Citera
2011-11-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Fredrik Schweinhunds son Erik Schweinhund får på käften, resultatet av det:

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/627536-regeringen-storsatsar-mot-ungdomsvaldet-efter-misshandeln

Anton "Hakan" Abele vill ta krafttag mot ungdomsvåldet. Har han inte haft väldigt lång tid på sig att göra det redan?

Lite väl sent att agera nu? Detta "ungdomsvåld" har pågått väldigt länge. Han kanske borde ge sin son på käften istället så att han lär sig lite hyfs.

Själv tycker jag det e bra att dom börjar med det, hellre sent än aldrig. Visst.. det började efter ER händelse men fortfarande, se det som att det är sådana som honom som hålls borta om du ni vill? Kanske var en väckarklocka för FR att det pågår mycket skit på gatorna just nu.
Citera
2011-11-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internethataren
Kan säga att jag känner Sebastian.

Man märker i dina inlägg att du gör det. Skulle inte du kunna prata med honom så att man kan gå lite OnT så kan han berätta sin historia.
Citera
2011-11-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joffen192
Man märker i dina inlägg att du gör det. Skulle inte du kunna prata med honom så att man kan gå lite OnT så kan han berätta sin historia.
Vad vill du ha berättat?
Citera
2011-11-10, 21:07
Medlem
Men varför är det ingen av offren som anmäler Erik?
Citera
2011-11-10, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biaatch
Men varför är det ingen av offren som anmäler Erik?

Dom vill inte ha att göra med media osv
Citera
2011-11-10, 21:20
Medlem
Citat:

Förstår om det avskräcker, men tänk på att dom i det fallet blir brottsoffer, såna får ju faktiskt folks sympatier, om nu ens media skulle skriva om vilka Erik misshandlat, fokus skulle ju ligga på Erik, självklart ska folk anmäla honom.
Citera
2011-11-10, 21:24
Medlem
Winbots avatar
Citat:

Är det lugnt mellan båda sidorna nu eller finns det en risk/chans att det kommer ske något mer?
Citera
2011-11-10, 21:28
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Vad vill du ha berättat?
Här är 6 tydliga frågor:

1. Var SN någonsin inne i huset i Bromma den kvällen?

2. Har SN och ER varit på samma fest förut? Hur många gånger i år?
Har de någonsin träffats förut?

3. Var MK någonsin inne i huset i Bromma den kvällen?

4. Har MK och ER varit på samma fest förut? Hur många gånger i år?
Har de någonsin träffats förut?

5. Vill SN att DR ska göra en anmälan?

6. Vill internethataren att DR ska göra en anmälan?
Citera
2011-11-10, 21:33
Medlem
Citat:
Vad vill du ha berättat?
Allting från hans synvinkel, för min uppfattning av honom är en rikemansunge från Östermalm som ser sig i spegeln och ser en invandrare från Malmvägen och någon gång kommer han komma till en riktig förort och lära sig den hårda vägen att han är en överklass unge. Så jag vill bara veta hur han agerade/tänkte och hans syn på det hela + hur han egentligen är framför mor och far t ex
Citera
2011-11-10, 21:34
Medlem
Har en känsla av att media skulle granska Eriks liv och framfart om det bara kom in en anmälan på honom. Så länge det inte finns en anmälan, så vågar media inte skriva om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in