Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
Detta är inte nytt för IPCC och efter vad jag förstår så har de inte alls bara dragit en trendlinje utan även här ställt upp olika scenarier. Inte för att jag detaljkollat den delen.
I vilket fall som helst har vi nu din egen källa (Aleklett) på att du som vanligt snackade skit, ljög eller överdrev hejdlöst när du skrev:
"[...] det inte existerar tillräckligt mycket fossila bränslen (olja, gas, kol) i världen att ta upp och förbränna för att realisera ens IPCC:s mest "optimistiska" scenario fram till 2100.
Det är fysiskt omöjligt, [...]"
Det är du som ljuger din äckliga FN-rövslickande lilla skit! IPCC:s idiotscenaria kommer att gå till historien som den värsta rövarlögnen någonsin. Du har ingenting att komma med än blind auktoritetstro.
Ideen om antropogen global uppvärmning är som att leka "finn fem fel":
1) Fossila bränslen kan inte att utvinnas och förbrännas såsom IPCC antar.
2) Historiska mått på global CO2-halt ur luftbubblor fångade inne i isborrkärnor kan vara rent nonsens och stämmer inte för 5 öre med direkta kemiska mätningar i atmosfären sen över 100 år.
3) Mätningen av global medeltemperatur har inte bara tekniska felkällor, utan själva begreppet "global medeltemperatur" är i grunden ofysiskt eftersom temperatur inte är en extensiv typ av variabel och temperatur har inte fjärrverkan såsom gravitation har. Din plus min kroppstemperatur är runt 70grader, har vi därför dödlig feber?
4) Datamodellerandet är ett jonglerande med otaliga godtyckliga samband. Genom att välja andra faktorer (som solens invekran) eler åsätta andra parametervärden, så kan man dra motsatta slutsatser.
5) Global uppvärmning är inte dåligt för naturen eller livet på Jorden. Inte ens den mänskliga ekonomin skulle drabbas hårdare av den, än av föreslagna motåtgärder som Kyotoprotokollet.
Hela övningen avslöjas av dess slutsatser: Högre skatter, fler förbud, mer makt åt makthavarna. Samma gamla "lösning" som alla slags påhittade "problem" används för att motivera.