Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Inför en fanatisk klimatförnekare, som satsar all sin heder på att krossa motståndaren, så ger jag mig. Jag vill föra en konstruktiv diskussion, där man också kan lära sig nya saker, men jag ser att det är omöjligt i den här tråden, så länge som du trakasserar varje inlägg som inte passar dig.
Hur kan man föra en konstruktiv diskussion med någon som helt ignorerar de frågor som uppstår?
Hur kan man lära sig nya saker om man inte tar del av de fakta som meddelas, eller rent av förnekar dem?
Är det trakasserier att begära referenser för påståenden som för en insatt person är helt okända?
Citat:
Tyvärr dras man med i den elaka tonen, men nu är jag trött på det.
Så grattis, du har ännu en gång lyckats tysta en seriös debattör med din ohederliga debattstil.
Personligen skiter jag i tonen, men jag har lagt märke till att AGW-troende brukar klaga över tonen när folk ett tiotal gånger försökt förklara grundläggande sammanhang för dem. Givetvis förändras tonen när man inser att man antingen har med lögnare eller utvecklingsstörda att göra.
Det finns såvitt jag vet en bekräftad observation av att någon seriös debattör lämnat diskussionen, i det fallet är du ansvarig.
Du är ingen seriös debattör eftersom du inte ens har kännedom om den vetenskapligt accepterade alarmistiska AGW-doktrinen. IPCC säger att molnfeedback är positiv, medan du hävdar motsatsen. om du har rätt i den frågan, vilket är min uppfattning så är AGW inget problem. Du kan helt enkelt inte hävda att molnfeedback är positiv samtidigt som du hävdar att AGW är ett problem.
Detta är uppenbart för de som förstår den fysiska bakgrunden till klimatvetenskapen, men inte för en skollärartyp som du.
Citat:
Däremot är min tro orubbad:
Det kommer den troligen alltid att vara eftersom du inte är mottaglig för vetenskapliga argument. Du skulle mycket väl kunna se en situation med norra hemisfären, Eldslandet och Kapstaden nedisade och ändå ändå fortsätta babbla om global uppvärmning.
Citat:
Den av människan skapade globala uppvärmningen har startat och kommer att påverka oss och allt levande i många generationer framåt.
Ett meningslöst nonsenspåstående. Så här skall det vara:
Antropogen koldioxid har i viss mån bidragit till den uppvärmning som skett efter lilla istiden. Förhoppningsvis får vi och många generationer framåt fortsätta dra nytta av detta, men det är långt ifrån säkert.
Tillägg: Och så var det frågorna,
Citat:
Humanlifes ofullbordade verk:
1. Var finns klimatflyktingarna?
2. Vilka platser har blivit obeboeliga pga global uppvärmning?
3. Kan du påvisa att TRF-problemen är irrelevanta för havsnivåmätning med GRACE?
4. Varför är GRACE-data bättre än nivåmätare?
5. När kommer Kiribati att hamna under vattenytan?
6. Kommer havsnivåhöjningen att vara 2 m år 2100?
7. Har det skett en statistiskt signifikant höjning av lufttemperaturen de senaste 15 åren?
8. Kan man mäta temperaturen i haven tillräckligt exakt för att säga att den av IPCC predikterade, men uteblivna uppvärmningen av atmosfären har värmt upp haven?
9. Är molnfeedback negativ eller positiv?
10. Anser IPCC att molnfeedback är negativ eller positiv?
Det finns säkert fler frågor du har underlåtit att svara på, men du kan ju börja med dessa.
Tillägg 2:
Det är mycket dålig debattstil att tillskriva mig dina resonemang som du gjorde här:
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting
bla bla bla