Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Evidens för klimatförändringar finns i överflöd och förnekarnas argument pulvriseras hela tiden. Det finns ingen anledning att ta fram fler.
Jag är fortfarande intresserad av att höra ett troligt motiv till varför man skulle hitta på något sådant här. Eftersom vi inte kommer överens om vad som är bevisat så får du föra ett mer filosofiskt resonemang. Klarar du det?
Ha ha... Du gör allt för att leda bort mig från frågan.
INGEN har frågat efter evidens för klimatförändringar. Att klimatet förändrar sig vet alla. Det finns ingen som förnekar det faktumet. (Så vilka förnekarspöken du syftar på, är inte enkelt att gissa sig till.)
Det hör ju till klimatets
natur, att förändra sig. Det har aldrig någonsin existerat ett klimat som INTE förändrar sig.
Vad som är vetenskapligt bevisat, eller inte - är inte en åsiktsfråga! Antingen ÄR något bevisat - eller så är det INTE bevisat. Antingen FINNS evidens för AGW - eller så finns det INTE evidens.
Slutsats: Det som du skrev, om att ha blivit "överbevisad"... Det var bara TRAMS.
Den filosofiska/religiösa aspekten ids jag inte bry mig om. Hela den här historien är alltför bisarr. Det är som att diskutera Guds eventuella existens med kristna, som "bevisar" att Gud finns - med argumentet att det faktiskt står så i bibeln...