Citat:
Men det är ju förbränningen som är grundorsaken och problemet, då är det där man bör förändra. Man skall behandla sjukdomen och inte symptomen.
Ursprungligen postat av Taalmannen
Du börjar eller är redan tröttsam Silvermoon! Gillar du att missförstå?
Om partikelutsläpp är ett problem, så löser man det! Inte gå emot förbränningen som sådan! Vedförbränning är fler resor värre än t.ex. den för bensin!
Det finns ingen anledning till att det skulle bli tio grader varmare! Långtidstrenden på jorden är konstigt nog att det blir kallare, så sluta hitta på fantasifoster!
Bra att du ställer frågor! Andra här inbillar sig att de vet svaren på de frågor de inte fattat.
Dock har jag inte tålamod att berätta allt för dig, utan du kan få några länkar istället. Har du läst mina tidigare länkar? Orkar inte fortsätta kasta pärlor...
Om partikelutsläpp är ett problem, så löser man det! Inte gå emot förbränningen som sådan! Vedförbränning är fler resor värre än t.ex. den för bensin!
Det finns ingen anledning till att det skulle bli tio grader varmare! Långtidstrenden på jorden är konstigt nog att det blir kallare, så sluta hitta på fantasifoster!
Bra att du ställer frågor! Andra här inbillar sig att de vet svaren på de frågor de inte fattat.
Dock har jag inte tålamod att berätta allt för dig, utan du kan få några länkar istället. Har du läst mina tidigare länkar? Orkar inte fortsätta kasta pärlor...
Problemet som ni skeptiker gör enligt mig är att ni är helt säkra på att det inte finns någon som helst risk att det blir mycket varmare. Även om jag själv inte är säker på att det blir det så inser jag att konsekvenserna om det mot förmodan skulle hända skulle bli ödesdigra.
Därför är jag inte allt för snabb med att säga att det inte finns en risk, för som med allt med vetenskap så kan man aldrig vara helt säker. Du verkar ju helt 100% säker på att det inte kommer att bli mycket varmare, men tänk om du bara var 99,9% säker.
Visst finns det inget som säger att det blir 10 grader varmare, men problemet är att naturen och klimatet är extremt komplext. Det gör mig väldigt illa till mods att så många verkar helt säkra på vad som kommer hända och inte hända, det är lite respektlöst kan jag tycka.
Jag tror det var Oscar Wilde som en gång sade:
"Ju säkrare någon är på något, desto säkrare blir jag på att den personen har fel."
Jag tror att det allmänt ligger någonting i det, men problemet i det här fallet är att det finns människor som är helt säkra på både AGW och anti-AGW.
Man vet ju aldrig vad framtiden har att visa