Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Som jag sa djuplodande jag inte i Singers kritik av forskningen runt passiv rökning. Jag finner det dock högst sannolikt att däri finns mycket att kritisera av den enkla anledningen att tobaksforskningen likväl som klimatforskningen är oerhört utsatt för, och beroende av, politiska viljor.
Då det var du som tog upp detta OT-spår i tråden vore det tacknämligt om du ville specificera de exakta felaktigheterna i Singers kritik av forskningen kring passiv rökning.
Du tillhör inte den vassare skaran av retorikern i tråden och det förvånar mig föga att du i stället för att angripa argumenten illa dolt går på mig personligen, viket dessutom sker i form av halmdocka.
Var är halmdockan? Så vitt jag kan se gav du dig in i den här frågan efter att jag svarat Taalmannen och då sa du att Singer hade naglat två rätt, att passiv rökning inte är farligt och att global uppvärmning inte orsakas av människan, eller om den ändå gör det så är det inget problem.
Singer et al:s
the Epa and the Science of Environmental Tobacco Smoke. Hela skriften går ut på att negligera faran med passiv rökning, att så tvivel hos beslutsfattare. Att passiv rökning är farligt på riktigt framgår av tidigare länk.
Exakt samma taktik som samme lobbyist kört i klimatfrågan, detta är inget OT-spår.
Edit: Halmdockan kanske bestod i att jag sa att du hade stor benägenhet att falla för konspirationsteorier. Jag blandade nog ihop dig med någon annan, du kanske bara fallit för den här konspirationsteorin så då ska jag inte utvidga det till att kalla det "stor benägenhet". Var det halmdockan så ber jag om ursäkt för misstaget.