2012-02-18, 20:55
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ah ursäkta mig. Jag tänkte på Hansens uttalande om när Manhattan skulle ligga under vatten! Lätt att blanda ihop!

Sen var det ju så att IPCC faktiskt ställde sig bakom 2035 tills någon pekade ut det pinsamma och då blev det plöstligt 2350!

Din kunskapspenis får nog vänja sig vid att krympa ju längre denna debatten, och klimatet för övrigt, går.

Försök inte med mig din lilla fjant! Du var säkert superrädd för svininfluensan också!

Eat this din lättlurade idiot:

"IPCC skrev i det omdiskuterade kapitlet att "glaciärerna i Himalaya smälter bort fortare än på någon annan plats på jorden och att om jordens uppvärmning fortsätter kommer glaciärerna med stor sannolikhet att vara borta 2035". "

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3345&artikel=3382172

Och ja det var 2007 de skrev så. När kritik kom mot "2035" så ansågs det vara "voodoo science" att INTE TRO PÅ IPCC's 2035!!!

Lite som du håller på nu, fast 5 år senare. Så långt efter debatten är de. Hur känns det? Pinsamt? Jobbigt? Kul?

"Redan i höstas vidarebefordrade The Times of India en rapport från Indiska miljöministeriet som påpekade att det inte fanns några belägg för att glaciärerna i Himalaya höll på att försvinna. Kontentan av rapporten var att vissa glaciärer ökar i storlek medan andra minskar – ingenting oroväckande eller ovanligt med andra ord, och väldigt långt ifrån IPCC:s ståndpunkt att glaciärerna försvinner rekordsnabbt och kan vara borta redan 2035.

Rajendra Pachauri, tidigare järnvägsingenjör, numera entreprenör, jetsettare och ledare för IPCC gick i taket och utbrast att det här var “Voodoo Science” som de kunde “kasta i papperskorgen”. “I’d like to find out the secret source of this divine intervention… I don’t understand the logic of this… I am puzzled where this magical science has come from… This is something indefensible.”

Det var bara det att IPCC:s egen rapport om de smältande glaciärerna som vi hört så mycket om bygger på ett lösryckt citat ur en telefonintervju med en tidigare okänd indisk vetenskapsman (som senare erkänt att det bara var spekulationer) i den populärvetenskapliga tidskriften New Scientist. WWF snappade upp “scoopet” till en egen propagandapamflett, varpå uttalandet till slut hamnade i en IPCC-rapport som sedan citerats flitigt i media. Rena påhitt och hörsägen från början till slut alltså. Faktum är att hela IPCC:s agerande perfekt passar in i Wikipedias definition på “Voodoo Science”"

http://www.klimathotet.info/voodoo-science/

^^Så kan det gå när charlataner får fritt spelrum och för många miljarder.
Vad pinsam du är när du försöker slingra dig. Det är bara att backa och se vad du själv har skrivit och som jag svarade på. Det gällde INTE Manhattan.

Ytterligare pinsam är du när jag just har avslöjat din tidigare lögn och du låtsas som ingenting och sitter och gråter för att komma på nästa lögn. 2035 stod i EN mening i AR4 och inte ens i kapitlet som handlade om frågan. Du kan ju försöka hitta det påståendet i kapitlet om observationer av snö och istäcken http://www.ipcc.ch/pdf/assessment-report/ar4/wg1/ar4-wg1-chapter4.pdf eller kapitlet om förutsedda förändringar av desamma: http://www.ipcc.ch/pdf/assessment-report/ar4/wg1/ar4-wg1-chapter10.pdf

Och som vi såg i mitt inlägg för några dagar sedan så var de senaste satellitmätningarna av istäcken ,som någon AGW-förnekare först trodde att han skulle triumfera med, inom de gränser som IPCC hade angivit. Hepp!

Så, käre MoLoK, var har vi nu de skandalösa misstagen? Du kanske ska titta i ditt eget läger.
Citera
2012-02-18, 23:01
Medlem
trivaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
ska bli kul att se hur alla människor reagerar när världen går åt helvete pga människan förstör miljön på flera olika sätt. för det gör den, frågan är bara när, förmodligen inom 20-40 år

och det är för sent att göra något åt saken.
Hur vet du att det är försent? Det går fortförande att göra något åt det.
Citera
2012-02-19, 07:15
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad pinsam du är när du försöker slingra dig. Det är bara att backa och se vad du själv har skrivit och som jag svarade på. Det gällde INTE Manhattan.

Nej jag sa ju det. Manhattan ska vara under vatten om 20 år! Det är Himalaya som ska ha förlorat alla sina glaciärer om 23 år!

Allt enligt IPCC och Hansen. Två betydelsefulla delar av hysteri-industrin.

Citat:
Ytterligare pinsam är du när jag just har avslöjat din tidigare lögn och du låtsas som ingenting och sitter och gråter för att komma på nästa lögn. 2035 stod i EN mening i AR4 och inte ens i kapitlet som handlade om frågan. Du kan ju försöka hitta det påståendet i kapitlet om observationer av snö och istäcken http://www.ipcc.ch/pdf/assessment-report/ar4/wg1/ar4-wg1-chapter4.pdf eller kapitlet om förutsedda förändringar av desamma: http://www.ipcc.ch/pdf/assessment-report/ar4/wg1/ar4-wg1-chapter10.pdf

Hörrö lillfjant. Din idol, IPCC-chefen, sa ju att de som INTE trodde på att alla glaciärer skulle smälta till 2035 höll på med "voodooo-science"! Sen blev ju han rättad iof. Smiskad på fingrarna. Men det tog sin tid. Innan dess var 2035 heligt för honom. En helig sanning. Som det gick att tjäna pengar på!

Citat:
Och som vi såg i mitt inlägg för några dagar sedan så var de senaste satellitmätningarna av istäcken ,som någon AGW-förnekare först trodde att han skulle triumfera med, inom de gränser som IPCC hade angivit. Hepp!

Va! Här eller där! Var skedde detta otroliga att hysterikerna hade rätt om en graf?

Citat:
Så, käre MoLoK, var har vi nu de skandalösa misstagen? Du kanske ska titta i ditt eget läger.

Jag pekade på några misstag av IPCC och Hansen. Du drog upp någon känd skeptisk forskare - för det var väl inte så att du kontrade med en flashbackanvändare som hade fel?
Citera
2012-02-19, 12:25
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Nej jag sa ju det. Manhattan ska vara under vatten om 20 år! Det är Himalaya som ska ha förlorat alla sina glaciärer om 23 år!

Allt enligt IPCC och Hansen. Två betydelsefulla delar av hysteri-industrin.

Hörrö lillfjant. Din idol, IPCC-chefen, sa ju att de som INTE trodde på att alla glaciärer skulle smälta till 2035 höll på med "voodooo-science"! Sen blev ju han rättad iof. Smiskad på fingrarna. Men det tog sin tid. Innan dess var 2035 heligt för honom. En helig sanning. Som det gick att tjäna pengar på!

Va! Här eller där! Var skedde detta otroliga att hysterikerna hade rätt om en graf?

Jag pekade på några misstag av IPCC och Hansen. Du drog upp någon känd skeptisk forskare - för det var väl inte så att du kontrade med en flashbackanvändare som hade fel?
Jag förstår inte hur du kan vara så blind. Jag har givit dig de aktuella kapitlen ur AR4 och där ser vi att årtalen du talar om inte förekommer. Sluta snacka skit!
Citera
2012-02-19, 14:45
Medlem
PrivateBusinesss avatar
A Top German Environmentalist Cools On Global Warming

http://www.forbes.com/sites/larrybell/2012/02/14/a-top-german-environmentalist-cools-on-global-warming/

"In a full page Die Welt interview, Vahrenholt explains why he grew skeptical of the IPCC. One problem was that the IPCC had the habit of filtering out important scientific findings so that they never appear in the summary reports. "

"Dr. Vahrenholt’s lack of trust in the IPCC’s objectivity and veracity took root two years ago when he became an expert reviewer for their report on renewable energy. He recently commented: “I discovered numerous errors and asked myself if the other IPCC reports on climate change were similarly sloppy.” When he pointed out the inaccuracies to IPCC, their officials simply brushed them aside. Stunned by this, he asked himself “Is this the way they approached climate assessment reports?” "
Citera
2012-02-19, 15:22
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
A Top German Environmentalist Cools On Global Warming

http://www.forbes.com/sites/larrybell/2012/02/14/a-top-german-environmentalist-cools-on-global-warming/

"In a full page Die Welt interview, Vahrenholt explains why he grew skeptical of the IPCC. One problem was that the IPCC had the habit of filtering out important scientific findings so that they never appear in the summary reports. "

"Dr. Vahrenholt’s lack of trust in the IPCC’s objectivity and veracity took root two years ago when he became an expert reviewer for their report on renewable energy. He recently commented: “I discovered numerous errors and asked myself if the other IPCC reports on climate change were similarly sloppy.” When he pointed out the inaccuracies to IPCC, their officials simply brushed them aside. Stunned by this, he asked himself “Is this the way they approached climate assessment reports?” "
Och den svadan sågas lika lätt som de andra trädgrenarna ni sticker fram: http://www.skepticalscience.com/news.php?n=1280

Du tycker inte det är ett dugg komprometterande att han jobbar åt ett energibolag med stora intressen i fossil energi och tidigare har jobbat åt Shell? Hans nuvarande arbetsgivare RWE släppte ut 167 miljoner ton CO2 år 2010 enligt deras egen redovisning http://www.rwe.com/web/cms/mediablob/de/610524/data/535052/2/cr-bericht-2010/RWE-Unsere-Verantwortung.-Bericht-2010.pdf

Hans medförfattare är oljeletare inom samma bolag. Dessa herrar som inte har någon utbildning inom meteorologi eller klimatologi väljer du att lita på. Tack, då vet jag det och hur det var med din objektivitet.
Citera
2012-02-21, 10:16
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godowsky
Bra artikel?

Du söker alltså skydd bakom en Rand-dyrkande parkskötare som kör ett hobbyrace som kanske till och med Monckton skulle applådera. Om där nu finns en stor oenighet bakom grunddragen, då borde det återspeglas i referenslitteraturen. Det enda sättet för skeptiker att komma på solid mark och återerövra lite av all förlorad trovärdighet är att hämta uppbackning ifrån akademin istället för tidningsinsändare, eller blogginlägg från självutnämnda profeter. Inte sant? Då återstår dock ett litet problem. Det finns tyvärr lite publicerad forskning som avviker nämnvärt från konsensuspositionen.
Etthundra vetenskapsmän angrep i en pamflett en gång i tiden gemensamt Einsteins relativitetsteori som felaktig. Varpå Einstein svarade: "Om jag har fel hade det väl räckt med en."

Det verkar vara många här i tråden som tror att vetenskapliga sanningar tillkommer genom majoritetsbeslut.
Citera
2012-02-21, 18:43
Medlem
MoLoKs avatar
Inget prat om Gleickgate här än?

Ännu en spik i AGW-kistan!
Citera
2012-02-21, 18:55
Medlem
Citat:
Inget prat om Gleickgate här än?

Ännu en spik i AGW-kistan!

Det har ingenting alls med vetenskapen bakom att göra. Jag skrev ett inlägg i tråden i konspirationsforumet om uppgifterna som läckt från Heartland institute, diskussionen tas med fördel där: https://www.flashback.org/sp35731806
Citera
2012-02-21, 20:46
Medlem
Taalmannens avatar
Citat:
Fattar du inte att den som säger att etablerad vetenskap är fel har att styrka sina påståenden? Du har nog sett min jämförelse med argument om en fyrkantig jord (planeten) men det är inte omöjligt att du inte förstod det heller. Du har fria händer att motbevisa vad du vill av IPCC:s slutsatser. Hur går det?

Jag bortser för sista gången dina okvädesord.

AGW och påståendet att koldioxidutsläpp orsakad av människan driver klimatet kan inte betraktas som en etablerad vetenskap. Sanningen är att det endast är en obevisad hypotes! Hypotesen ska bevisas, ingen behöver komma med några motbevis mot obevisade påståenden/hypoteser!

Samma trams om och om igen från de AGW-troende. De flesta verkar totalt oförmögna att förstå det mest elementära, både vad gäller bevisbörda, ämnet och de sakliga invändningar som görs mot AGW-hypotesen.

De flesta sådana som "skunken" ids/kan inte ens framföra vad de anser vara en-tre bästa indicier som talar för AGW eller ens IPCC:s "slutsatser" som de anser mest relevanta.

Vore dessutom bra om folk läste vad som skrivits nyligen i tråden, istället för att bara rabbla på som papegojor.

Läs vidare t.ex.: https://www.flashback.org/p34426464#p34426464
Citera
2012-02-21, 20:55
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taalmannen
Jag bortser för sista gången dina okvädesord.

AGW och påståendet att koldioxidutsläpp orsakad av människan driver klimatet kan inte betraktas som en etablerad vetenskap. Sanningen är att det endast är en obevisad hypotes! Hypotesen ska bevisas, ingen behöver komma med några motbevis mot obevisade påståenden/hypoteser!

Samma trams om och om igen från de AGW-troende. De flesta verkar totalt oförmögna att förstå det mest elementära, både vad gäller bevisbörda, ämnet och de sakliga invändningar som görs mot AGW-hypotesen.

De flesta sådana som "skunken" ids/kan inte ens framföra vad de anser vara en-tre bästa indicier som talar för AGW eller ens IPCC:s "slutsatser" som de anser mest relevanta.

Vore dessutom bra om folk läste vad som skrivits nyligen i tråden, istället för att bara rabbla på som papegojor.

Läs vidare t.ex.: https://www.flashback.org/p34426464#p34426464
Vad i det jag skrev var okvädesord?

Du får försöka motbevisa precis vad du vill av IPCC:s slutsatser. Varför gör du inte det utan tassar runt hela tiden?
Citera
2012-02-21, 21:26
Medlem
Taalmannens avatar
Citat:
Du får försöka motbevisa precis vad du vill av IPCC:s slutsatser. Varför gör du inte det utan tassar runt hela tiden?

Läs om vad jag skrev i inlägget du svarar på. Så många gånger du behöver, för att förstå varför dina två meningar ovan är helt irrelevanta.

Du och dina gelikar kan återkomma när du/ni har läst på och åtminstone försökt förstå! Ange vilka fel du ev. hittar eller det du inte förstår. Börja med länken jag gav dig ovan, vidare har jag angivit flera relevanta länkar och inlägg tidigare i tråden.
Senast redigerad av Taalmannen 2012-02-21 kl. 22:10. Anledning: förtydligande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in