2026-03-20, 23:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag har diskuterat så länge med dig i den här tråden att jag känner igen det där tricket. Jag slår vad om att artikeln inte har någonting med ditt argument att göra, för de brukar inte ha det. Det där är bara ett försök att slinka undan att svara på min fråga. Genomskinligt och förutsägbart.

Jag är nyfiken på om du faktiskt vet själv att du ljuger och manipulerar, eller om du på något vis är så djupt nere i ett kaninhål att du inte ens fattar det.
Ännu ett helt oacceptabelt inlägg av dig. Jag kan bara fortsätta att dokumentera och informera om ditt trådsabotage samt fortsätta att hänvisa till den artikel som jag anser bäst svarar på det du frågar efter. Så länge du inte förstår IPCC:s förklaringsmodell, vägrar att läsa artikeln jag hänvisar till som svar på dina frågor och fortsätter med dina grova personangrepp kan jag inte göra mer.

Jag upprepar åter: Läs och förstå Hansens artikel som jag länkat till så många gånger. Återkom sen.
Citera
2026-03-20, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är obegripligt för dig men inte för alla andra. Det beror på att du inte kan ett dugg om det som tråden handlar om.
Jo, om anomalign ska övertyga mig om vad det nu må vara får han anstränga sig ganska så ordentligt mycket mer.
Citera
2026-03-20, 23:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Jo, om anomalign ska övertyga mig om vad det nu må vara får han anstränga sig ganska så ordentligt mycket mer.
Det är svårt att förstå vad anomalign egentligen vill. Sakläget är följande:

1) CERES-data är fakta.

2) IPCC:s förklaringsmodell är fakta.

3) anomalign förstår varken 1 eller 2.

Svårt läge, kan man tycka.
Citera
2026-03-20, 23:45
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ännu ett helt oacceptabelt inlägg av dig. Jag kan bara fortsätta att dokumentera och informera om ditt trådsabotage samt fortsätta att hänvisa till den artikel som jag anser bäst svarar på det du frågar efter. Så länge du inte förstår IPCC:s förklaringsmodell, vägrar att läsa artikeln jag hänvisar till som svar på dina frågor och fortsätter med dina grova personangrepp kan jag inte göra mer.

Jag upprepar åter: Läs och förstå Hansens artikel som jag länkat till så många gånger. Återkom sen.

Du kan skriva, du vet vad svaret är, så varför svarar du inte bara? Det borde inte vara så svårt kan man tycka. Varför smiter du alltid undan?

Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren

Jag kunde inte bry mig mindre om huruvida jag övertygar dig eller inte. Jag vet inte ens vem du är. Vill du tro att jorden är platt eller vad som helst så be my guest. edit: Jag föredrar naturligtvis att du faktiskt är vettig och inte en foliehatt, eftersom ju färre som är foliehattar desto bättre, men jag kan inte göra så mycket mer än att hänvisa till forskningen och ifrågasätta charlataner som Totius efter bästa förmåga.
Senast redigerad av anomalign 2026-03-20 kl. 23:49.
Citera
2026-03-20, 23:58
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du kan skriva, du vet vad svaret är, så varför svarar du inte bara? Det borde inte vara så svårt kan man tycka. Varför smiter du alltid undan?
Jag smiter inte – jag besparar mig själv och tråden från ditt sjuka OT-tjafsande så långt som möjligt.

Citera
2026-03-21, 00:08
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Jag smiter inte – jag besparar mig själv och tråden från ditt sjuka OT-tjafsande så långt som möjligt.

Du förstår nog att jag inte kan dra en annan slutsats än att du helt enkelt bara är irrationell och knäpp, att det har slagit slint, och att du inte har någon som helst god anledning bakom att du som ungefär den enda på jorden tror att CERES-datan motbevisar den konventionella uppfattningen om CO2:ns roll i uppvärmningen eller att den får "IPCCs förklaringsmodell att kollapsa", och när du vägrar förklara varför du tror detta, och vägrar bemöta specifika, detaljerade eller tekniska invändningar. Du är helt omöjlig att ta på allvar.
Citera
2026-03-21, 00:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du förstår nog att jag inte kan dra en annan slutsats än att du helt enkelt bara är irrationell och knäpp, att det har slagit slint, och att du inte har någon som helst god anledning bakom att du som ungefär den enda på jorden tror att CERES-datan motbevisar den konventionella uppfattningen om CO2:ns roll i uppvärmningen eller att den får "IPCCs förklaringsmodell att kollapsa", och när du vägrar förklara varför du tror detta, och vägrar bemöta specifika, detaljerade eller tekniska invändningar. Du är helt omöjlig att ta på allvar.
Vad har din åsikt om mig med tråden att göra?
Citera
2026-03-21, 00:54
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Vad har din åsikt om mig med tråden att göra?

Dina falska, ovetenskapliga påståenden, ditt slingrande och dina personangrepp utgör en så stor del av trådens innehåll att den har kommit att handla om dig mer än något annat.
Citera
2026-03-21, 01:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Dina falska, ovetenskapliga påståenden, ditt slingrande och dina personangrepp utgör en så stor del av trådens innehåll att den har kommit att handla om dig mer än något annat.
Nej, så är det inte. Den här gången försöker jag diskutera CERES-data, IPCC:s förklaringsmodell och James Hansens artikel men du omöjliggör det hela tiden med en massa inlägg som inte har med tråden att göra.
Citera
2026-03-21, 01:08
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Nej, så är det inte. Den här gången försöker jag diskutera CERES-data, IPCC:s förklaringsmodell och James Hansens artikel men du omöjliggör det hela tiden med en massa inlägg som inte har med tråden att göra.

Lägg ner. Du försöker inte diskutera någonting, du försöker berätta hur du tycker att det ligger till och du blir rasande om någon ifrågasätter dig.
Citera
2026-03-21, 01:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Lägg ner. Du försöker inte diskutera någonting, du försöker berätta hur du tycker att det ligger till och du blir rasande om någon ifrågasätter dig.
Jag är inte ett dugg rasande (men jag är väldigt trött på dig). Mitt senaste försök var för några timmar sedan men du har saboterat även det:
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Citera
2026-03-21, 01:20
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Jag är inte ett dugg rasande (men jag är väldigt trött på dig). Mitt senaste försök var för några timmar sedan men du har saboterat även det:
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Du citerade dig själv, hänvisade till någon random artikel utan närmare förklaring, dissade Mr_Arthur, droppade ett påstående om att "om klimatkänsligheten för CO2 är så hög så borde(...). Resonemanget går inte ihop matematiskt och fysikaliskt." Ingen förklaring till varför det är så, inga källhänvisningar, inga resonemang. Det framstår inte som ett genuint försök till diskussion (särskilt inte med tanke på hur du reagerar när någon ifrågasätter minsta lilla du säger). Det liknar mer en dement präst som kraxar från predikstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in