2026-03-19, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
STOPP! De ska inte dra några slutsatser.
Men anomalign säger ju att de gjort det.
Citera
2026-03-19, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Ja, det är ju frågan, är det inte?
Men svara på frågan i så fall.
Citera
2026-03-19, 16:57
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Men anomalign säger ju att de gjort det.
Det är inte CERES uppgift att dra slutsatser. anomalign har fått tråden att spåra ur i åratal.
Citera
2026-03-19, 16:57
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Men svara på frågan i så fall.

Jaha, så nu ska man svara på frågor? Jag som inte drog CERES-data som argument ska plötsligt svara på vad Loeb et al säger? Du får nog fråga daddy Totius om den saken.
Citera
2026-03-19, 16:59
Avslutad
Citat:
Känner du till någon forskare som uttalat sig om CERES’ mätresultat och som kommit till en annan slutsats än Totius så tycker jag att du ska visa det. Annars bör du hålla käften.

Citat:
Ja, forskarna på CERES
Ljuger du här anomalign?
Citera
2026-03-19, 17:06
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ljuger du här anomalign?

Du kan väl googla namnen på forskarna på CERES och läsa runt lite om du är nyfiken. Eller tjata på din idol att beskriva vad forskarna på CERES säger om implikationerna av datan för IPC etc, om de håller med om att det omkullkastar allt som Totius tycker.
Citera
2026-03-19, 17:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du kan väl googla namnen på forskarna på CERES och läsa runt lite om du är nyfiken. Eller tjata på din idol att beskriva vad forskarna på CERES säger om implikationerna av datan för IPC etc, om de håller med om att det omkullkastar allt som Totius tycker.
Jag upprepar igen: Det är inte CERES uppgift att dra slutsatser.
Citera
2026-03-19, 17:10
Avslutad
Citat:
De kan vi konstatera dels att du ljuger rakt ut i tråden, dels att du inte kunnat presentera några forskare som drar andra slutsatser än Totius utifrån CERES mätresultat. Bravo! Du är en skam för tråden.
Citera
2026-03-19, 17:13
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag upprepar igen: Det är inte CERES uppgift att dra slutsatser.

Nej, det är väl bara din uppgift antar jag. Forskarna involverade i CERES, vad vet de egentligen? Totius på Flashback har med sin högstadiematematik visat att de alla har fel.
Citera
2026-03-19, 17:19
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
De kan vi konstatera dels att du ljuger rakt ut i tråden, dels att du inte kunnat presentera några forskare som drar andra slutsatser än Totius utifrån CERES mätresultat. Bravo! Du är en skam för tråden.

Alla forskare drar andra slutsatser än Totius i den där frågan, det vet du om du vet någonting om ämnet. Totius utmanar ju den konventionella, etablerade kunskapen inom hela klimatforskningen på ett rätt fundamentalt och radikalt vis. Bevisbördan ligger på Totius att komma med källa. Totius är inte en källa. Vad ditt bidrag i tråden är kan jag inte riktigt säga. Comic relief? En putsarfisk som uppvaktar en gammal sko i tron att den är en riktig fisk?
Citera
2026-03-19, 17:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Alla forskare drar andra slutsatser än Totius i den där frågan, det vet du om du vet någonting om ämnet. Totius utmanar ju den konventionella, etablerade kunskapen inom hela klimatforskningen på ett rätt fundamentalt och radikalt vis. Bevisbördan ligger på Totius att komma med källa. Totius är inte en källa. Vad ditt bidrag i tråden är kan jag inte riktigt säga. Comic relief? En putsarfisk som uppvaktar en gammal sko i tron att den är en riktig fisk?
Jag behöver inte bevisa någonting. Den uppmätta energin räcker med råge för att förklara den uppmätta temperaturökningen. Punkt.
Citera
2026-03-19, 17:33
Avslutad
Citat:
Inte är det att ljuga rakt ut i alla fall. Vilket dina bidrag bygger på. Jag tycker att ämnet är intressant och Totius teorier är mycket intressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in