Citat:
Ursprungligen postat av Taalmannen
Du verkar vara en starkt AGW-troende, därför min fråga!
Lite lat är du om du inte uppfattat min ståndpunkt i frågan. Vilken är:
Eftersom det inte finns några bevis för att AGW är sann eller trolig, finns det ingen anledning att minska på utsläpp av CO2 av det ogiltiga skälet!
Ja, att verka vara någonting är det säkraste sättet att få utförliga svar, även om jag erkänner att jag lutar åt det hållet, dock långt ifrån okritiskt...
Jag tror dock att du har en lite svart/vit bild av agw-troende. Bara för att man tror på AGW, så betyder inte det att man vill gå tillbaka till stenåldern, även om de mest insnöade helt klart verkar vara på det spåret. Det är snarare en lång gråskala skulle jag säga, hur långt man är villig att gå för att stoppa AGW, eller iaf minska det.
Anledningen till att jag ställer frågan är för att jag tror att en del skeptiker blir skeptiker för att dem inte gillar de åtgärder man föreslår för att få bukt med AGW(köra bil, konsumera, äta kött, spendera energi osv), och därför letar dem som tusan efter någonting som säger att det här inte är sant.
Problemet med det är ju dock att det finns många anledningar till att utföra dessa åtgärder utan AGW.
Alltså, även om vi inte gör det för AGWs skull så borde vi göra åtgärder som till sist också gör att vi släpper ut mindre CO2 i atmosfären.
Är du med på vad jag menar?