Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
I dag -
#6086 kommentarer utan framlagda vetenskapliga bevis för AGW teorin...
Fortfarande saknas naturvetenskapliga belägg.
En massa pladder är inte detsamma som vetenskap.
Att påstå att något är vetenskap, är inte heller vetenskap.
Endast vetenskap, är vetenskap.
Att upprepa lögner - kommer inte att förvandla lögnen till sanning.
Falska påståenden är, och förblir, falska.
- - - - - -
Min katt är betydligt smartare än vissa Homo-Agwesus...
Men sluta nu för fan... du kan väl inte vara så jävla blind och/eller korkad? Jag vill minnas att du, eller någon annan foliehatt (kanske var det användaren Klimatskeptiker), bara några få sidor tillbaks efterfrågade bevis. Jag länkade då till forskning där de använt sig av satellitmätningar för att mäta koldioxid samt olika isotoper, vilken bevisar att mindre värme sipprar ut i rymden till följd av den ökade koldioxidhalten i atmosfären (har för mig att det var nåt sånt, orkar inte leta reda på Nature-artikeln igen, jag länkade till den några sidor bak så det är bara att leta om du är intresserad). Det finns naturligtvis fullt med bevis, men du och de andra "skeptikerna" vägrar konsekvent att ta del av dem. Varför? Jo, därför att ni helt enkelt inte har något intresse av att ta del av sanningen. Ni vill inte veta hur det verkligen ser ut, det enda ni vill göra är att envetet hålla fast vid er konspirationsfyllda, falska bild av hur världen ser ut. Om man skulle vifta med ett vetenskapligt bevis framför era näsor, eller om man skulle försöka leda er genom de kausala kedjorna som håller ihop vetenskapen bakom, så skulle ni inte ens förstå vad ni skulle göra med dem! Så jävla insnöade och korkade är ni! Jag skulle till och med vilja påstå att ni är helt oförmögna att internalisera ny kunskap, särskild överväldigande stora mängder sådan som säger emot er subjektiva, fullständigt verklighetsfrånvända bild av verkligheten. Ni är blinda och ni är närmast religiösa i er befängda personliga övertygelse att forskningssamfundet, FN, stater osv. försöker lura oss att tro på "klimatbluffen" -- en ytterst farlig kombination om du frågar mig.