Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-25, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Varpå Einstein svarade: "Om jag har fel hade det väl räckt med en."

Einstein, din gamle jävla rövare, du hade fel, och jorden är som en blomma, som snurrar upp från den stationära krukan Antarktis! http://www.time.com/time/health/article/0,8599,2094665,00.html

Do your own fucking research, im tired!
Senast redigerad av Netwhistler 2012-02-25 kl. 10:09.
Citera
2012-02-25, 11:07
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taalmannen
Att AGW och främst CAGW saknar stöd inom den riktiga delen av vetenskapen står klart för de som är ärliga och förstår vad det handlar om. Är du indoktrinerad, okunnig och/eller kämpe för "saken" medger du det inte. Därför fortsätter de tjata här, utan en tillstymmelse till att försöka förstå vad som talar emot dem. Inte ens de tre bästa "bevisen" eller "slutsatserna" för AGW ids de skriva ut. Så du som inte ids läsa mina länkar och svara på mina frågor diskuterar jag inte vidare med förrän det är kommunicerat. Därefter kan jag diskutera detaljer i motbevisen.

Frågan är inte om, utan när klimatkorthuset rasar.

IPCC och andra som vädjar till okunnigheten som bevis, har valt att bortse från de flesta bevis/indikationer som talar emot deras föreställningsvärld/bedrägeri/fantasi. Särskilt syns detta givetvis i råden till politiker.

IPCC:s rapporters tillkomstsätt är grovt undermåliga. Man anlitar okvalificerade skribenter och sållar friskt bort det de inte vill höra talas om. En involverads beskrivning om detta finns att läsa här:
Omitted variable fraud: vast evidence for solar climate driver rates one oblique sentence in AR5.
Du som är så öppensinnlig valde att lalla vidare istället för att bemöta mitt senaste inlägg till dig. Graverande.
Citera
2012-02-25, 12:21
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Einstein, din gamle jävla rövare, du hade fel, och jorden är som en blomma, som snurrar upp från den stationära krukan Antarktis! http://www.time.com/time/health/article/0,8599,2094665,00.html

Scary
Citera
2012-02-25, 14:39
Medlem
Godowskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Einstein, din gamle jävla rövare, du hade fel, och jorden är som en blomma, som snurrar upp från den stationära krukan Antarktis! http://www.time.com/time/health/arti...094665,00.html

Gamla nyheter. Einstein hade inte fel. Den vetenskapliga metoden fungerade, än en gång. Du får hänga med lite bättre....
Citera
2012-02-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godowsky
Denna parkskötare är ingen Einstein om du nu fick för dig det.

Inte alls. Men när saker har letts i bevis, grundläggande teorier stadfästs sen århundraden, och data och empiri otvetydigt stödjer teorierna, så känns det vansinnigt tungt när nu antivetenskapen stormar fram och oförtrutligt spyr ut en aldrig sinande ström av nonsens.

Jag är gravt oroad för framtiden om detta fortsätter. För mer info, se länkar i mitt nästa inlägg.
Problemet är väl avsaknaden av bevis. Att CO2 är en växthusgas vet vi, men dess direkta inverkan är ringa. Allt annat bygger på hypoteser om positiv feedback och där det också finns negativ feedback.
Du får det att verka som att vi vet allt om klimatet och ingen mer forskning behövs.
Men det gör det och som någon skrev; för att driva på forskningen behövs skepticism och kritisk granskning.
Citera
2012-02-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godowsky
Här två nyligen publicerade artiklar i samma tragiska anda.

De första från brittiska The Guardian som går igenom det smutsiga krig som vetenskapen just nu utsätts för av ekonomiska intressen och starka industrier och företag.
http://www.guardian.co.uk/science/20...domesticpolicy

Amerikanska Union of Concerned Scientists redogör för hur starka lobbyintressen och företag korrumperar vetenskap och politik, för att gagna sin egen sak.
http://www.ucsusa.org/assets/documen...pt-science.pdf

Ovan länkade artiklar rör inte bara klimatvetenskapen, utan vetenskapen i stort. För tyvärr är problemet idag inte isolerat endast till det område vi diskuterar. Detsamma gäller för en mängd vetenskaper.

Än en gång, denna utveckling skrämmer mig oerhört och är djupt tragisk för de forskare som hamnar i kläm, och viktigast av allt, mycket allvarligt för vår ekonomi och framtida konkurrenskraft.
Inte ens ICCP kan betraktas som en neutral organisation. Deras existens bygger på att vi har AGW.
De har också kritiserats för att vinkla rapporter till politikerna.
Citera
2012-02-26, 15:03
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
Problemet är väl avsaknaden av bevis. Att CO2 är en växthusgas vet vi, men dess direkta inverkan är ringa. Allt annat bygger på hypoteser om positiv feedback och där det också finns negativ feedback.
Du får det att verka som att vi vet allt om klimatet och ingen mer forskning behövs.
Men det gör det och som någon skrev; för att driva på forskningen behövs skepticism och kritisk granskning.
Självklart ska forskningen granskas och det sker hela tiden. Det är när dimridåer som "climategate" och ren förvirrningspropaganda sprids som jag ser ett problem.

Citat:
Inte ens ICCP kan betraktas som en neutral organisation. Deras existens bygger på att vi har AGW.
De har också kritiserats för att vinkla rapporter till politikerna.
Du menar förstås IPCC och vet väl hur få människor som är direkt anställda inom organisationen? http://www.ipcc.ch/organization/organization_structure.shtml#.T0o6LvE7quI De tusentals forskarna vars forskning IPCC sammanställer jobbar på universitet, meteorologiska institut (såsom vårt SMHI) och liknande. De skulle fortfarande ha jobb oavsett vad IPCC sammanställer. Dessutom, om IPCC skulle skriva något som går stick i stäv med vad forskarna kommit fram till, tror du inte att de skulle reagera då?

Slutligen så ber jag dig visa vilka rapporter de har vinklat. Att någon påstår det förstår jag mycket väl, dimridåerna som industrin lägger ut är täta, men det ska finnas substans i ett påstående för att det ska vara något värt. En bevisat vinklad rapport är alltså vad jag frågar efter.
Citera
2012-02-26, 15:15
Medlem
IPCC skall det vara. Att jag aldrig lär mig hur man ska hantera dessa bokstäver.
Jag skrev att de har kritiserats för att vinkla, d.v.s att smutskastningskampanjen går åt båda hållen.
Jag håller med om dimridåerna.
Citera
2012-02-26, 16:13
Medlem
MoLoKs avatar
För den som vill läsa några välskrivna sidor: http://www.weeklystandard.com/articles/why-climate-skeptics-are-winning_631915.html?page=1

I korthet - Gleick lurade till sig Heartlanddokument genom att påstå att han satt i styrelsen. Sen läcker han de dokumenten i ett desperat försök att göra en "Climategate" fast för skeptikerna. Det enda som är intressant visar sig vara ett memo som han själv troligtvis har författat. Detta försöker alarmister till en början (och fortfarande här på Flashback, alarmisterna är ju några år efter här och gillar fortfarande Hansen och tror att Himalayas glaciärer smält snart osv) vända till något positivt.

Men nu är det bara pinsamt.

Så jäkla pinsamt.

Denna "gate" är troligen skadligare för alarmisterna än vad "climategate" var. Som sagt - alarmisterna svingade vilt och träffade sig själv.

Finns även info i artikeln som (vilket jag hela tiden sagt) visar att alarmisterna får långt mycket mer pengar ifrån "Big Oil" och övriga energibolag än vad skeptikerna får.

Utan att överdriva kan man säga att alarmisterna har 100 till 1000 gånger mer pengar än vad skeptikerna har.

De HAR haft all media bakom sig men nu börjar till och med en del av msm tycka att det hela är lite väl pinsamt.
Citera
2012-02-26, 19:50
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
IPCC skall det vara. Att jag aldrig lär mig hur man ska hantera dessa bokstäver.
Jag skrev att de har kritiserats för att vinkla, d.v.s att smutskastningskampanjen går åt båda hållen.
Jag håller med om dimridåerna.

Men ICCP lät bättre.
Citera
2012-02-27, 12:35
Medlem
Taalmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du som är så öppensinnlig valde att lalla vidare istället för att bemöta mitt senaste inlägg till dig. Graverande.

Till dess du framför det jag begärt på de senaste sidorna betraktar jag dig som ett troll, eller åtminstone oseriös. Ger dig en chans till att svara, sedan kan vi möjligen gå vidare...

Ett mycket bra inlägg om skillnaden i GCM och verkligheten finns att läsa här:
The Skeptics Case, Who Are You Going To Believe – The Government Climate Scientists or The Data?

För dig som inte ids läsa och begrunda eller vill veta lite mer innan detta stora och svåra steg tas, ger jag ett litet smakprov:

"We’ve checked all the main predictions of the climate models against the best data:

The climate models get them all wrong. The missing hotspot and outgoing radiation data both, independently, prove that the amplification in the climate models is not present. Without the amplification, the climate model temperature predictions would be cut by at least two thirds, which would explain why they overestimated the recent air and ocean temperature increases.

Therefore:

1 The climate models are fundamentally flawed. Their assumed threefold amplification by feedbacks does not in fact exist.

2 The climate models overestimate temperature rises due to CO2 by at least a factor of three.

The skeptical view is compatible with the data
."
Senast redigerad av Taalmannen 2012-02-27 kl. 12:38. Anledning: Stavfel
Citera
2012-02-27, 16:17
Medlem
MoLoKs avatar
Det skriks ju ofta från AGW-hysteriker om att skeptikerna badar i pengar från oljebolag och dylikt. I själva verket får ju alarmisterna mångdubbelt mer pengar - också från oljebolagen.

Heartland Institute har målats upp som en jätteond välfinansierad PR-skurk av alarmisterna.

Men rena fakta säger något annat...

"The Funding Imbalance
Richard North at the EU Referendum blog provides some interesting comment regarding funding.

While the warmists are successfully focusing attention on the minor-league operations of the Heartland Institute, with a total budget for all its issues, which include health care, education, and technology policy, of around $4.4 million, their own funding arrangements, amounting to hundreds of millions of dollars, are largely evading scrutiny.
....

The Climate Works Foundation, though, is of special interest as it was in 2008, awarded $460,800,000 from the William and Flora Hewlett Foundation, a grant-making organisation with assets of $7.2 billion, which disbursed $353,400,000 in grants in 2011. It has made another grant to Climate Works only last week of $100 million – bringing the total grants to this organisation to just short of $600 million.

Where such huge funding is devoted to global warming advocacy, and policy development, there must indeed be a distortion of the democratic process, especially where politicians are also being paid. These organisations must come clean about the sources of their money, and provide exact details of how much is paid to which organisations, for what purposes.

Note that the latest grant of $100 million was made on the day after the hippies got all hot under the collar about Heartland's 'huge' annual budget of $4.4 million"

http://mrworthing.blogspot.com/2012/02/funding-imbalance.html

http://eureferendum.blogspot.com/2012/02/wither-transparency.html

---

Som sagt. Svårt att uppskatta men alarmisternas budget är nog många hundra gånger så stor som skeptikernas.

Och ändå misslyckas de. Media, politiker och storföretagen är på alarmisternas sida. Ändå misslyckas de. Det kan bara bero på en sak.

Forskningen är allt annat än robust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in