Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Jag har ju i snart oräkneliga inlägg, i ekvationer, i förklaringar gång på gång förklarat att jag menar den naturliga nedkylningen efter mitten av 1900-talet. Vad är det för fel på dig som inte fattar det jag svarar gång på gång?
Tack för svar käre Totius. Men detta är ytterligare en lögn.
Det du skrev som föranledde frågan var
Som jag upprepat hundrafemtielva gånger så skulle det vara som 1910 och med minskande trend. Varför tuggar du samma sak om och om igen
Notera. Här börjar Totius känna sig trängd (av någon anledning och kör rundgång - argumentet i lite annan form (
Varför tuggar du samma sak om och om igen)
Vad avser du "med minskande trend" och varför skriver du "vara som 1910" när du menar 1950?
(Du antar "trenden" mellan 1950- ca 1960men temperaturen från 1910. Varför skulle det vara så utan AGW?)
"vara som 1910 och med minskande trend".
Vart får du den trenden ifrån? Och hur vet du det och hur stor är den trenden?
(Ungefär 1960 var "trenden" borta
https://www.ipcc.ch/report/ar6/wg1/downloads/figures/IPCC_AR6_WGI_SPM_Figure_1.png)
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Om IPCC:s förklaringsmodell stämmer så finns det en kraftig naturlig nedkylning bakom den uppvärmning som CO2 orsakar (enligt IPCC).
Nej, det finns det inte. Var har du fått detta ifrån? Det fanns en liten trend som ledde till A2 i detta inlägg (länken nedan) som kompenserade för A1 (A1-A2=0) perioden innan.
Det skriver du ju själv här:
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Var får du denna "kraftiga" negativa naturliga trenden som
finns ifrån?