Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-12, 18:38
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
På samma sätt som du och ipcc och som jag förklarat tidigare.
här, här och här.

Här kommer alltså alla dessa linjer fram till samma sak.
Människan har skapat hela uppvärmningen och de naturliga faktorerna summerar till 0. Samtidigt som du säger att vi skulle ha en nedkylning utan människan samtidigt som du säger att uppvärmningen är naturlig efter lilla istiden.

Du försöker bara skifta fokus från dina lögner och självmotsägelser genom att lyfta detta för femtioelfte gången. Du har med andra ord inget att säga vilket gör att vi båda konstaterar att du är en lögnare. Du gör det dock på samma implicita sätt som du påstår det mesta annat.
Det är helt oacceptabelt att du i inlägg efter inlägg kallar mig lögnare i en ständig rundgång. Jag kommer inte att svara ytterligare på denna typ av inlägg från dig.
Citera
2023-08-12, 18:51
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är helt oacceptabelt att du i inlägg efter inlägg kallar mig lögnare i en ständig rundgång. Jag kommer inte att svara ytterligare på denna typ av inlägg från dig.
Det är ju bara att läsa här. Vill du inte bli kallad lögnare är det ju bara att sluta ljuga. Vill du inte vara en självmotsägare är det bara att lära dig att argumentera och hitta konsistenta argument förankrade i publicerad vetenskap.

Bara att läsa inlägget och gå igenom länk för länk.
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Allt finns där för allmän åskådan och här är du med byxorna nere och hävdar att du har dem på. Alla ser att de är nere. Tyvärr.
Citera
2023-08-12, 18:53
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Problemet är att vänstern ”kidnappat” klimatfrågan och förstört den på sedvanligt sätt. Det går inte att urskilja gränserna mellan vetenskap, politik och maktspel på olika nivåer. Det är förstås ett enormt stort problem.

Okej, men om vi utgår ifrån vad du anser behöver göras då. Vilka åtgärder bör vi vidta? Behövs några åtgärder eller ska vi fortsätta som vanligt?
Citera
2023-08-12, 19:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Okej, men om vi utgår ifrån vad du anser behöver göras då. Vilka åtgärder bör vi vidta? Behövs några åtgärder eller ska vi fortsätta som vanligt?
Till att börja med så måste det gå att föra en vettig debatt i klimatfrågor. Det är helt omöjligt i Sverige (kolla bara på ”diskussionen” med MrArtur ovan). Epitet som ”förnekare”, ”plattjordare”, ”lögnare” och så vidare haglar. Det är ett helt omöjligt debattklimat. (Samma problem fanns vid massinvandringen.)

Sedan har Sverige redan gjort och gör mycket för att ha låga utsläpp. Här kan Sverige redan nu ses som ett föredöme.

De globala CO2-utsläppen behöver minskas och då är det angeläget att börja med de största källorna där Kina och Indien ligger i topp. De svenska utsläppen är så små att de bara handlar om symbolpolitik. Om det är bråttom är det närmast kontraproduktivt att slösa tid på sådant.

Allt det här kokar ner i att vi måste försöka enas i en gemensam problembeskrivning till att börja med. Utan en sådan går det inte att planera på något konstruktivt sätt.
Citera
2023-08-12, 19:44
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Till att börja med så måste det gå att föra en vettig debatt i klimatfrågor. Det är helt omöjligt i Sverige (kolla bara på ”diskussionen” med MrArtur ovan). Epitet som ”förnekare”, ”plattjordare”, ”lögnare” och så vidare haglar. Det är ett helt omöjligt debattklimat. (Samma problem fanns vid massinvandringen.)

.
Ja, jag kallar dig för lögnare och visar att du är det. Oärlig.

Det är en vedervärdig anklagelse som jag aldrig skulle uttrycka utan förankring. En förankring som visats. Demonstrerats.
Var har jag kallat dig plattjordare. Länka eller stå ut med att bli kallad lögnare.

Om du inte är det så är ju jag det. Som anklagar dig utan fog. Det vore en enkel sak för dig att peka ut var detta skulle ha skett. Men instället går du på denna smutskastning och försöker påskina att det bara är grundlösa epitet jag sätter på dig. De är motiverade i inlägg du vägrar bemöta. Och jag brukar be dig om förklaringar. Sådana inlägg avfärdar du som tjafs. Du är en hal demagog som inte har några problem att komma med självmotsägelser som det passar.
Bemöt gärna. Exempelvis
Här
Och
Här (som du även ombetts/påmints om tidigare)

Jag vill såklart ha fel här och ber dig motivera. Men får alltid "rundgång" eller "tjafs" eller "det är redan besvarat" utan att du kan ange var. Lögn.

Du gör det svårt att dra andra slutsatser. Hur gärna jag än skulle vilja.
Senast redigerad av MrArtur 2023-08-12 kl. 19:53.
Citera
2023-08-12, 20:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja, jag kallar dig för lögnare och visar att du är det. Oärlig.

Det är en vedervärdig anklagelse som jag aldrig skulle uttrycka utan förankring. En förankring som visats. Demonstrerats.
Var har jag kallat dig plattjordare. Länka eller stå ut med att bli kallad lögnare
T.ex. här: (FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Helt konsistent med förnekelsen. Att krångla in det mer än så är väl kanske någon försvarsmekanism för att slippa erkänna för er själva att ni är foliehattande vetenskapsförnekare på samma sätt som kreationister och plattjordare.

Citat:
Om du inte är det så är ju jag det. Som anklagar dig utan fog. Det vore en enkel sak för dig att peka ut var detta skulle ha skett. Men instället går du på denna smutskastning och försöker påskina att det bara är grundlösa epitet jag sätter på dig. De är motiverade i inlägg du vägrar bemöta. Och jag brukar be dig om förklaringar. Sådana inlägg avfärdar du som tjafs. Du är en hal demagog som inte har några problem att komma med självmotsägelser som det passar.
Bemöt gärna. Exempelvis
Här
Och
Här (som du även ombetts/påmints om tidigare)

Jag vill såklart ha fel här och ber dig motivera. Men får alltid "rundgång" eller "tjafs" eller "det är redan besvarat" utan att du kan ange var. Lögn.

Du gör det svårt att dra andra slutsatser. Hur gärna jag än skulle vilja.
Du länkar till samma inlägg som redan är besvarade gång på gång samtidigt som du påstår att jag inte förstår vad jag skriver och kallar mig lögnare. Om du tycker att du saknar svar på något så kan du ju ställa en tydlig och konkret fråga istället för att komma med beskyllningar i samma rundgång hela tiden.
Citera
2023-08-12, 20:54
Medlem
Citat:

Helt konsistent med förnekelsen. Att krångla in det mer än så är väl kanske någon försvarsmekanism för att slippa erkänna för er själva att ni är foliehattande vetenskapsförnekare på samma sätt som kreationister och plattjordare.
Där står det ju svart på vitt att MrArtur inte kallade dig för plattjordare.
Citera
2023-08-12, 21:31
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Där står det ju svart på vitt att MrArtur inte kallade dig för plattjordare.
MrArturs fråga var felställd från början men jag är trött på att tjafsa med denne så jag lät det passera. Och då hugger du direkt. Intressant. Nåväl, saken är alltså att jag påtalat att epitet som ”förnekare”, ”plattjordare”, ”lögnare” och så vidare generellt används för att förstöra debatten. MrArtur kände sig tydligen träffad och uppmanade mig att visa var denne kallat mig plattjordare trots att mitt inlägg inte gällde denne. MrArtur kallar mig för ”lögnare” och ”förnekare” hela tiden.

Det jag uttryckt är att epitetet ”plattjordare” används i debattförstörande syfte. I sammanhanget menar jag att MrArturs liknelse vid ”plattjordare” inte på något väsentligt sätt skiljer sig från att direkt kalla någon ”plattjordare”. Det MrArtur kallade mig i någon oklar gruppering var ”foliehattande vetenskapsförnekare på samma sätt som kreationister och plattjordare”. Men du har rätt i sak – jag borde ha korrigerat ordet ”kallat” i MrArturs frågeställning innan jag svarade. Jag lovar att bättra mig i framtiden.
Citera
2023-08-12, 21:38
Medlem
MrArturs avatar
Citat:

Där kallade jag dig vetenskapsförnekarens på samma sätt som krearionister och plattjordare. Du sade att jag kallade dig plattjordare. Vilket alltså är ytterligare en lögn.

Citat:

Du länkar till samma inlägg som redan är besvarade gång på gång samtidigt som du påstår att jag inte förstår vad jag skriver och kallar mig lögnare. Om du tycker att du saknar svar på något så kan du ju ställa en tydlig och konkret fråga istället för att komma med beskyllningar i samma rundgång hela tiden.
Två av tre. Det enda du inte fick med var haranger om "tjafs".

Jag tar förgivet att du kan identifiera länkar och öppna dem.
Citera
2023-08-12, 21:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Där kallade jag dig vetenskapsförnekarens på samma sätt som krearionister och plattjordare. Du sade att jag kallade dig plattjordare. Vilket alltså är ytterligare en lögn.
Se mitt inlägg ovan 7 minuter före ditt. Min bedömning är att liknelsen är likvärdig när det gäller användandet av epitet. Det är alltså ingen ”lögn” men en mindre lyckad bedömning med facit i hand. Jag ska märka mer ord i dina inlägg fortsättningsvis och inte låta något passera på samma sätt.

Det övriga i ditt inlägg är så dumt att jag inte bemöter det.
Citera
2023-08-12, 21:47
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
MrArturs fråga var felställd från början men jag är trött på att tjafsa med denne så jag lät det passera. Och då hugger du direkt. Intressant. Nåväl, saken är alltså att jag påtalat att epitet som ”förnekare”, ”plattjordare”, ”lögnare” och så vidare generellt används för att förstöra debatten. MrArtur kände sig tydligen träffad och uppmanade mig att visa var denne kallat mig plattjordare trots att mitt inlägg inte gällde denne. MrArtur kallar mig för ”lögnare” och ”förnekare” hela tiden.

Det jag uttryckt är att epitetet ”plattjordare” används i debattförstörande syfte. I sammanhanget menar jag att MrArturs liknelse vid ”plattjordare” inte på något väsentligt sätt skiljer sig från att direkt kalla någon ”plattjordare”. Det MrArtur kallade mig i någon oklar gruppering var ”foliehattande vetenskapsförnekare på samma sätt som kreationister och plattjordare”. Men du har rätt i sak – jag borde ha korrigerat ordet ”kallat” i MrArturs frågeställning innan jag svarade. Jag lovar att bättra mig i framtiden.
En ursäkt till mig personligen för illasinnade lögner hade varit på sin plats.

Du försöker inte ens försvara dig, trots att jag uppmanar till det genom att be om förklaringar till alla självmotsägelser du kommer med. Du går till attack istället med "rundgång", "det har jag redan besvarat" eller "sluta tjafsa".

Du ljuger. Som redan visats. Du kan klaga på att folk kallar dig förnekare bäst du vill (såklart utan att kunna motivera varför det skulle vara en olämplig beskrivning av din position). I konkurrens med en notorisk lögnare finner jag mig likväl besegrad i denna charlatantävling.
Citera
2023-08-12, 21:54
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Det övriga i ditt inlägg är så dumt att jag inte bemöter det.
Dumt?

Jag skrev
Citat:
Jag vill såklart ha fel här och ber dig motivera. Men får alltid "rundgång" eller "tjafs" eller "det är redan besvarat" utan att du kan ange var.

Du svarade
Citat:

Citat:

men jag är trött på att tjafsa med denne

Touche, skulle jag säga.

Här har vi dina lögner med förklaringar mer eller mindre i listform. Den lögn som förekommer i högst frekvens och som är både viktigast att känna till och förstör mest för diskussioner är "det är redan besvarat" när det inte alls är besvarat och du inte ens kan peka ut det inlägg där du anser att det är besvarat.

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Det är viktigt att känna till för alla som går in i samtal med dig.
Senast redigerad av MrArtur 2023-08-12 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in