2023-08-11, 18:37
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Problemet är att vänstern ”kidnappat” klimatfrågan och förstört den på sedvanligt sätt. Det går inte att urskilja gränserna mellan vetenskap, politik och maktspel på olika nivåer. Det är förstås ett enormt stort problem.
Fast, det var ju inget svar på om inlägget du besvarade.
Citera
2023-08-11, 19:04
Medlem
MrArturs avatar
Citat:

Som jag upprepat hundrafemtielva gånger så skulle det vara som 1910 och med minskande trend. Varför tuggar du samma sak om och om igen?
https://www.woodfortrees.org/plot/gistemp/mean:12

Vilken trend pratar du om då? Och hur vet du det?
Citat:

Jo, det är svårt att veta vad som behöver göras när vänstern förstör alla sakfrågor.
Var det ett svårt inlägg att förstå? Varför skrev du inte det istället, i så fall?
Typ "jag förstår inte frågan. Du uttrycker dig så krångligt. Har du möjlighet att uttrycka dig med enklare vokabulär?" eller liknande.

Här är inlägget du inte förstod. Specificera gärna var det brister i din förståelse:

Okej, men vi stryker modellerna och glömmer CO2. Tolkar jag dig rätt att vi bör köra på som vanligt utöver att anpassa för oväder? Ska vi göra någonting?

Jag förstår och kan förklara. Vi är nog väldigt många som finns här för dig i detta fall.
Citera
2023-08-11, 20:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Arbetar du? Du skriver ju ofta här kl 1 på natten.
Jag har ett tämligen fritt arbete där jag i stor utsträckning själv kan välja hur jag disponerar tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Var det ett svårt inlägg att förstå? Varför skrev du inte det istället, i så fall? Typ "jag förstår inte frågan. Du uttrycker dig så krångligt. Har du möjlighet att uttrycka dig med enklare vokabulär?" eller liknande.

Här är inlägget du inte förstod. Specificera gärna var det brister i din förståelse:

Okej, men vi stryker modellerna och glömmer CO2. Tolkar jag dig rätt att vi bör köra på som vanligt utöver att anpassa för oväder? Ska vi göra någonting?

Jag förstår och kan förklara. Vi är nog väldigt många som finns här för dig i detta fall.
Mitt svar gällde förstås frågan: ”Ska vi göra någonting?
Citera
2023-08-11, 21:30
Medlem
Massvis med nyheter om skogsbränder och kopplingar till den globala uppvärmningen görs, trots att skogsbränders koppling till den globala uppvärmningen är väldigt diffus för uttrycka det milt, visst det ger torrare klimat och eld trivs i torr miljö. Men det är knappast så varmt så marken självtänds, det måste fortfarande vara något utomstående som sätter igång den, blixt, någon slänger cigarettfimpeni busken etc. Jag förstår varför detta dock når media och alla pratar om klimatförändringar ihop med det, då det är något tagbart och ger "bra" tv. Men det vi borde fokusera på, är vad som händer i antarktis, det är mycket mer häpnadsväckande än lite skogsbränder. Men då man söker på det, så får man mest upp resultat om aliens på antarktis.
Senast redigerad av Hew18 2023-08-11 kl. 22:08.
Citera
2023-08-11, 22:30
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Jag har ett tämligen fritt arbete där jag i stor utsträckning själv kan välja hur jag disponerar tiden.
Mitt svar gällde förstås frågan: ”Ska vi göra någonting?
Och på det svarar du vad?
Citat:

Problemet är att vänstern ”kidnappat” klimatfrågan och förstört den på sedvanligt sätt. Det går inte att urskilja gränserna mellan vetenskap, politik och maktspel på olika nivåer. Det är förstås ett enormt stort problem

Är det ett "nej"? Svårt att vara explicit och tala ur skägget va?

Ser även att du selektivt ignorerar att belägga och argumentera för påståenden i vanlig ordning.
Senast redigerad av MrArtur 2023-08-11 kl. 22:34.
Citera
2023-08-12, 08:25
Medlem
gofigurs avatar
världens högsta temp just nu är 37 i Las Vegas
Hur kan extremhettan bara försvinna? Vad händer med den?

https://www.timeanddate.com/weather/?low=4&sort=6
Citera
2023-08-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
När jag klickar är det 41 i Dubai och Kuwait. Årstid och tid på dygnet påverkar naturligtvis.
Citera
2023-08-12, 10:19
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
När jag klickar är det 41 i Dubai och Kuwait. Årstid och tid på dygnet påverkar naturligtvis.

Ja det har du rätt.
Kom på att värmen säkert strålar upp i rymden under natten.

Världens högsta temperatur varje dag fås nog oftast någonstans i Sahara mitt på deras dag.
Citera
2023-08-12, 10:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Extremhetta är inte samma sak som världens högsta temperatur. Extremhetta (eller kyla) är en temperatur som överstiger (eller understiger) det normala på ett visst sätt. Vad som är extremt varierar stort mellan olika länder och klimat.

https://www.un-spider.org/category/disaster-type/extreme-temperature

Extrema temperaturer är alltså tillfälliga lokala avvikelser från det normala.
Citera
2023-08-12, 10:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Är det ett "nej"? Svårt att vara explicit och tala ur skägget va?
Jag har svarat och förklarat att det är svårt att veta vad som behöver göras när vänstern förstör alla sakfrågor. Om det går över huvudet på dig kan jag inte hjälpa det.
Citat:
Ser även att du selektivt ignorerar att belägga och argumentera för påståenden i vanlig ordning.
Jag har inte ignorerat någonting. Jag kan inte hjälpa att du inte förstår trots alla svar du får. Sluta nu tjafsa hela tiden.
Citera
2023-08-12, 12:16
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Jag har svarat och förklarat att det är svårt att veta vad som behöver göras när vänstern förstör alla sakfrågor. Om det går över huvudet på dig kan jag inte hjälpa det.
Jag har inte ignorerat någonting. Jag kan inte hjälpa att du inte förstår trots alla svar du får. Sluta nu tjafsa hela tiden.
Jag frågar bara vad du menar och hur du kommer fram till dina häpnadsväckande slutsatser och påpekar dina självmotsägelser.

Du säger att du svarat, men det har du inte eftersom du inte har några problem med att ljuga.
Citera
2023-08-12, 12:30
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag frågar bara vad du menar och hur du kommer fram till dina häpnadsväckande slutsatser och påpekar dina självmotsägelser.

Du säger att du svarat, men det har du inte eftersom du inte har några problem med att ljuga.
Du har med råge fått svar på allting. Gång på gång. Det finns inga ”självmotsägelser”. Anklagelserna om lögn är rena personangrepp och helt grundlösa. Sluta nu med detta ständiga tjafsande och tramsande i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in