Citat:
Ursprungligen postat av SubPrime
IPCCs direktiv är att de ska bevisa att det är koldioxiden som orsakar uppvärmningen. Det är inte att ta reda på orsakerna till uppvärmingen utan att bevisa att det är koldioxidens fel.
Var har du fått detta ifrån ?
Citat:
Hockeyklubban är bevisat felaktig, så enkelt är det. När Steve McIntyre stoppade in rött brus i hans algoritm så poppade likförbannat hockeyklubban ut...
Varför skulle jag tro på något som Mann producerar när han bevisat att han använder sig av ovetenskapliga metoder?
Varför skulle jag tro på något som Mann producerar när han bevisat att han använder sig av ovetenskapliga metoder?
Här kanske är lite objektiv information om både Manns hockey-klubba och McIntyres kritik.
http://www.climatechange.gov.au/science/hottopics/pubs/topic3.pdf
Citat:
Varför anser du att Manns nya kurva är bättre än den jag länkade till?
Är det för att det ger det resultat som du är ute efter?
Att de många andra har hamnat inom felmarginalen beror på..?
Har du sett grafen med felmarginaler?
Det har jag.
Det räcker med att gå ca 1000 år tillbaka i tiden för att hitta en period då det var varmare än nu. Det är endast klimatmaffian som förnekar detta för det passar inte in i deras propaganda.
Varför anser du att Manns nya kurva är bättre än den jag länkade till?
Är det för att det ger det resultat som du är ute efter?
Att de många andra har hamnat inom felmarginalen beror på..?
Har du sett grafen med felmarginaler?
Det har jag.
Det räcker med att gå ca 1000 år tillbaka i tiden för att hitta en period då det var varmare än nu. Det är endast klimatmaffian som förnekar detta för det passar inte in i deras propaganda.
Hur kan du vara så säker på att det var varmare 1000 år tillbaka i tiden ? NAS t.ex. har en hellt annan åsikt men de uttrycker sig mindre säkert om klimatet 1000 år tillbaka.
http://dels.nas.edu/dels/rpt_briefs/climate_change_2008_final.pdf
Vilka tycker du ingår i klimatmaffian ? Science ? Nature ? NASA ? NOAA ? PNAS ? NAS ? BAS ?