Citat:
Ursprungligen postat av
SillyWalks
Rapporten är ca 5 sidor lång, 4 av 6 referenser är till sig själv. Varken referenserna eller rapporten i sig är kvalitetsgranskade eller publicerade. Det kan ju stämma, jag har faktisk inte tillräcklig med koll på vad de snackar om i rapporten för att bilda mig en bildad uppfattning, men den ser riktigt sunkig ut.
Fram tills dess så tror jag mer på de tusentals rapporter som säger emot detta. Även om klimathotet va en myt så vad är det värsta som kan hända? Mindre utsläpp, renare luft och renare energi? Känns som en win-win enligt mig.
Men kära lilla du. Det är väl inte bara hans namn som nämns i referenserna. Bara i den första referensen är där ett närmare 20 tal.
Klimatsekten har selektiv läsning med skygglappar på. Greppar efter strå. Inga vetenskapliga motargument. Snart blir de väl anklagade för att ha fel bara för de är finnar.
[1] T.F. Stocker, D. Qin, G.-K. Plattner, L.V. Alexander, S.K. Allen, N.L. Bindoff, F.-M. Breon,J.A. Church, U. Cubasch, S. Emori, P. Forster, P. Friedlingstein, N. Gillett, J.M. Gregory,D.L. Hartmann, E. Jansen, B. Kirtman, R. Knutti, K. Krishna Kumar, P. Lemke, J. Marotzke,V. Masson-Delmotte, G.A. Meehl, I.I. Mokhov, S. Piao, V. Ramaswamy, D. Randall, M. Rhein,M. Rojas, C. Sabine, D. Shindell, L.D. Talley, D.G. Vaughan, and S.-P. Xie.Technical Sum-mary, book section TS, page 33115. Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdomand New York, NY, USA, 2013.
[2] J. Kauppinen, J. Heinonen, and P. Malmi. Influence of relative humidity and clouds on theglobal mean surface temperature.Energy & Environment, 25(2):389–399, 2014.
[3] J. Kauppinen, J. Heinonen, and P. Malmi. Major portions in climate change; physical ap-proach.International Review of Physics, 5(5):260–270, 2011.
[4] J. Kauppinen and P. Malmi. Major feedback factors and effects of the cloud cover and therelative humidity on the climate.arXiv e-prints, page arXiv:1812.11547, Dec 2018.
[5] G. Myhre, E. J. Highwood, K. P. Shine, and F. Stordal. New estimates of radiative forcingdue to well mixed greenhouse gases.Geophysical Research Letters, 25(14):2715–2718, 1998.
[6] J. Kauppinen and P. Malmi.To be published.