Citat:
Ursprungligen postat av Zou
Tänkte flika in med en fråga;
Hur många forskare tror på en naturlig cykel och hur många tror på en antropogen påverkan?
Om nu antropogen är så mycket större, har de som tror på naturliga cykler ökat till antalet?
Av alla forskare som jag träffat skulle jag uppskatta det till 100% som tror att den är antropogen.
Det finns ett fåtal "förnekare" vilket Quantilho snart kommer att berätta för dig.
Jag tycker att du skall göra såhär.
Skicka e-post till 10 olika klimatforskare i Sverige. Ställ en enkel fråga typ "är det vi människor som till största sannolikheten ligger bakom den uppvärmning som vi ser idag.."
Klimatforskare (eller relaterat) hittar du exempelvis i Uppsala universitet, Lunds
universitet, Chalmers eller SMHI. Slicka till en blandad grupp forskare.
Quantilho kommer inte att tycka att detta är en bra ide eftersom sanningen enligt honom är att universiteten ljuger och SMHI är svin, skit i det.
Jag skulle kunna, men tänker inte göra det, ge dig en lista med forskare att kontakta, men det är bättre om du gör listan själv. Jag antar att det kliar i fingrarna på Quantilho eftersom han vill ge dig en "slumpvis" lista på 2-3 förnekarkompisar som han har. Jag tycker inte att han bör göra det.
Gör listan, publicera resultatet här i denna tråden.
Lycka till!