2012-03-08, 19:46
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
bara bajare som kommenterat på hemsidan... verkar inte särskilt ledsna heller...

spelar inte Holster på vänsterkanten i Giffarna...? och tror inte Simon är tänkt som anfallare direkt.

skulle ju vara intressant att veta vad Sundsvall fick pynta. har ju ryktats om 700 000.
Näe, Holster brukar spela mer centralt. Tycker fortfarande det är en spännande värvning, men visst, klart det kan bli en flopp.
Citera
2012-03-08, 20:05
Medlem
Får väl önska Simon all lycka i Sundsvall! Simon har helt klart potential att bli en duktig fotbollspelare, hörde något om att Sundsvall vill lira han som forward, ställer mig tveksam till det men man vet ju aldrig. Han såg stundtals väldigt bra ut i Bajen men lyckades väl inte riktigt blomma ut. Miljöbyte och lite allsvensk fotboll kanske gör susen för grabben, vem vet.

Sebastian Carlsén har provtränat med Bajen och spelade senast i träningsmatchen mot Degerfors. Har HeiF som moderklubb och spelat bl.a U-19 CL final med Inter och gjort lite bänktid i A-laget. Även 16 landskamper för Sveriges U-lag så grabben har väl en bra meritlista får man väl säga, så tveksam att Bajen är den enda intresserade klubben. Han är i alla fall den enda av de spelare vi har haft på prov den senaste tiden som vi behåller kontakten med, dock följer han ej med till Cypern.

Han såg helt klart mycket lovande ut i matchen mot Degerfors och med pengarna vi får från försäljningen av Simon Helg borde vi ha ekonomi för en värvning. Många verkar redan skrika om att skriva kontrakt, men vill se någon match till med honom innan jag stämmer in i kören.
Senast redigerad av wahlz 2012-03-08 kl. 20:09.
Citera
2012-03-08, 20:09
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wahlz

med pengarna vi får från försäljningen av Simon Helg borde vi ha ekonomi för en värvning. Många verkar redan skrika om att skriva kontrakt, men vill se någon match till med honom innan jag stämmer in i kören.

andra verkar vilja gå all-in på Hrgota. men vi har ju Billy...!
Citera
2012-03-08, 20:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Näe, Holster brukar spela mer centralt. Tycker fortfarande det är en spännande värvning, men visst, klart det kan bli en flopp.

tror ni hade haft större nytta av Maic Sema, som ni jagade ett tag, tycker ni saknar lite kreativitet på mitten. dock valde han ju pengarna i Norge istället.

verkar onekligen som Sören Åkeby gärna förser sig med spelare från sitt gamla favoritlag...
Citera
2012-03-08, 20:33
Medlem
Citat:
andra verkar vilja gå all-in på Hrgota. men vi har ju Billy...!

Hrgota skulle helt klart vara en bra värvning. Sebastian Carlsén har inget kontrakt som jag förstår det så väljer han Bajen hoppas jag och tror att han inte blir allt för dyr. Hrgota däremot har jag ingen stenkoll på, har han kontrakt i Jönköping hela 2012?

Om man får drömma så ser jag gärna dom båda i truppen!
Citera
2012-03-08, 20:45
Medlem
showtimes avatar
Hahaha Hrgota, keep dreaming bajen... Nästan lika kul som på syrianskas forum när vissa trodde dom hade värvat Sakho i somras och Oba Oba nu senast.
Citera
2012-03-08, 21:22
Medlem
Citat:
tror ni hade haft större nytta av Maic Sema, som ni jagade ett tag, tycker ni saknar lite kreativitet på mitten. dock valde han ju pengarna i Norge istället.

verkar onekligen som Sören Åkeby gärna förser sig med spelare från sitt gamla favoritlag...

Tror också att Sema hade varit en bättre värvning, men nu har vi Helg och jag hoppas att han kan blomma ut hos oss.

Angående kreativiteten på mitten som du nämner så förstår jag verkligen inte vad du menar. Vår bästa lagdel är mittfältet och vi har fan (utan att överdriva) rulla upp dom flesta lagen på försäsongen. Senast mot ett starkt Rosenborg lag så hade dom enorma problem med framförallt Forsberg. Vi har även Skulason och Walker som är otroligt skickliga spelare.

Tror faktiskt att många kommer att bli positivt överraskade av Sundsvall i år. Jag hoppas och tror att vi kan hålla oss kvar.

Edit: Rosenborg fansen tyckte att vi var minst lika bra som Göteborg och bättre än Helsingborg som Rosenborg har spelat mot. Alltid något....
Senast redigerad av pokerpupps 2012-03-08 kl. 21:24.
Citera
2012-03-08, 22:58
Medlem
litensorks avatar
Citat:
massa text.
Lindqvist var ju också riktigt bra mot Degerfors. Dock tveksam till att han håller. Schuler kan väl också spela på vänsterkantenhar jag för mig.
Citera
2012-03-08, 23:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerpupps
Tror också att Sema hade varit en bättre värvning, men nu har vi Helg och jag hoppas att han kan blomma ut hos oss.

Angående kreativiteten på mitten som du nämner så förstår jag verkligen inte vad du menar. Vår bästa lagdel är mittfältet och vi har fan (utan att överdriva) rulla upp dom flesta lagen på försäsongen. Senast mot ett starkt Rosenborg lag så hade dom enorma problem med framförallt Forsberg. Vi har även Skulason och Walker som är otroligt skickliga spelare.

Tror faktiskt att många kommer att bli positivt överraskade av Sundsvall i år. Jag hoppas och tror att vi kan hålla oss kvar.

Edit: Rosenborg fansen tyckte att vi var minst lika bra som Göteborg och bättre än Helsingborg som Rosenborg har spelat mot. Alltid något....

Skulason och Walker är skickliga men de är ju inga "nummer tio" spelare direkt. en sån som ligger strax bakom forwards och slår den avgörande passningen eller själv går på avslut. ni är bättre på att komma runt på kanten, där framförallt Holster var fenomenal förra säsongen. viktigt att ni fick behålla honom.
Citera
2012-03-08, 23:00
Medlem
litensorks avatar
Citat:
Hrgota skulle helt klart vara en bra värvning. Sebastian Carlsén har inget kontrakt som jag förstår det så väljer han Bajen hoppas jag och tror att han inte blir allt för dyr. Hrgota däremot har jag ingen stenkoll på, har han kontrakt i Jönköping hela 2012?

Om man får drömma så ser jag gärna dom båda i truppen!
Som boende i JKPG så ryktas det vilt att han är i bråk med klubben efter att ha nobbat nytt kontrakt. Båda parter vill alltså nu gå vidare.
Citera
2012-03-09, 04:30
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Sebastian Carlsén ... så tveksam att Bajen är den enda intresserade klubben. Han är i alla fall den enda av de spelare vi har haft på prov den senaste tiden som vi behåller kontakten med, dock följer han ej med till Cypern.

Han såg helt klart mycket lovande ut i matchen mot Degerfors och med pengarna vi får från försäljningen av Simon Helg borde vi ha ekonomi för en värvning. Många verkar redan skrika om att skriva kontrakt, men vill se någon match till med honom innan jag stämmer in i kören.

Är antagligen fler klubbar som är intresserade, men Bajen kan antagligen erbjuda en startplats eller åtminstone väldigt goda chanser till det vilket kanske inte så många allsvenska lag kan. Och för Sebastian är det viktigt att få speltid under den här tiden av karriären, då kan det vara smart att gå ner en nivå.

Hur mycket pengar fick Bajen för Helg?
Citera
2012-03-09, 04:32
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litensork
Som boende i JKPG så ryktas det vilt att han är i bråk med klubben efter att ha nobbat nytt kontrakt. Båda parter vill alltså nu gå vidare.

Är det så att allsvenska klubbar redan rycker i honom eller kommer han att avvakta till han går klart skolan till sommaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in