Riktigt fin värvning av Snoka. Känns som en erfaren och defensiv Johansson kan bli ett bra komplement till den väldigt känslostyrda och ojämna (misstolka mig inte, stundtals är han briljant) Ajdarevic. Lägg där till nya luxemburgske landslagsmannen Lars Gerson och hoppas på att Telo och Frempong kan höja sig lite från förra året så känns det riktigt bra på mitten.
I backlinjen så känns värvningen av Morisbak helt rätt och även förra årets nykomling (och enligt mig bästa spelare) Smedberg Dalence känns given. Vem som ska vara den andra mittbacken får formen på Wiklander och Bobbie avgöra. Florén känns fortfarande helt okej och Tkalkic kan jag inte uttala mig om.
Anfallet känns sisådär. Det är brett med saknar spets. Antingen får någon av alla talangerna tvingas till ett genombrott eller så värvar vi, annars kan vi inte räkna med särskilt mycket mer mål från en enskild spelare än Gunnar Thorvaldssons 8 förra året. Kanske kan Isaac Thelin, Barrow eller Nyman få sitt genombrott?
På målvaktsfronten känns det inte alls särskilt bra. Tycker varken att Hassan eller David Nilsson håller.
Skönt även att Caio Mendes gick till Brage, nu gäller det att även bli av med Santos!
Överlag känns IFK Norrköping modell 2012 mer som ett stadigt mittenlag