2012-01-20, 15:01
Medlem
nomadics avatar
Den fd Peking-profilen Daniel Bamberg hävdar dels att ÖSK förhandlar med Haugesund samt att han själv vill till klubben. Brassen med det mest brasseklingande namnet någonsin!

http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.1514110-bamberg-vill-spela-i-orebro-

För övrigt blir det iaf knappast någon presskonferens idag i Götet som diverse "säkra källor" tidigare hävdat här inne. Nordin tränade som vanligt med laget idag under förmiddagen.
Senast redigerad av nomadic 2012-01-20 kl. 15:13.
Citera
2012-01-20, 15:36
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det lönar sig att ha is i magen...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/holland/article14240424.ab

Kalmars Mattias Johansson sägs gå för hela 15 miljoner till AZ.
Det var ju någon MFF-supporter som försökte övertyga sig om att MFF hade ens en minsta chans att värva honom... 15 miljoner för en delvis begränsad ytterback med bara en ordinarie säsong (då han inte var särskilt dominant under hösten heller) är riktigt jävla bra. Bara inte styrelsen går bananas på att försöka värva David Elm för de pengarna...
Citera
2012-01-20, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Det var ju någon MFF-supporter som försökte övertyga sig om att MFF hade ens en minsta chans att värva honom... 15 miljoner för en delvis begränsad ytterback med bara en ordinarie säsong (då han inte var särskilt dominant under hösten heller) är riktigt jävla bra. Bara inte styrelsen går bananas på att försöka värva David Elm för de pengarna...

Någon? Minst en chans? Jag sa att MFF är intresserade av han, men de är intresserade av Zlatan också.

Gör matten
Citera
2012-01-20, 15:42
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Någon? Minst en chans? Jag sa att MFF är intresserade av han, men de är intresserade av Zlatan också.

Gör matten
Eftersom du försökte använda argument för att få det att verka troligare så utgår jag ifrån att du trodde att ni hade någon chans.
Citera
2012-01-20, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Eftersom du försökte använda argument för att få det att verka troligare så utgår jag ifrån att du trodde att ni hade någon chans.

Jag tror att han hellre velat spela i MFF än Kalmar, ja men mot AZ har MFF såklart ingen chans.

Inte precis som någon allsvensk klubb kommer ge 15 miljoner för en ytterback heller.

På tal om ytterbackar och höga summor stämmer det att DIF betala 18 miljoner+ för Concha när det begav sig? Läste något om de för ett tag sen.

Citera
2012-01-20, 17:19
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Håller helt med här. Intressant år på många sätt. Att etablera IFK i allsvenskan ordentligt gynnar hela serien.

Min förhoppning är nu att vi alla enas om att Syrianska och Gefle inte hör hemma i högstaligan, och att vi gemensamt sparkar ut dessa.
Gefle är ändå helt ok, de ligger nära och de spelar sin sorts fotboll även om den är trist.
Jag ser hellre att Syrianska och Mjällby åker ur.

Kul dock, som sagt, om Peking kan etablera sig som allsvenskt lag.
Men egentligen, har väl inte Andreas Johanssons utlands-visit varit särskilt lyckad eller har jag helt fel? Han kommer väl ifrån en 2.Bundesliga lag.
Citera
2012-01-20, 17:39
Medlem
Chew1907s avatar
Helsingborgs IF - HIF har gjort klart med Sadiku

http://www.hif.se/Article.aspx?id=1370e1b8-cc3a-4638-89d3-533bc6b24e4a

Hela artikeln från HIF.se ligger i Spoilern.
Har bara hört goda ord om honom så det känns bra nu ska vi bara få in en anfallare och P.L så är jag nöjd!
Citera
2012-01-20, 18:35
Medlem
Redigt fin värvning med tanke på truppläget; önskade kvaliteter och spelartyper:

Erfaren
Defensiv Mittfältare
Lagspelare
Internationellt spelsätt

Andreas Johansson. Man tackar.

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
De får gärna sluta upp med att skriva bara "IFK" här på forumet också. Undrade vad fan vi skulle ha värvat Andreas Johansson för, innan jag jag läste länkad artikel.

/feldgrau

Som IFK förening nr. 17 ber man ödmjukt IFK förening nr.39 att sluta lipa och byta namn om det inte passar sig att dela.

Citera
2012-01-20, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Då har vi nu alltså på ca 6 månader tappat Bedoya, Almebäck, Alvbåge, Gerzic. Lägg till Paulinho som förmodligen inte kommer tillbaka samt att två rutinerade ledare i form av Nordback och Kihlberg försvunnit. För dessa samtliga spelare har vi i övergångspengar fått en summa som förmodligen inte är så värst mycket större än vad Häcken fick enbart för Ranegie. En sån som Valdet Rama har till sommaren 12 månader kvar på sitt kontrakt, så vida inget väldigt ointräffat händer kan jag ju säga att han inte kommer vilja förlänga sitt utgående kontrakt då klubbens status just nu inte direkt kan jämföras med hur den var när han kom till klubben. Så ska vi få in någon form av övergångssumma när han lämnar blir det till att sälja även honom till sommaren.

Jag nöjer mig fan med nytt allsvenskt kontrakt för klubben i år! Tänk att det bara är ett år sedan folk, förvisso mest supportrar till andra lag, snackade om ÖSK som någon slags guldkandiat!

Jag har hela tiden varit väldigt tveksam till att värva in Grahn men nu känner jag snarare att det ändå känns ganska vettigt i brist på andra alternativ. Även om vi snackar om en ganska så oförutsägbar individ så känns det ändå som ett tryggare alternativ än diverse amerikaner och makedonier som just nu är på provträning hos klubben. Vi har i nuläget två (2!) mittfältare i truppen, där Denis Abdulahi inte håller allsvensk klass samt Emil Berger som gjorde sin första startmatch i serien i slutet av augusti. Vi behöver alltså seriöst värva in 3-4 ETABLERADE mittfältare så här lagom tills att årets första träningsmatch nu endast är en vecka bort...
Sixten kommer se till att ÖSK kommer bestå till 99% importerade finnar. Kicka Sixten vore en bättre lösning och plocka lite underifrån och de andra kommunlagen istället.
Citera
2012-01-20, 19:18
Medlem
Gambias avatar
Riktigt fin värvning av Snoka. Känns som en erfaren och defensiv Johansson kan bli ett bra komplement till den väldigt känslostyrda och ojämna (misstolka mig inte, stundtals är han briljant) Ajdarevic. Lägg där till nya luxemburgske landslagsmannen Lars Gerson och hoppas på att Telo och Frempong kan höja sig lite från förra året så känns det riktigt bra på mitten.

I backlinjen så känns värvningen av Morisbak helt rätt och även förra årets nykomling (och enligt mig bästa spelare) Smedberg Dalence känns given. Vem som ska vara den andra mittbacken får formen på Wiklander och Bobbie avgöra. Florén känns fortfarande helt okej och Tkalkic kan jag inte uttala mig om.

Anfallet känns sisådär. Det är brett med saknar spets. Antingen får någon av alla talangerna tvingas till ett genombrott eller så värvar vi, annars kan vi inte räkna med särskilt mycket mer mål från en enskild spelare än Gunnar Thorvaldssons 8 förra året. Kanske kan Isaac Thelin, Barrow eller Nyman få sitt genombrott?

På målvaktsfronten känns det inte alls särskilt bra. Tycker varken att Hassan eller David Nilsson håller.

Skönt även att Caio Mendes gick till Brage, nu gäller det att även bli av med Santos!

Överlag känns IFK Norrköping modell 2012 mer som ett stadigt mittenlag
Citera
2012-01-20, 20:55
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Helsingborgs IF - HIF har gjort klart med Sadiku

http://www.hif.se/Article.aspx?id=1370e1b8-cc3a-4638-89d3-533bc6b24e4a

Hela artikeln från HIF.se ligger i Spoilern.
Har bara hört goda ord om honom så det känns bra nu ska vi bara få in en anfallare och P.L så är jag nöjd!

Bara att gratulera HIF till en bra värvning. Loret var en av de bästa i Värnamo den senaste säsongen.
Citera
2012-01-20, 22:44
Medlem
ÖSK har värvat Armend Alimi!
En mycket duktig mittfältare som senast spelat i den kroatiska högstaligan.
En tenknisk, snabb och stark innermittfältare. Ser också ut att ha bra speluppfattning och andra goda kvalitéer. Denna spelare kommer ÖSK att få stor nytta av, det är jag övertygad om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in