2012-03-08, 11:43
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vadå behandlar illa? Man har berättat för dom att dom inte är några man kommer satsa på, är det konstigt? Ska man ändra U19's träningar så det passar 2 spelare, eller ska man behålla så det passar talangerna som tränar där?
Och Kennedy känns som den evige gnällspiken. Lyyski däremot trodde jag bättre om, men känns inte heller som han klagar särskilt mycket.

Lite höna av en fjäder känns artikeln som. Skånepågen som skrev den kan flytta hem till Höör och skriva om sin favoritklubb Malmö igen.

Dels att man gick ut i media och förklarade att spelarna inte var önskade. Men också att bara låta dom träna med U19 och bidra till att sänka deras marknadsvärde.
Citera
2012-03-08, 11:52
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battyboy
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article14489697.ab

Djurgården, vilken pisseklubb. Fortsätt sug, Kennedy.

Läste artikeln. Jaha. *axelryckning*
Citera
2012-03-08, 12:03
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Dels att man gick ut i media och förklarade att spelarna inte var önskade. Men också att bara låta dom träna med U19 och bidra till att sänka deras marknadsvärde.

Lögner, vinklingar och missförstånd överallt i den artikeln och medföljande kommentarer. AB gör sitt bästa för att driva upp en storm kring DIF återigen.

För det första så har Ayuba, Oremo och Lyyski tränat med A-laget och fått speltid i matcher hela jävla vintern. Visst man har gått ut med att dom är oönskade, vilket är vanligt utomlands, men det är fan inget att gnälla över. Spelarna själva tyckte det var bra tom.

När det gäller Kennedy ska han bara hålla käft efter hans beteende tidigare, dessutom ljuger han eller ab när. DIF var överrens med giffarna men det föll på hans löneanspråk, han verkar trivas bättre med att rulla in lite extra tusenlappar och lira u19 än att flytta.

Buhuhu "förvrängd dygnsrytm", asgarv...
Citera
2012-03-08, 12:13
Medlem
gato12s avatar
Simon Helg är på väg att lämna Hammarby för Gif Sundsvall.

i Bajenleden verkar många vara positiva, han ses som en, ännu en, talang som aldrig blommat ut riktigt, medan Sundsvalls fansen inte verkar alltför nöjda.
Citera
2012-03-08, 13:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Känns mer smo att spelarna har gått ut i media.. Kennedy är inte ovan för sådant. Ibland känns det som om Kennedy's mentor heter Dulee~
Citera
2012-03-08, 13:11
Medlem
Crookens avatar
Citat:

Sänkt marknadsvärde är väl bara bra för spelaren med i förlängningen? Då finns det ju fler klubbar som är beredda att köpa?
IFK meddelade ju också några spelare att de inte var aktuella för startelvan vilket fick en av dessa att springa till tidningarna och tala om det. Dock så förstår jag inte detta med att spelarna måste träna U19, känns ju väldigt märkligt.
Citera
2012-03-08, 13:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Dock så förstår jag inte detta med att spelarna måste träna U19, känns ju väldigt märkligt.

Jag har absolut inte läst deras avtal eller något, men jag tror att detta inte är ett krav på spelarna. Men istället för att kasta ut dom totalt utan chans att hålla igång så ger man dom möjligheten att fortfarande träna så dom inte tappar alldeles för mycket av sin kapacitet. Men det är som sagt bara vad jag tror, och jag ser fortfarande inte något konstigt i det.
Citera
2012-03-08, 13:31
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
. Dock så förstår jag inte detta med att spelarna måste träna U19, känns ju väldigt märkligt.

Återigen då, endast Kennedy har tränat med u19. Pga schismen med ledarstaben. Han har haft flera tillfällen att lämna men ej valt att göra så.
Citera
2012-03-08, 14:54
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Simon Helg är på väg att lämna Hammarby för Gif Sundsvall.

i Bajenleden verkar många vara positiva, han ses som en, ännu en, talang som aldrig blommat ut riktigt, medan Sundsvalls fansen inte verkar alltför nöjda.

Nu sitter ju inte jag och kollar på varenda bajenmatch. Men av dom jag såg förra säsongen så var ju Helg er bästa spelare i alla fall. Den enda som var kreativ ute på kanten och som skapade något, alls. Fråga mig sedan inte vilka/vilken match det handlar om. För det vet jag inte. Men jag kan inte riktigt förstå varför det är positivt om Helg lämnar.

Ha i åtanke att jag sett mycket lite av bajen och drar mina slutsatser utifrån det jag sett.
Citera
2012-03-08, 15:10
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhoob
Nu sitter ju inte jag och kollar på varenda bajenmatch. Men av dom jag såg förra säsongen så var ju Helg er bästa spelare i alla fall. Den enda som var kreativ ute på kanten och som skapade något, alls. Fråga mig sedan inte vilka/vilken match det handlar om. För det vet jag inte. Men jag kan inte riktigt förstå varför det är positivt om Helg lämnar.

Ha i åtanke att jag sett mycket lite av bajen och drar mina slutsatser utifrån det jag sett.

mjaa, det finns onekligen en stor del fans som delar din syn. å andra sidan finns de som bakom den här frejdiga spelstilen ser tappade bollar i farliga lägen, ett otillräckligt hemjobb, en tendens till gamnacke och en ovana att komma försent till träningar.

det är inte helt säker att han passar in i Greggs hårda regemente präglat av hårt arbete och disciplin.
Citera
2012-03-08, 19:28
Medlem
xtroes avatar
Trevligt, nu är Helg helt klar alltså. Tycker det är en spännande värvning, jag har inte sett honom speicellt mycket, men när jag har sett honom tycker jag han har varit bra. Hoppas han får en nytändning i Sundsvall! Tycker det börjar se bra ut i truppen nu, kanske skulle vilja ha in en ny högerback men annars ser det rätt okej ut. Hoppas vi kan knipa en mittenplacering.

http://gifsundsvall.se/simon-helg-ar-klar/
Citera
2012-03-08, 19:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Trevligt, nu är Helg helt klar alltså. Tycker det är en spännande värvning, jag har inte sett honom speicellt mycket, men när jag har sett honom tycker jag han har varit bra. Hoppas han får en nytändning i Sundsvall! Tycker det börjar se bra ut i truppen nu, kanske skulle vilja ha in en ny högerback men annars ser det rätt okej ut. Hoppas vi kan knipa en mittenplacering.

http://gifsundsvall.se/simon-helg-ar-klar/

bara bajare som kommenterat på hemsidan... verkar inte särskilt ledsna heller...

spelar inte Holster på vänsterkanten i Giffarna...? och tror inte Simon är tänkt som anfallare direkt.

skulle ju vara intressant att veta vad Sundsvall fick pynta. har ju ryktats om 700 000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in