Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
[a.e.g style]
Majstorovic klar för MFF! Presskonferens i juni där det avslöjas. En kontakt som är väl insatt i svensk fotboll som jag inte kan namnge berättade för mig att allt är klart.
[/a.e.g style]
Men det känns väl inte som något helt otroligt? Jag tvivlar på att Celtic ger honom ett nytt kontrakt och då blir han Bosman i sommar. MFF känns väl som det mest logiska alternativet då eller är det nått som talar för något annat? Har svårt att se att han kommer ha så många andra alternativ än att gå tillbaka till allsvenskan med tanke på hur det ser ut nu..
Enligt mig behöver Malmö en mittback redan innan säsongen, och om nu Majstorovic är borta i åtta månader så betyder det att han inte kan spela överhuvudtaget denna säsongen. Därför tror jag inte det är särskilt troligt att han kommer i sommar, men om nu fallet vore så att han var riktigt på gång till Malmö så grämer man sig lite extra för hans skada. Har inte sett honom mycket på senaste men spontant tycker jag det hade känts lovande, då vi som mittbackar nu sitter på tre unga lovande (Jansson mer än de andra två såklart) och en halvgammal som egentligen inte borde spela från start i ett lag för toppen, då hade lite gammal internationell rutin men hjärta för klubben passat fint som alternativ.