2012-08-16, 13:36
Medlem
"Stor glädje presentera Henok denna dag. Överens om kontrakt till 2015", Jens T Andersson

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/live/
Citera
2012-08-16, 13:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinAIK
"Stor glädje presentera Henok denna dag. Överens om kontrakt till 2015", Jens T Andersson

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/live/
Härliga nyheter! då är det alltså officiellt med Henok till 2015

Det är också härligt att han kan göra debut riktigt snart mot CSKA Moskva! Henok Goitom: "Varför AIK? Jag väljer för passionen och kärleken." Riktigt visa ord!
Citera
2012-08-16, 14:07
Medlem
Pikebums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Härliga nyheter! då är det alltså officiellt med Henok till 2015

Det är också härligt att han kan göra debut riktigt snart mot CSKA Moskva! Henok Goitom: "Varför AIK? Jag väljer för passionen och kärleken." Riktigt visa ord!

Han är skadad och lär inte spela mot CSKA..
Citera
2012-08-16, 14:14
Medlem
Giacominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pikebum
Han är skadad och lär inte spela mot CSKA..
Skadan skall tydligen vara läkt nu, dock osäkert om han spelar mot CSKA.
Citera
2012-08-16, 14:47
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinalTwelve
Var inte du bajare?

Nej du avslöjade inte Borges först.
Jo, men jag börjar få lite gnagarsympati nu när jag specialgranskat AIK en tid för Flasbacks räkning.
Citera
2012-08-16, 14:51
Medlem
Kaptenc0lans avatar
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=5950

Välkommen
Citera
2012-08-16, 15:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
AIK satsar på banankortet
Citera
2012-08-16, 16:03
Medlem
Ariess avatar
OT a.e.g vem fan är downisen på din bild?
Citera
2012-08-16, 16:10
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aries
OT a.e.g vem fan är downisen på din bild?

Det är Tomi "The Terror" Maanoja.

Nu ska jag ta ett par öl, sedan medlemsmöte, rapport följer.
Citera
2012-08-16, 16:18
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Lovar att äta upp det, men Henok Goitom skrämmer faktiskt inte mig. Förra säsongen gjorde han sju mål på 32 matcher i Segunda och cupen. Det imponerar inte på mig. Jag tror inte han är bättre än sydafrikanen MFF har tagit in i sommar. Hade någon allsvensk klubb köpt en för svenskar okänd spelare med de meriterna hade ingen brytt sig särskilt mycket.

Jag trodde å andra sidan att Borges skulle dominera totalt...
Man kan inte bara bedömma en anfallare efter antalet mål! Med Henok på topp kommer AIK få ett helt annat tryck i offensiven då Henok har stora styrkor i att suga in boll. Vi kommer kunna trycka upp mittfältet på ett annat sätt och Lundbergs djupledsspel kommer mer till sin rätt då han inte bara kommer behöva irra runt helt själv. Förhoppningsvis innebär också detta att vi får se Borges som mittfältare!
Citera
2012-08-16, 16:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Man kan inte bara bedömma en anfallare efter antalet mål! Med Henok på topp kommer AIK få ett helt annat tryck i offensiven då Henok har stora styrkor i att suga in boll. Vi kommer kunna trycka upp mittfältet på ett annat sätt och Lundbergs djupledsspel kommer mer till sin rätt då han inte bara kommer behöva irra runt helt själv. Förhoppningsvis innebär också detta att vi får se Borges som mittfältare!

Jag kan inte minnas senast jag såg Goitom spela, men det är minst två år sedan. Jag har ingen aning hur han är idag mer än till antalet mål; har du bättre koll?
Citera
2012-08-16, 16:29
Medlem
FabioAugustos avatar
När KFF vann Allsvenskan 2008 öste laget in mål. Trots detta gjorde den ensamma anfallaren David Elm bara sju stycken mål, det vill säga bara 10% av KFF:s alla mål. Och målen var liksom 4-1 mot DIF när vi vann med 5-1, två mål mot Gefle när vi vann med 5-1, fick bollen på hälen när han låg ned och styrde in 1-1 mot HBK och lite sånt. Det är ett gammaldags och omodernt tänk att den ensamma anfallaren måste ösa in mål. På inläggsspel är de centrala mittfältarna minst lika viktiga målskyttar eftersom de kan löpa in på fria ytor.

Jag tror fortfarande att AIK vinner titeln antingen i år (beroende på hur stor förlorarmentalitet Elfsborg har), men mer troligt nästa år. Det spelar ingen roll hur sexigt eller osexigt de spelar. Man vinner och det är det som betyder något. Goitom kommer göra att de vinner fler matcher, sedan hur många mål han gör är faktiskt inte särskilt avgörande så länge det finns matchavgörare i truppen. Borges är visserligen den enda solklara matchavgöraren i truppen, det kanske skulle behövas någon mer för att vara riktigt säker på guldstrid.

Man måste dock inte vara en särskilt bra spelare för att ösa in mål i rätt lag. Ingelsten var en begränsad spelare, men han hamnade i ett lag som gav honom rätt bollar och då gjorde han 19 mål. Jag skulle till och med gå så långt att säga att Ingelsten var tekniskt, fysiskt (förutom snabbheten) och spelförståelsemässigt en av de sämsta spelarna i KFF:s startelva 2008. Det kanske finns små hopp för en sådan som Lundberg att växa ut till en spelare som gör 8-10 mål om han får rätt bollar.
Senast redigerad av FabioAugusto 2012-08-16 kl. 16:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in