2011-11-05, 08:11
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippaLongstrump
Nu verkar de dessutom ha allierat sig med Batikhäxan Berit.

Bra eller anus?

http://avpixlat.info/2011/11/05/mang...uktutveckling/

Hört talas om ordet 'satir'?
Citera
2011-11-05, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-Incognito
http://avpixlat.info/
Avpixlat.info är en ny sida som tar över efter Politiskt Inkorrekt.

Här ska alla olika synpunkter och diskussioner om sidan föras.

Exempel på saker som kan diskuteras?
Vad är likheten/skillnaden mellan Avpixlad och PI?
Blir det en liknande framgång när det gäller besökarantal och uppmärksamhet?
Besöker du sidan? Varför? Varför inte?

Detta är endast exempel. Allt som rör sidan kan diskuteras i denna tråd.

Tyvärr blev den tidigare tråd jag skapade raderad, så därför startas en ny.

En diskusionsfråga till :
Varför skall avpixlat ersätta det väl inarbetade Politiskt inkorekt?
Citera
2011-11-05, 09:59
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Om du känner till deras religion, har du då kollat om det beror på religionen att de är kriminella eller om de är för att de är giriga, fattiga, har psykiska problem, är inne i sociala grupper som begår brott.

Beror det på religionen eller på andra orsaker till varför de begår brott?

Totalt ointressant om någon begår brott för att han är fattig eller socialt utsatt.

Lagar skall följas, oavsett.
Citera
2011-11-05, 10:29
Medlem
Bengrots avatar
Jag skrev en kommentar om Batixhäxan Berit som de har en artikel om. Lysande satir tycker jag. Inlägget syntes när jag hade skrivit in det men sedan när jag laddade om om sidan så var det borta. Betyder det att min signatur är spärrad från att skriva inlägg?

http://avpixlat.info/2011/11/05/mang...uktutveckling/
Citera
2011-11-05, 10:58
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Totalt ointressant om någon begår brott för att han är fattig eller socialt utsatt.

Ja, dåså. Då har Avpixlat ingen funtion att fylla.
Citera
2011-11-05, 11:12
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Ja, dåså. Då har Avpixlat ingen funtion att fylla.
I exempelvis BRÅ 2005:17 kontrollerade man för inkomst, ålder, kön, och utbildning vilket endast orsakade en mindre minskning av överrepresentationen för invandrare. Sedan är överrepresentationen högst för våldsbrott, i synnerhet våldtäkt, och inte för egendomsbrott.

Avpixlat har förstås en enorm funktion att fylla i ett land där de vanliga medierna systematiskt censurerar eller förfalskar nyheterna från vissa områden.
Citera
2011-11-05, 11:13
Medlem
Enigms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson

Du är ungefär 3 mål mat ifrån att begå brott för att säkra din egen och din familjs överlevnad. Så mycket mer än så krävs inte. Om det är moraliskt rätt eller inte låter jag vara osagt men jag hade inte tvekat.
Citera
2011-11-05, 11:15
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigm
Du är ungefär 3 mål mat ifrån att begå brott för att säkra din egen och din familjs överlevnad. Så mycket mer än så krävs inte. Om det är moraliskt rätt eller inte låter jag vara osagt men jag hade inte tvekat.
Händer inte i Sverige om man inte är psykisk sjuk eller missbrukare och använder socialbidraget till knark eller alkohol.
Citera
2011-11-05, 11:18
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Händer inte i Sverige om man inte är psykisk sjuk eller missbrukare och använder socialbidraget till knark eller alkohol.
Välkommen till verkligheten! Nu kanske du lever i nån slags bubbla skyddad ifrån omvärlden, men en dag så kanske du kommer ut i den stora världen. Den utanför villaområdet där du sitter på pojkrummet och skriver på FB.
Citera
2011-11-05, 11:24
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Välkommen till verkligheten! Nu kanske du lever i nån slags bubbla skyddad ifrån omvärlden, men en dag så kanske du kommer ut i den stora världen. Den utanför villaområdet där du sitter på pojkrummet och skriver på FB.
I Sverige finns som sagt socialbidrag så ingen behöver svälta frivilligt.

Bubblan du lever i är den kulturmarxistiska där allting beror på socialekonomisk faktorer och andra möjligheter som kultur eller biologi som förklaringar är otänkbara.

Avpixlat behövs verkligen i denna insnöade mentalitet.

Glädjande att Avpixlat nu verkar ha samma läsarantal som PI hade innan man lades ner i Alexa om man tittar på 7-dagarssifrorna.
Senast redigerad av Torontor 2011-11-05 kl. 11:26.
Citera
2011-11-05, 12:00
Medlem
Enigms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor

Antar att du inte varit i någon riktig förort i Sverige eller umgåtts med folk därifrån och hört deras historier. Allt är inte så svart och vitt som du vill måla upp det.
Citera
2011-11-05, 12:09
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigm
Antar att du inte varit i någon riktig förort i Sverige eller umgåtts med folk därifrån och hört deras historier. Allt är inte så svart och vitt som du vill måla upp det.
Jag antar att du bara fabulerar. Varför skulle man svälta när socialbidrag finns med undantag av knarkare som ser narkotika som viktigare än mat eller psykiskt sjuka som inte klarar att ta hand om sig själva även med pengar i handen?

Fantastiskt att allting måste förklaras med socioekonomiska faktorer i Sverige... Indoktrineringen är total... Alternativa källor som Avpixlat behövs verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in