2011-10-31, 23:09
Medlem
NS_14s avatar
Vilken sjarmant sida. Alldeles förträffligt. Ekeroth visste inte till sig av glädje när CIA-föreläsaren och neokonservativa Spencer hälsade på och nu har alla spärrar brustit, alla dammar har rämnat, och man har mer ohämmat än någonsin kastat ut sina trogna korsriddar-Sverigedemokrater på en skriftlig ridtur till Jerusalem. Låt vara att man undviker att nämna, och kritiskt granska, det osunda ägarmonopolet, den demokratiska åttaklöveralliansen (SD röstar ju som bekant med Moderaterna numer, det mest extremistiska invandringspartiet i Sveriges historia) som förskansat sig på Helgeandsholmen och som med alla till buds stående medel, till tonerna av ett sorlande kackel, fjärmar sin egen destruktiva verksamhet mellan sig själv och svensken, den tilltagande svenskfientligheten, omvärldsekonomi, utrikesanalys, välfärdsdekonstruktion osv. men till Jerusalem skall Avpixlats läsare och om man upprepar "Islamism" så stiger solen över det förlovade landet.

För nog är det komiskt att se vilken nivå artiklarna håller. Det senaste dygnet har ju Avpixlat framställt domaren som förbjöd heltäckande slöja som deras alldeles egen Arn de Gothia som med draget svärd och knäböjd inför Kristus-gestalten handgripligen kastat ut tre "Islamistiska spökkvinnor" som dök upp i "full extremistmundering" i syfte att "tillkännage sin fundamentalistiska tolkning" till Avpixlats unisona salve. Avpixlat vräker på med alla superlativ man kan komma på i beskrivningen av Islam - "nazistkollaborerande" och "totalitär" - som en utmärkt avrundning på vad man några stycken längre upp menade att man borde "utrota". Ett särdeles intressant ordval, men har man gud på sin sida så har man.

Vi scrollar vidare och noterar vad "Avpixlat" nämner i sin kritik mot Islam, som man alltså ämnar "utrota". Man skriver att Islam är "västerlandshatande". Problemformulering: Eftersom Islam är "västerlandshatande", och Avpixlat ser det här som ett problem, borde det innebära att Avpixlat, eftersom några djupa analyser om västerlandets tillstånd saknas, rimligtvis inte ser västerlandets nuvarande situation som ett problem. OM Avpixlat inte ser några problem med Västerlandets situation hur skall vi då komma runt det vänsterliberala status Quo som västerlandet, via sina folkfientliga kollaboratörer, försatt oss i? Genom att "utrota Islam"? Tala om att välja fel strid. Samma sak med "demokratihatar-argumentet". Fienden är inte tre spökkvinnor utan sitter, i Sverige, på Helgeandsholmen och blockerar alla möjligheter till förändringar via ett demokratiskt mandat. Avpixlats val av fokus cementerar bara ett status-quo i politiken då man är beredd att, med sitt heliga krig i åtanke, upphöja det västerländska/demokratiska koncept som i första hand skapade denna ohanterliga situation.

Det svenska perspektivet lyser också, som orsak av det vänsterliberala vurmeriet, med sin frånvaro som en naturlig konsekvens av detta. I samband med SVT´s val av en 20-årig icke-svensk till programledare för det stora schlagerbögs-konventet "Melodifestivalen" är det huvudsakliga problemet inte att hon inte är etnisk svensk, och per automatik bidrar till den rådande politikens känsla av självförträfflighet, utan att hon är "antisemit" och har skrivit Israel-kritiskt på sin blogg under alter ego. Skåda vilken förträfflig svenskvänlighet och patos för Sverige och Europa kommentatorsfälten fylls av:

Hoppas Israel vinner festivalen!

Synd att man inte får se henne stå där och förklara Israel vinnare. Vilken syn det hade varit! Men det vore ändå roligt om Israel vann. Alltid retar det någon...

Och Israel är västs sista utpost i Mellanöstern, ett land som vi borde stödja.

Israels sak är vår!

Själv tycker jag det är skönt att åtminstone ETT parti i Riksdagen inte är anti-Israel utan stödjer den enda demokratin och västlandet i Mellanöstern.

Nej det handlar om muslimers hat mot judar

Är avpixlat en tidning för svenskar eller för judar?
Senast redigerad av NS_14 2011-10-31 kl. 23:14.
Citera
2011-10-31, 23:13
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Du kanske inte har läst mina inlägg. Men du kan ju göra det så kan du se min, och dessutom den aktuella domarens, uppfattning i frågan.

Då jag anser att du sällan tillför något konkret,nej tack.

Citat:
Jag för min del tar domaren som avvisade dom från rättssalen på betydligt större allvar än avpixlat. Men det är väl olika det där... Du har ju uppenbarligen bildat dej en uppfattning som går emot domarens uttalande, precis som avpixlat.

Buhu,AP tar inte domaren på allvar?

Citat:
Du har köpt propagandan. Du klarar tydligen inte av att avpixlat får kritik när dom hittar på sina låtsasnyheter. Det är tragiskt. Hade du haft ett kritiskt tänkande så hade du genomskådat det.

Jag köper ingen propaganda,de vart avvisade därför att de var maskerade.
Om du sedan anser att det är ett problem att de är maskerade,så får du fråga dig varför de är maskerade.
Men det är enligt dig själv irrelevant,med din logik kommer vi inte långt.

Citat:
Att Ekeroth får hålla på måste vara Sd:s värsta mardröm.

Din dröm då?
Citera
2011-10-31, 23:20
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Då jag anser att du sällan tillför något konkret,nej tack.

Buhu,AP tar inte domaren på allvar?

Jag köper ingen propaganda,de vart avvisade därför att de var maskerade.
Om du sedan anser att det är ett problem att de är maskerade,så får du fråga dig varför de är maskerade.
Men det är enligt dig själv irrelevant,med din logik kommer vi inte långt.

Din dröm då?
Om du inte läser mina inlägg, varför kommenterar du dom då? Märkligt...

Nej, dom tar uppenbarligen inte domaren på allvar utan hittar på sin egna förklaring till händelsen. Altt i propagandasyfte. Det är ett problem att en riksdagsman står bakom sånt.

Jag är absolut ingen förespråkare för burka och täckta ansikten nånstans. Men nu var det en rättssal det handladeom, och då är det maskeringen som är intressant, inte religionen.

Min dröm är att våra riksdagsmän uppför sej på ett civiliserat sätt. Oavsett parti. Eftersom jag är demokrat ut i fingerspetsarna så accepterar jag Sd, men jag accepterar fanimej inte att våra riksdagsmän ska sanktionera rena propagandalögner på en fulblogg.
Citera
2011-10-31, 23:37
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Om du inte läser mina inlägg, varför kommenterar du dom då? Märkligt...

Nej, dom tar uppenbarligen inte domaren på allvar utan hittar på sin egna förklaring till händelsen. Altt i propagandasyfte. Det är ett problem att en riksdagsman står bakom sånt.

Jag är absolut ingen förespråkare för burka och täckta ansikten nånstans. Men nu var det en rättssal det handladeom, och då är det maskeringen som är intressant, inte religionen.

Min dröm är att våra riksdagsmän uppför sej på ett civiliserat sätt. Oavsett parti. Eftersom jag är demokrat ut i fingerspetsarna så accepterar jag Sd, men jag accepterar fanimej inte att våra riksdagsmän ska sanktionera rena propagandalögner på en fulblogg.

Vi är överens om burkor och rånarluvor iaf

Jag är ingen dedikerad försvarare av AP,det är mest dina naiva påhopp som fascinerar.

Är du lika ovillig att se vad saker och ting beror på generellt i livet,är det alltid av obetydande information nyhetsmässigt?
Citera
2011-11-01, 00:15
Medlem
obans avatar
Varför är det olämpligt att en riksdagsman står som ägare till domänen Avpixlat? Han har ju åtminstone livvakter med sig när "Kingen King" och hans pubertala kommunistpolare kommer med högafflarna. Kent är ett föredöme som med risk för liv och lem står rakryggad emot pöbeln. Sånt ska hyllas och beundras.
Citera
2011-11-01, 01:30
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Varför är det olämpligt att en riksdagsman står som ägare till domänen Avpixlat?

En berättigad fråga. Carl Bildt och massa andra trista politikertyper har ju bedrivit propaganda i åratal genom sina ointressanta utläggningar i bloggar och twittrar och facebook och fan vet allt.
Citera
2011-11-01, 08:49
Medlem
Citat:
Varför är det olämpligt att en riksdagsman står som ägare till domänen Avpixlat? Han har ju åtminstone livvakter med sig när "Kingen King" och hans pubertala kommunistpolare kommer med högafflarna. Kent är ett föredöme som med risk för liv och lem står rakryggad emot pöbeln. Sånt ska hyllas och beundras.

Det är inte lämpligt att en riksdagsman står som företrädare för kriminalitet och dubbelmoral.
Citera
2011-11-01, 08:52
Medlem
VonArsles avatar
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....tva-valdtakter

artikel för avpixlat??
Citera
2011-11-01, 09:45
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En berättigad fråga. Carl Bildt och massa andra trista politikertyper har ju bedrivit propaganda i åratal genom sina ointressanta utläggningar i bloggar och twittrar och facebook och fan vet allt.

Carl Bildt har ju ändå smaken att stå för sina åsikter, vilket Ekeroth inte gör. SDs heliga krigare borde ju kräva av Ekeroth att ta av sig masken och stå upp för sina åsikter. Istället gömmer han sig.

Varför?

Jo, för jag tror att han själv vet om att han inte riktigt står för de åsikterna utan sidan är ett bra sätt att piska upp stämningen hos de "kränkta" WT-trash och främlingsrädda. En bra sida för att locka röster, för i riksdagen använder han inte samma "hat", där är han mer "streetsmart".

Citera
2011-11-01, 10:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Det är bara fint med mej, tackar som frågar!

Javisst var dom maskerade på grund av religion. Men det var inte på grund av religion dom inte fick vara där. Det var att dom just var maskerade. Domaren tog ju inte hänsyn till VARFÖR dom var maskerade, utan bara av att dom var det.

Avpixlat har lyckat vinkla den här frågan mer än vad Aftonbladet och Expressen har lyckats vinkla allt dom har skrivit dom senaste 30 åren, och då vet vi alla att dom brukar vinkla. Men Avpixlats vinklingar blir ju bara löjligt. Och ännu löjligare är det att det faktiskt finns folk som okritiskt köper det.
Jag som hade för mej att ett av Avpixlats syften var att motarbeta vinklade nyheter, men jag hade tydligen fel.

Du verkar inte kunna förstå logiska kedjor mer än ett steg. Det lyser igenom hela tiden.

Dessa "spökplumpar" var maskerade på grund av vad? Religion! Alltså är religionen förklaringen till deras agerande. OK?
Citera
2011-11-01, 11:26
Medlem
Citat:
Varför är det olämpligt att en riksdagsman står som ägare till domänen Avpixlat?

Det bekräftar mediets politiska beroende och varje artikel förlorar därmed trovärdighet, innan den ens nått en publik
Citera
2011-11-01, 11:38
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle2525
Det bekräftar mediets politiska beroende och varje artikel förlorar därmed trovärdighet, innan den ens nått en publik

Problemet med din logik är att våldsvänstern inte har hört dig, dvs de kan inte låta bli att ge sig på ansvarig, men om du nu vill ta den rollen för att det ska bli "opartiskt" så..
Denne riksdagsman har ju som bekant Säpo vakter, så jag förutsätter att du har ett liknande skydd.
Senast redigerad av 0Thor0 2011-11-01 kl. 11:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in