2012-01-01, 14:18
Medlem
En ganska stor sak som avpixlat missat är att Fredrik Reinfeldt får extremt mycket kritik i kommentarsfälten på SvD Brännpunkt sedan igår. Intressant att kommentarerna är öppna trots det.

Borde inte det vara något att ta upp? Att statsministern får hård kritik för en debattartikel och att lyfta fram de bästa läsarkommentarerna.
Citera
2012-01-01, 15:13
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Roland X skriver:

De välkomnar massinvandringen, SD samt avpixlat består av landsförrädare.

Undra om personer som tycker detta även anser att en kines kan bli kurd med "rätt värderingar"...
Citera
2012-01-01, 15:28
Medlem
-flame4fame-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Du ignorerar att besvara många av mina argument och när du gör detta så blir det utan källor. Se här för hela mitt argument:
https://www.flashback.org/sp34826035

Husomhelst är detta fel forum för frågan så för att inte få en offtopic discussion så tycker jag vi nöjer oss med detta. Jag kommer att återkommen till frågan i rätt forum när jag fått lite tid.
Hahaha, dina "argument"? Du "argumenterar" som ett jävla särbarn och slingrar dig som den värsta tvåljude och svarar på något helt annat. Folk tröttnar förstår du.
Citera
2012-01-01, 15:35
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollesagor
Precis så är det. Så länge som vi inte hade någon invandring att tala om spelade det ingen roll om ett fåtal svenskar skaffade fruar eller adoptivbarn från tredje världen. Ingen vettig människa bekymrade sig heller om att det inom landets gränser fanns några tusen turkar och kineser som drev pizzerior och kinakrogar. Det var ingenting som hotade Sveriges karaktär.

Men idag, efter några decennier av besinningslös massinvandring, ser det annorlunda ut. Och då kan man som ansvarskännande svensk inte häva ur sig politiskt korrekt trams som att "hudfärgen inte spelar någon roll". Skärpning Avpixlat! Skärpning SD!

Mycket bra beskrivning!

Fast jag håller inte riktigt med om det sista för Ayaan Hirsi Ali har ju tagit avstånd från islam och är ateist, så i just detta enstaka fallet ser jag inget problem.

Däremot håller jag med dig helt i allt det andra du skriver!
Citera
2012-01-01, 16:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Det finns inget som heter politisk och massmedial censur.
Det är påhittade ord.

Lika fullt så finns fenomenet i verkligheten. Märkligt eller hur, Navelfluff? Kanske lika bra att vi accepterar dessa ord för ett fenomen som finns i verkligheten. Och vips så blir vårt språk rikare.
Citera
2012-01-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Mycket bra beskrivning!

Fast jag håller inte riktigt med om det sista för Ayaan Hirsi Ali har ju tagit avstånd från islam och är ateist, så i just detta enstaka fallet ser jag inget problem.

Däremot håller jag med dig helt i allt det andra du skriver!

Tack för de uppskattande orden! Men jag förstår nog inte riktigt vad du menar med det du skriver om Hirsi Ali. Anser du att invandring från Afrika inte är ett problem så länge som det handlar om afrikaner som är ateister och har "tagit avstånd från islam"? Varför menar du att religionen i sig är ett problem? Risken för att en from muslim som invandrar till Sverige ska ägna sig åt att råna, stjäla och våldta är ju rimligtvis mindre än att en ateistisk afrikan gör det.

Och om nu religionen, och inte rasen, är det viktiga i sammanhanget, vad tycker du då om de två muslimer som du ser på det här fotografiet:

http://cafeexpose.files.wordpress.co...t-almqvist.jpg

Hör de inte hemma i Europa? Är de, till skillnad från ateisten Hirsi Ali, "ett problem"?
Citera
2012-01-01, 16:40
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollesagor
Tack för de uppskattande orden! Men jag förstår nog inte riktigt vad du menar med det du skriver om Hirsi Ali. Anser du att invandring från Afrika inte är ett problem så länge som det handlar om afrikaner som är ateister och har "tagit avstånd från islam"? Varför menar du att religionen i sig är ett problem? Risken för att en from muslim som invandrar till Sverige ska ägna sig åt att råna, stjäla och våldta är ju rimligtvis mindre än att en ateistisk afrikan gör det.

Och om nu religionen, och inte rasen, är det viktiga i sammanhanget, vad tycker du då om de två muslimer som du ser på det här fotografiet:

http://cafeexpose.files.wordpress.co...t-almqvist.jpg

Hör de inte hemma i Europa? Är de, till skillnad från ateisten Hirsi Ali, "ett problem"?
Religion islam är i sig ett problem vilket inte minst påvisas av att de flesta länder med en stor muslimsk befolkning infört någon form av medeltida sharialager. Islam har inbyggt ett omfattande politiskt system.

Möjligen är islamister mindre benägna att begå vissa brott men är istället mer benägna att begå andra som terroristbrott, jihad, hedersbrott osv.

Det är korrekt att det inte bara är muslimer som är problematiska invandrare. Gruppen icke muslimska afrikaner har många problem i många länder.
Senast redigerad av Torontor 2012-01-01 kl. 16:56.
Citera
2012-01-01, 17:05
Medlem
The Rig Vedas avatar
Kristna afrikaner är värre än de muslimska.

Citat:

Polisen har förhört en kristen afrikansk grupp om mordet på den elvaåriga flickan i södra Stockholm.
Enligt uppgift har de pekat ut henne som besatt av onda andar.[..] Tron på traditionellt häxeri ökar bland afrikaner både i Sverige och i Afrika.
I landet varifrån den häktade familjen kommer handlar det ytterst om idéer om häxkraft.
Afrikaintendenten på Folkens museum, Björn Ranung, har anlitats som expert i polisutredningen av dödsmisshandeln.
Björn Ranung säger att häxtro är något som sitter mycket djupt hos många personer från Centralafrika.
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0001/09/sekt.html

Afrikaner är totalt inkompatibla med vårt samhälle.
Citat:

En 4-månaders bebis dog och tio personer skadades när de hoppade ut genom ett fönster på tredje våningen i Paris.
De trodde att en man som matade sitt barn var djävulen och såg ingen annan utväg än att fly genom fönstret.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12607129.ab
Citera
2012-01-01, 17:19
Medlem
Torontors avatar
Citat:

Det är beklagligt att du tar upp enskilda fall vilket inte statistiskt bevisar någonting om gruppen. Lär dig argumentera bättre! Däremot har man förstås sett i exempelvis BRÅs undesökningar att hela Afrika är problematiskt beträffande brottslighet och inte bara de muslimska delarna.

Jag kan hålla med om att Avpixlat, liksom SD, har en tendens att överfokusera på islam. Även om islam i sig ÄR en problematisk faktor. Att fokusera på islam har fördelen att man teoretiskt borde slippa rasiststämpeln. I praktiken struntar dock Avpixlats och SDs kritiker i detta och använder rasiststämpeln i alla fall så fokuseringen verkar meningslös...
Citera
2012-01-01, 17:23
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:

För att inte prata om kristna svenskar. Se bara på Knutby.
Citera
2012-01-01, 17:25
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Det är beklagligt att du tar upp enskilda fall vilket inte statistiskt bevisar någonting om gruppen. Lär dig argumentera bättre! Däremot har man förstås sett i exempelvis BRÅs undesökningar att hela Afrika är problematiskt beträffande brottslighet och inte bara de muslimska delarna.
Nu vill jag visa er att afrikaner har en inkompatibel kultur oavsett vilken religion de har, jag försöker inte visa någon statistik om brott av något slag.

Citat:
Jag kan hålla med om att Avpixlat, liksom SD, har en tendens att överfokusera på islam. Även om islam i sig ÄR en problematisk faktor. Att fokusera på islam har fördelen att man teoretiskt borde slippa rasiststämpeln. I praktiken struntar dock Avpixlats och SDs kritiker i detta och använder rasiststämpeln i alla fall så fokuseringen verkar meningslös...
Du som klagar på brist på statistik måste nu visa hur islam är en problematisk faktor.
Citera
2012-01-01, 17:32
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Nu vill jag visa er att afrikaner har en inkompatibel kultur oavsett vilken religion de har, jag försöker inte visa någon statistik om brott av något slag.
Det har du inte bevisat genom att ta upp enskilda fall. Finns alltid enskilda extremfall även i de mest välfungerande grupperna.

Citat:
Du som klagar på brist på statistik måste nu visa hur islam är en problematisk faktor.
De flesta länder med en stor muslimsk befolkningen har infört någon form av medeltida sharialager:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Co...haria_rule.png

Se också svaren på de påstådda "myter" som rör islam:
https://www.flashback.org/sp34643563

Som "myt" 3:
https://www.flashback.org/t1746293

Således finns all anledning att ta upp islam men det är en viss överfokusering som nämnts i tidigare inlägg.
Senast redigerad av Torontor 2012-01-01 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in