2011-10-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ganska kul, men ganska begränsande... det låter som det enbart handlar om att dra svensk-masken av kriminella kulturberikare, och själva begreppet "vit-pixling" är dessutom förmodligen rätt bortglömt om några år.

För stunden låter det dock bra, både tydligt och lätt humoristiskt. Jag köper det.

- F.G
Det heter ju inte avvitpixlat.info, utan avpixlat.info, dvs att man inte döljer identiteten på någon. Det pixlas ju friskt på de flesta brottslingar. Just vitpixling för mörkhyade, pixling för ljushyade, men inte på avpixlat.se, där får ingen pixlar, vare sig vita eller svarta. Ingen diskriminering utan jämlikhet!

Jag har en dröm! Att alla dömda brottslingar ska publiceras i all svensk media opixlade!
Citera
2011-10-23, 23:54
Medlem
Sperssons avatar
Det viktigaste är inte namnet på sidan, vem som står bakom, eller vem som äger domänen.

Det viktigaste är att alla svenskar har fortsatt möjlighet att läsa ocensurerade nyheter.

100 år med vänstermonopol på nyhetsrapportering har satt sina spår i Sverige, tro mig.
Citera
2011-10-23, 23:59
Medlem
fnask88s avatar
Mycket trevligt, politisk in-korrekthet kan man aldrig få för mycket av. Hoppas sidan håller bra standard osv osv
Citera
2011-10-24, 00:05
Medlem
Teleskopbatongs avatar
Har två önskningar (som om dom bryr sig...):
1. Censurera inte kommentarer, då är dom halvvägs till aftonbladet-nivå.
2. Anvisa alltid källa vilket som tyvärr ofta gör. Då är det uppe på aftonbladet-nivå!
Citera
2011-10-24, 00:13
Medlem
NisseNollkolls avatar
Namnet är bra. Men klarar sig utan krystade förklaringar. "Avpixlat" är ett bra namn på ett nyhetsforum i den digitala tidsåldern. Punkt slut.
"Den oretuscherade bilden" känns som den var konstruerad i ett grupparbete på högstadiet. Släpp den.

"Loggan". HJÄLP! Är det en nyhetstjänst eller en spelcommunity för tolvåringar? Renare. Striktare. Mer yrkesskickligt gjort.

Sätt nån som kan typografi och grafisk design och som skapat snygga wordpress-sidor tidigare på uppgiften.

IG.
Citera
2011-10-24, 00:22
Medlem
Värt att påpeka att kritiska kommentarer om Israel eller sionism fortfarande inte tillåts.
Go figure.
Citera
2011-10-24, 00:30
Medlem
Tom Bradys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejabjorn
Hoppas de slutar med egna åsikter och värderingar i artiklarna (som enligt standard ska vara fria från tyckande).

För mig förefaller det som en idiotförklaring av sina egna läsare när man inte tror att de kan dra sina egna slutsatser utifrån en åsiktsfri artikel.

Det är just det här tyckandet som gör att man inte kan försvara sidan från att vara "främlingsfientlig". Man måste sluta upp med det för att kunna tas mer seriöst.

ALL media innehåller tyckande. Läs valfri TT-artikel till exempel, om man tänker på ordval med mera ser man att även de lagt in värderingar. Alla människor har någon slags åsikt om det mesta varför det alltid blir partiskt till viss del, det är därför jag föredrar media där man vet vilken åsikt de har från början. Det är därför FOX News blir bättre än CNN, FOX hymlar ju inte med att de är höger medan CNN låtsas att de är opartiska.
Citera
2011-10-24, 00:43
Medlem
neonguys avatar
Namnet Avpixlat känns mer "oskyldigt", Politiskt Inkorrekt känns mer provocerande om man jämför. Avpixlat blir dock som en motpol och komplement till etablerad media och inte en som en självständig site. Men namnet kanske väcker mer nyfikenhet än "Nyhetssidan", så det behövs kanske.
Citera
2011-10-24, 00:48
Avpixlat låter som att det symboliserar öppenhet och ärlighet, ett ställe där man slipper mörklagda fall.

Fast jag tycker själv att svensk media bara sitter som små barn och envisas med att sätta varandra på plats istället för vara en neutral förmedlare åt det svenska folket.
Citera
2011-10-24, 00:50
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det viktigaste är inte namnet på sidan, vem som står bakom, eller vem som äger domänen.

Det viktigaste är att alla svenskar har fortsatt möjlighet att läsa ocensurerade nyheter.

100 år med vänstermonopol på nyhetsrapportering har satt sina spår i Sverige, tro mig.

Nu pratar vi om Avpixlat.info, vilken sida pratar du om?
Samma censur som vanlig media använder sig av, kritik mot sionister är inte välkommen. SD 2014!

Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Värt att påpeka att kritiska kommentarer om Israel eller sionism fortfarande inte tillåts.
Go figure.

Vilken chock... Undra hur mycket SD hinner fiffla med donationerna innan dom börjar med det vanliga "men andra har ju gjort sååå, då får vi också göra deeeet" :martyrmin:
Citera
2011-10-24, 00:53
Medlem
Run3s avatar
Jag som trodde att de skulle ta och byta till ett vettigare namn som inte skrek missnöjesblogg om sig - oj så fel jag hade. Avpixlat låter ju om något som en typisk blogg, och som i detta fallet (med tanke på namnet) kommer publicera hur vitpixlade brottslingar egentligen ser ut. Ett fint nerbyte...

Och designen? Ehhh? Dels ser det ut som en blogg - en ful en. Men varför det trashiga utseendet?

Jag trodde verkligen att de skulle ta tillfället och försöka profilera sig som en mer seriös mediaaktör.
Citera
2011-10-24, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Jag frågar mig om det är ett skämt. På vilket sätt är det här bättre eller annorlunda än PI?

* Det är fortfarande inte en nättidning, utan en ful och svåröverskådlig wordpressblogg.
* Hela redaktionen är fortfarande anonym.
* Man har fortfarande inget utgivningsbevis.
* Alla "nyheter" är fortfarande stulna från existerande medier. Man verkar inte producera några egna reportage, artiklar eller bilder alls.
* Hela den grafiska profilen och tilltalet skriker fortfarande foliehatt. Avpixlat är ett ännu mer internt, foliehattigt och reaktivt namn än Politiskt Inkorrekt. Namnet klickar hos de som läst Flashback och Politiskt Inkorrekt i åratal och vet att svensk media ibland ljustonar pixelbilderna på misstänkta brottslingar. Hur många är de människorna? Hur stor förändring åstadkommer man genom att vända sig till dem?
* Allt handlar fortfarande om att kasta skit på somalier och zigenare och hänga ut enskilda personer. Det nya är att redan hemsidans namn talar om att det är just det som är poängen. Djupare förståelse för politiska och ekonomiska skeenden lyser givetvis med sin frånvaro.

Så liksom... varför? Varför inte bara köra på med PI? PI hade sina poänger trots de ovan nämnda problemen. Det här är ju inte en förbättring på något sätt.

Förmodar att du inte läst varför de vill vara anonyma. Hur ser Lars Wiks liv ut tex?
Angående artiklarna som de "själ" är i första hand att påpeka uppenbara faktafel eller vinklingar. Ett litet tipps till alla er PK elit. Skriv sakligt utan att utelämna fakta så avdramatiserar ni AV.
Det där med att kasta skit på Somalier o Zigenare handlar väll mer om att en del faktist begår brott. Med tanke att de refererar till domar och annat källmaterial så håller de sig till fakta till skillnad i många andra medier.
Om det är nån tidning som har politiska kopplingar på är det väll EXPO.

Sen skiter jag i hur siten ser ut. Bra mycket bättre än både AB o EX.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in