Citat:
Ursprungligen postat av
En.Sann.Neger
Exakt. Men detta bör vara likställt. Precis som att en lärare på en privat skola knullar sina elever.
Eftersom lärare i en privat skola också sätter betyg så är det jämställda med offentligt anställda lärare i frågan om sex med elever.
Jag tycker inte det ska vara förbjudet för vanligt att folk att knulla med varandra. Jag tycker att undantagen från lagligt ömsesidigt sex ska vara få, just till ett betydande beroendeförhållande. Någon som kan besluta om din framtid.
Jag kan tycka att det är omoraliskt att folk använder sex som en tillgång för att få till exempel högre lön. Men jag tycker inte det ska vara straffbart. Däremot att kräva sex för att ge högre lön borde falla under åtminstone sexuellt ofredande.
Men lönesexets förmånsvärde borde inte behövas om kollektivavtalen fungerar.
Vi har haft stränga moraliska sexlagar förr. Förbjudet att älska med någon av samma kön, sex utanför äktenskapet. Jag gillar inte otrohet men jag tycker inte det ska vara statligt reglerat.
Förstår jag dig rätt att du anser att det ska vara förbjudet för folk som på något sätt arbetar med flyktingboenden att ha sex med asylsökande? Gäller det det också om boendet är tillfälligt på tex ett hotell? Eller rent av inneboende en lägenhet som migrationsverket är med och betalar? Eller ska det begränsas till handläggare på migrationsverket som fattar avgörande beslut om flyktingars framtid?