2016-03-15, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
För att det ligger betydligt närmare det som beskrivs i avpixlat än sex mellan läraren och dennes elever. Det ena handlar om personer med myndighetsutövning, det andra gör det inte.

Exakt. Men detta bör vara likställt. Precis som att en lärare på en privat skola knullar sina elever.
Citera
2016-03-15, 00:37
Medlem
MelTorments avatar
Någon som vet vilka som skriver artiklarna? Jag vill se ansiktena på svinen.
Citera
2016-03-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Jag vet att det är så. Något mer insatt i frågan är ni vänstertroll. Men gör lite efterforskningar och berätta vad du hittar.

Kul, du får gärna lura dig själv om du mår bättre av det.
Det är helt okej att du kallar mig vänstertroll också, det bevisar bara vad lite du vet och hur ofta du har fel i saker du bräker ur dig
Om nu Avpixlat är en så duktig nättidning med otvivelaktiga källor, lysande journalistik och fantastiska faktareportage varför är det då så viktigt för flertalet s.k. "sverigevänner" att till absurdum förneka alla kopplingar till SD? Ni älskar ju SD och tycker Avpixlat är lysande och dessutom en opinionsbildare med samma retorik som SD. Borde väl bara vara fördelaktigt att kunna koppla samman två så fina företeelser?
Citera
2016-03-15, 00:58
Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
Någon som vet vilka som skriver artiklarna? Jag vill se ansiktena på svinen.

För att citera dig:
Ska man ha rätt att vara anonym när man skriver på internet?

Ja.

Jag förstår inte vad min roll på Internet har med min privatperson att göra?

Jag skriver på Internet för att prova teser, argumentera och provocera. Det är viktigt att detta inte förväxlas med mina privata/personliga åsikter & värderingar.
Citera
2016-03-15, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Ja du har påpekat det många gånger nu, men du har fel hur många gånger du än säger det.

Korrigerat som i att det är borttaget och ändrat, vad är det du inte förstår med det?

Ja eftersom du inte svarar på frågan så får jag ju ställa den igen:

Du tycker att det är ok att hänga ut folk som har fel åsikter och fel umgänge, varför upprörs du då över det här när det är just fel åsikter och fel umgänge som gör att avpixlat är intresserade av saken?

Får jag, som inte tycker man ska hänga ut folk, tycka att det är illa och avslöjande att avpixlat hänger och förtalar en kvinna och hennes barn för att hon har fel åsikt och fel umgänge?
Avpixlat är en smutsig slaskhink!
Citera
2016-03-15, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Vad sägs om att diskutera det som det faktiskt handlar om?
En föreståndare på en flyktingförläggning som har sex med boende på flyktingförläggningen?

Och det vet vi ingenting om. Det är ditt ponerande, du vill att vi ska diskutera illasinnat skvaller som om det var sant och ett gravt missförhållande. Jag har egentligen inga synpunkter på hennes privatliv.m Jag tycker det är ett bottennapp av avpixlat att hålla sig på den nivån.
Citera
2016-03-15, 08:09
Bannlyst
Det var ju ändå skattefinansierade EXPO/AFA som började med uthängningar av politiskt oliktänkande men då var det inte många som protesterade. Nu är förfarandet accepterat och legitimt bara för det.
Citera
2016-03-15, 08:13
Medlem
Citat:
Äntligen kommer du till kärnan av kritiken. Om du nu inte förstod den innan. Det hon gjorde var inte olagligt, men precis likadant rent moraliskt. Jag med flera anser nog att det bör vara likställt med just mitt exempel.

Bra då är vi eniga om den ena delen.
Den andra delen är att även om jag skulle tycka att någon har ett lagligt men omoraliskt sexliv, så tycker jag inte att sådant tyckande ska vara grunden för att hänga ut någon.
Skulle du vilja ha den sortens sängkammarsnokande?

Jag kan förstå att kvinnans före detta inte tycker om att hans före detta träffar andra. Men ska svartsjuka räcka som skäl för att det ska skvallras och brännmärkas för evigt på internet?
Citera
2016-03-15, 08:18
Medlem
Citat:
Ska jag bevisa att det inte finns kopplingar? Märklig argumentation. Men okej. Kolla på Avpixlats bankkonto, kolla deras domännamn, deras hosting och all finansiell information. Sen har du svaret. Tyvärr har vi ju sekretess när det gäller finansiell info, så det kan enbart Avpixlat berätta.

Ja och skatteverket har redan berättat hur det var en riksdagsman från SD som låg bakom just den finansiella delen.
http://www.dn.se/ekonomi/ekeroth-sd-...at-donationer/

Så egentligen är det bara riksdagsmannen som vet hur pengarna slussades till honom.
Det verkar finnas en tradition inom SD att smussla med pengar
Citera
2016-03-15, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Och det vet vi ingenting om. Det är ditt ponerande, du vill att vi ska diskutera illasinnat skvaller som om det var sant och ett gravt missförhållande. Jag har egentligen inga synpunkter på hennes privatliv.m Jag tycker det är ett bottennapp av avpixlat att hålla sig på den nivån.
Likaväl som du sitter och fantiserar ihop scenarion om hyresvärdar, vaktmästare och hyresgäster och bedömer deras eventuella umgängen så kan du väl ge din åsikt om huruvida ett ponerat sexuellt förhållande mellan en föreståndare på en flyktingförläggning och en boende på flyktingförläggningen är lämpligt eller ej?
Citera
2016-03-15, 08:49
Medlem
Citat:
Om man tror att gammal hörsägen speglar dagen bör man nog inte skaffa barn. Argumentationen låter skrämmande lik en sjuårings. Tur att jag slipper folk som du på mina arbetsplatser. För det krävs mer än 75 i IQ för att jobba med det jag gör.

Ett stort problem ni har är att ni inte kan vara kritiska mot Sverigedemokraterna, Avpixlat eller what ever. Av någon anledning tror ni lojalitet till dumhet är bra.
Citera
2016-03-15, 09:05
Medlem
Citat:
Exakt. Men detta bör vara likställt. Precis som att en lärare på en privat skola knullar sina elever.

Eftersom lärare i en privat skola också sätter betyg så är det jämställda med offentligt anställda lärare i frågan om sex med elever.
Jag tycker inte det ska vara förbjudet för vanligt att folk att knulla med varandra. Jag tycker att undantagen från lagligt ömsesidigt sex ska vara få, just till ett betydande beroendeförhållande. Någon som kan besluta om din framtid.
Jag kan tycka att det är omoraliskt att folk använder sex som en tillgång för att få till exempel högre lön. Men jag tycker inte det ska vara straffbart. Däremot att kräva sex för att ge högre lön borde falla under åtminstone sexuellt ofredande.
Men lönesexets förmånsvärde borde inte behövas om kollektivavtalen fungerar.

Vi har haft stränga moraliska sexlagar förr. Förbjudet att älska med någon av samma kön, sex utanför äktenskapet. Jag gillar inte otrohet men jag tycker inte det ska vara statligt reglerat.

Förstår jag dig rätt att du anser att det ska vara förbjudet för folk som på något sätt arbetar med flyktingboenden att ha sex med asylsökande? Gäller det det också om boendet är tillfälligt på tex ett hotell? Eller rent av inneboende en lägenhet som migrationsverket är med och betalar? Eller ska det begränsas till handläggare på migrationsverket som fattar avgörande beslut om flyktingars framtid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in