2016-03-13, 09:55
Medlem
Finns ingen anledning att dalta med en kåt svensk kärring som lägger omkull sig med vilken blatte som helst.
Citera
2016-03-13, 10:05
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Och hur gick det för honom? Fick han behålla jobbet utan någon som helst smutskastning från allmänheten?

Självmordsmedia försökte ta livet av honom.

Googla: seppuku media

Googla: seppuku

∆∆
Senast redigerad av Flashsmash 2016-03-13 kl. 10:29.
Citera
2016-03-13, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Källa på att det är exmannen som står för alla uppgifter och att allt bara är skitsnack?

Vem har sagt att det här är en granskning av asylindustrin i stort?
De har fått ett tips om ett allvarligt missförhållande som de gör ett par artiklar om, inget konstigt med det.

Eftersom hon fick sparken av jokarjo för sitt olämpliga beteende med de boende så är det väl rätt klarlagt vad de har för policy gällande att anställda ligger med de boende, tycker du inte?
Man har även sökt den tidigare chefen för det boendet som inte vill uttala sig.

Vad mer skulle man gjort?
Är det hotfulla hembesök ala Orrenius och Hamrud du efterlyser?

Jaha där hittade du ett beteende som du kunde raljera lite kring, men kvinnans beteende vågar du inte ens ha en åsikt om.

Märkligt, man skulle kunna tro att dina åsikter styrs av könet på den granskade...

Återigen, källa på det?

Jag skulle snarare säga att det är kvinnan i fallet som har en taskig människosyn som utnyttjar trasiga, desperata och traumatiserade människor för sina sexuella behov.

Tycker du att det är ett ok beteende att utnyttja människor som befinner sig på den allra djupaste botten av samhället?

Lite tröttsamt eftersom jag vet att du aldrig har några källor att backa upp dina påståenden med men för sakens skull, källa på det?

Svara på frågan nu och sluta gör dig till åtlöje?

Det räcker med att läsa avpixlat för att begripa att det är illasinnat skvaller från före detta.

Ingen har påstått att det är en granskning av asylindustrin. Men förtal skulle möjligen kunna försvaras med att det var en granskning av asylindustrin i sig. Men det här är bara skvaller..
Inga raka besked från tidigare chefer eller ägare av verksamheten, bara ryktesvisa påståenden om att det skulle varit si eller så.
Inga handlingar med beslut från polis eller åklagare bara en kopia av sådant som före detta själv skapat genom anmälan.

Fick hon sparken? Återigen igen löst skvaller utan källa.

Man kunde skaffat kommentarer från tidigare chefer och ägare. Det finns många att fråga. Man kunde skaffat underlag från facket. Man kunde hämtat ut handlingar från tingsrätten.
Man kunde frågat den berusade ferrarikrascharen hur det var medan han ägde hotellet.
Man kunde granskat vad som låg bakom att Bert Karlsson tyckte att han skulle stänga boendet.

Så svårt att få tag på Bert Karlsson kan det ju inte vara. Det lyckades expressen med.
http://www.expressen.se/kvallsposten...ium-asyl-ikea/

Nä varför skulle jag raljera om en enskild kvinna när det är fyllt av kvinnoförtryck på Avpixlat och inom SDs högsta ledning. Det tycker ju också en av SDs kvinnliga ledamöter. Övergreppen inom partiet ledde ju i det fallet nästan till ett nytt självmord. Där har du allvarliga missförhållanden som Avpixlat tiger om, vägrar granska, mörkar. I stället försöker man avleda intresset från vad som sker i partiet genom att skvallra om andras privata förhållanden och i likhet med kvinnosynen påstå att kvinnors sexualitet är något fult till skillnad från det manliga bastuskrytet om sina erövringar.

Källa på att könet styr Avpixlats granskning? Läs Hanna Wigh och läs Avpixlat.
Citera
2016-03-13, 11:01
Medlem
Ja, det känns ju som bottenskrap. När jag läser avpixlat brukar jag få sålla igenom typ 15 rader av propaganda snack innan jag kommer till det väsentliga. Jag önskar ju att de kunde hålla bättre profil då deras rapporter är annorlunda än annan MSM. Hoppas de mognar ur sandlådan och skaffar integritet
Citera
2016-03-13, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Än en gång visar Avpixlat nya skräpnivåer när dom denna gång hänger ut en kvinna som har en relation med en asylsökande. Dom hänger ut kvinnan med namn, hennes barn mm.

Och du ville "bevisa" vad genom att länka till "inte rasist men"? Den sajten är ju än mer värdelös än avpixlat.
Håller man sig med nationalekonomer som henrik schyfert, antropologer som malene ernman och terrorexperter som magnus betner så har man sedan länge passerat den absoluta nollpunkten.
Citera
2016-03-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Det räcker med att läsa avpixlat för att begripa att det är illasinnat skvaller från före detta.

Du har ingen källa alltså, förvånande.

Citat:
Ingen har påstått att det är en granskning av asylindustrin. Men förtal skulle möjligen kunna försvaras med att det var en granskning av asylindustrin i sig. Men det här är bara skvaller..
Återigen, belägg ditt påstående om skvaller?

Alla andra ser ett allvarligt missförhållande inom en bransch som i allt väsentligt inte granskats hårt nog.

Att det inte är tal om förtal har jag förklarat så många gånger nu så jag ger upp och du får helt enkelt vänta och se om saken kommer prövas.

Citat:
Inga raka besked från tidigare chefer eller ägare av verksamheten, bara ryktesvisa påståenden om att det skulle varit si eller så.
Inga handlingar med beslut från polis eller åklagare bara en kopia av sådant som före detta själv skapat genom anmälan.

Vill de inte uttala sig så vill de inte, då kommer man inte längre.

Citat:
Fick hon sparken? Återigen igen löst skvaller utan källa.

Motbevisa påståendet, annars har du inget belägg för att hävda att det är skvaller?

Anonyma källor är väldigt vanligt inom journalistiken, vad är skillnaden mot det här?

Citat:
Man kunde skaffat kommentarer från tidigare chefer och ägare. Det finns många att fråga. Man kunde skaffat underlag från facket. Man kunde hämtat ut handlingar från tingsrätten.
Man kunde frågat den berusade ferrarikrascharen hur det var medan han ägde hotellet.
Man kunde granskat vad som låg bakom att Bert Karlsson tyckte att han skulle stänga boendet.

Vad vet du om vad man har gjort och inte gjort?
Vill de inte uttala sig eller medverka så blir det inget.

Hotfulla hembesök och utpressning får MSM ägna sig åt.

Citat:
Nä varför skulle jag raljera om en enskild kvinna när det är fyllt av kvinnoförtryck på Avpixlat och inom SDs högsta ledning. Det tycker ju också en av SDs kvinnliga ledamöter. Övergreppen inom partiet ledde ju i det fallet nästan till ett nytt självmord. Där har du allvarliga missförhållanden som Avpixlat tiger om, vägrar granska, mörkar. I stället försöker man avleda intresset från vad som sker i partiet genom att skvallra om andras privata förhållanden och i likhet med kvinnosynen påstå att kvinnors sexualitet är något fult till skillnad från det manliga bastuskrytet om sina erövringar.

Varför skulle avpixlat granska det?
Du har nog inte förstått avpixlats syfte och agenda.
MSM sköter den saken.

Varför skulle ett missförhållande inom ett politiskt parti möjliggöra missförhållanden att fortgå inom en helt annan bransch?
Du är så förvirrad och förblindad av ditt hat mot SD. Allt handlar inte om SD, man kan inte skylla kvinnans olämpliga beteende i sin yrkesroll på SD.

Kvinnan i fallet har en taskig människosyn som utnyttjar trasiga, desperata och traumatiserade människor för sina sexuella behov.

Tycker du att det är ett ok beteende att utnyttja människor som befinner sig på den allra djupaste botten av samhället?

Citat:
Källa på att könet styr Avpixlats granskning? Läs Hanna Wigh och läs Avpixlat.

Du styrs av könet, inte avpixlat.

Ska du fortsätta att göra dig till åtlöje eller tror du att det kan vara möjligt att du svarar på frågan någon gång?
Vad är du rädd för att ett svar ska leda till?
Har du samma usla människosyn som kvinnan kanske, är det vad som skrämmer dig?

Så länge som du stått med rumpan bar nu så måste det vara lite kyligt om gumpen...
Senast redigerad av Foolson 2016-03-13 kl. 11:41.
Citera
2016-03-13, 14:04
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det ska ju dock, enligt avpixlat, ha funnits både bevis och flera vittnen till händelsen och åklagaren säger att det finns skäl att tro att ett brott har begåtts men åklagaren har uppenbarligen inte kunnat svara på varför utredningen blev nedlagd på fråga ifrån avpixlat, tycker du då att avpixlat skulle gissa lite hejvilt varför utredningen lades ner? Det vore väl ändå ganska oseriöst?
Avpixlat befinner sig knappat på en pressetisk nivå hög nog för att inte spekulera en massa. Hade det funnits vittnen och bevisning så hade det blivit en dom, förutsatt att åklagaren inte är helt värdelös.
Citera
2016-03-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Avpixlat befinner sig knappat på en pressetisk nivå hög nog för att inte spekulera en massa. Hade det funnits vittnen och bevisning så hade det blivit en dom, förutsatt att åklagaren inte är helt värdelös.
Nej men nu gjorde de defacto inte det, den som gissar är ju du.
Citera
2016-03-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Ska köra den nästa gång jag knivmördar någon och påstår mig vara 14 för att slippa straff.

Testa!

Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Jag kan inte se någon som helst namngivning -} så om någon här är trög är det väl du som ger nyheten uppmärksamhetsvärde?

∆∆

Förstår att du är korkad. Synd om dig som inte har den grundläggande läsförståelse som krävs. Hennes namn stod klart och tydligt i dom länkar som man postade. Att du sen inte fattar detta är en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren
Ja, det känns ju som bottenskrap. När jag läser avpixlat brukar jag få sålla igenom typ 15 rader av propaganda snack innan jag kommer till det väsentliga. Jag önskar ju att de kunde hålla bättre profil då deras rapporter är annorlunda än annan MSM. Hoppas de mognar ur sandlådan och skaffar integritet

Mognar...dom har haft väldigt lång tid på sig att "mogna". Tyvärr så verkar det tvärtom.
Citera
2016-03-13, 14:53
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Självmordsmedia försökte ta livet av honom.

Googla: seppuku media

Googla: seppuku

∆∆

Intressant, kan du länka nån artikel från media?
Citera
2016-03-13, 15:51
Bannlyst
Citat:
Det blev två artiklar där hennes före detta snackar skit.
Hade det varit en granskning av asylindustrin hade man väl intervjuat Bert Karlsson om hur mycket han tjänade på boendet och vilka regler som gäller för anställd personal. Sen hade man gjort likadant med övriga ägare, Bland dem en man som tjänade tillräckligt för att i fyllan och villan utsatt andra för livsfara och ha kraschat sin Ferrari.

Nu är det två hämndartiklar fyllda av privat skvaller. Det enda som avslöjas är SD-mäns välomvittnade taskiga kvinnosyn.
https://hannawigh.wordpress.com/2016/03/11/att-sta-upp/

Kvinnorna ska enligt den kvinnosynen vara män till lags. Inte tvärtom, och absolut inte med vad ledningen eller exen tycker är fel sorts män.

Alla frågor om Åkessons privatliv är lite känsliga. I vart fall avslöjas det inte på Avpixlat.

Blanda korten och börja dra in helt andra saker, på klassiskt vänstrermanér. Brukar vara så när argumenten tryter.
Citera
2016-03-13, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Att man hänger ut politisk valda eller dömda brottslingar är helt i sin ordning men att hänga ut privatpersoner som knullar en asylsökande eller två är något annat. Förstår du verkligen inte detta?

Vi pratar om privatpersoner som skrivit, enligt MSM, olämpliga saker på nätet inte politiker och dömda brottslingar. MSM hänger ut privatpersoner på precis samma sätt som avpixlat nu gjorde, genom att ge tillräckligt mycket uppgifter för att vem som helst med små medel lätt ska kunna ta reda på vem det gäller.

Det är en stor skillnad på att ha relationer med asylsökande och att ha relationer med asylsökande när man är föreståndare för den flyktingförläggning där de asylsökande bor.
I det första fallet så har ingen med saken att göra och i det andra fallet så har man grovt missbrukat sin yrkesroll och beteendet är högst olämpligt.
Förstår du verkligen inte detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in