2016-07-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Men Avpixlat marknadsför ju sig själva som den som berättar sanningen eller som de själva uttrycker det: "På Avpixlat får du den oretuscherade bilden – och texten."

Fast ingen vet ju om dom talar sanningen eller inte.

IRM påstår att dom ljuger för att dom har hemliga källor.
Citera
2016-07-13, 19:26
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Fast ingen vet ju om dom talar sanningen eller inte.

IRM påstår att dom ljuger för att dom har hemliga källor.

Förstår ingenting av det du skrev. Vad menar du?
Citera
2016-07-13, 19:26
Medlem
Det lustiga, och samtidigt sorgliga, med Avpixlat, är att de vill befinna sig i den skitigaste delen av rännstenen.

Konflikt uppstår när någon tycker att Avpixlat borde utnyttja sin (trots allt) stora läsarskara för att vara något mer än bara en blogg som dammsuger nätet efter invandrarrelaterad brottslighet oavsett var i världen detta sker, för att sedan spy galla över muslimer. Det skulle inte vara jättesvårt för Avpixlat att försöka vara mer som exempelvis Fria Tider, som faktiskt gräver i saker och hittar egna nyheter, men problemet är att det inte är vad Avpixlat vill vara. De vill hänga nere i skittunnan och hetsa friskt.

Den som i framtiden vill skildra svensk mediehistoria under tidigt 2000-tal kan inte annat än erkänna att Politiskt Inkorrekt och sedan Avpixlat har haft stor betydelse för att samla invandringskritiska röster, men istället för att utvecklas har Avpixlat stannat i fjortisåldern. De bryr sig inte om att nå ut till andra än de redan frälsta.

Andra medier, som Fria Tider, Nyheter Idag och Nya Tider, har sprungit förbi Avpixlat eftersom de har släppt tyckandet och fokuserat på faktiska nyheter. Ytterligare medier lär ploppa upp framöver med samma idé.

Jag bryr mig inte om vad som händer med Avpixlat, och de kan gott få göra sin egen grej, men det kommer alltid att leda till konflikter bakom kulisserna eftersom inte alla medarbetare vill befinna sig i mediesveriges absoluta botten.
Citera
2016-07-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Förstår ingenting av det du skrev. Vad menar du?

IRM=inte rasist, men påstår att avpixlat ljuger i story om Anna och Asylmännen.

Deras bevis är att avpixlat hänvisar till källor utan namn.

Jag menar på att IRM gör likadant.

Jag har sett det allt för många gånger. I mitt tycke är dom likadana.
Citera
2016-07-13, 21:44
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
IRM=inte rasist, men påstår att avpixlat ljuger i story om Anna och Asylmännen.

Deras bevis är att avpixlat hänvisar till källor utan namn.

Jag menar på att IRM gör likadant.

Jag har sett det allt för många gånger. I mitt tycke är dom likadana.

Jaha? Trodde att vi just nu pratade om det anmärkningsvärda i att big boss Dagerlind sparkat alla sina mods när de klagat på hans beteende.

Vilka som anses vara bättre människor är för mig ointressant.
Citera
2016-07-13, 23:50
Medlem
Citat:
Jaha? Trodde att vi just nu pratade om det anmärkningsvärda i att big boss Dagerlind sparkat alla sina mods när de klagat på hans beteende.

Om det är sant tråkigt i så fall. Jag har aldrig gillat diktatur vilket är ett vanligt förekommande bland chefer. Det är inte första gången medier har gjort sig av med personer som säger obekväma åsikter som inte chefen gillar.

Chefer borde lyssna mer på sina anställda. Sen vet vi inte hela sanningen heller varför han gör sig av med sina mods. Vi har ju bara mods ord och det finns 2 sidor på ett mynt.
Citera
2016-07-14, 08:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Nej för du silar mygg och sväljer kameler, som den korkade vänstertomte som du är.
Citera
2016-07-14, 08:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simulant
Det lustiga, och samtidigt sorgliga, med Avpixlat, är att de vill befinna sig i den skitigaste delen av rännstenen.

Konflikt uppstår när någon tycker att Avpixlat borde utnyttja sin (trots allt) stora läsarskara för att vara något mer än bara en blogg som dammsuger nätet efter invandrarrelaterad brottslighet oavsett var i världen detta sker, för att sedan spy galla över muslimer. Det skulle inte vara jättesvårt för Avpixlat att försöka vara mer som exempelvis Fria Tider, som faktiskt gräver i saker och hittar egna nyheter, men problemet är att det inte är vad Avpixlat vill vara. De vill hänga nere i skittunnan och hetsa friskt.

Den som i framtiden vill skildra svensk mediehistoria under tidigt 2000-tal kan inte annat än erkänna att Politiskt Inkorrekt och sedan Avpixlat har haft stor betydelse för att samla invandringskritiska röster, men istället för att utvecklas har Avpixlat stannat i fjortisåldern. De bryr sig inte om att nå ut till andra än de redan frälsta.

Andra medier, som Fria Tider, Nyheter Idag och Nya Tider, har sprungit förbi Avpixlat eftersom de har släppt tyckandet och fokuserat på faktiska nyheter. Ytterligare medier lär ploppa upp framöver med samma idé.

Jag bryr mig inte om vad som händer med Avpixlat, och de kan gott få göra sin egen grej, men det kommer alltid att leda till konflikter bakom kulisserna eftersom inte alla medarbetare vill befinna sig i mediesveriges absoluta botten.
SD's nättidning är Samtiden, där hittar du en intellektuell ton.

Avpixlat är PI's efterträdare, dock något mer utbroderad, men i huvudsak en sajt för nyheter som media vill mörka.
Citera
2016-07-14, 12:55
Moderator
Siegfrids avatar
Sammanfogade två likartade ämnen om Avpixlat.
/Mod.
Citera
2016-07-14, 13:04
Medlem
Dofternas avatar
Har Avpixlat kvar några fasta skribenter förutom Dagerlind?
Citera
2016-07-18, 14:57
Medlem
Mittlandets avatar
Citat:
Om det är sant tråkigt i så fall. Jag har aldrig gillat diktatur vilket är ett vanligt förekommande bland chefer. Det är inte första gången medier har gjort sig av med personer som säger obekväma åsikter som inte chefen gillar.

Chefer borde lyssna mer på sina anställda. Sen vet vi inte hela sanningen heller varför han gör sig av med sina mods. Vi har ju bara mods ord och det finns 2 sidor på ett mynt.

Han har inte gjort sig av med dem. De sade upp sig i sympati med mig därför att jag hade blivit avstängd. Det sistnämnda beror på saker som jag däremot inte tänker diskutera här.
Senast redigerad av Mittlandet 2016-07-18 kl. 15:13.
Citera
2016-07-18, 16:46
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittlandet
Han har inte gjort sig av med dem. De sade upp sig i sympati med mig därför att jag hade blivit avstängd. Det sistnämnda beror på saker som jag däremot inte tänker diskutera här.

Hur är Dagerlind som chef över Avpixlat?
Vilka regler har modsen på Avpixlat att följa, finns det ett regelverk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in