2012-11-27, 19:48
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Avpixlat säger sig inte ha tekniska resurser att pixla offrets ansikte. Men för att visa "alla muslimers rätta ansikte" så väljer man att publicera ändå. Känner någon igen någon av gärningsmännen vet man vilken stad det rör sig om och då lär offret ganska snart bli igenkänt. Det här kanske inte är vad hon vill ska få spridning på sociala nätverk som Facebook bland hennes vänner. För Avpixlat var det viktigare att visa muslimernas gärning, om det nu var muslimer, än att skydda tjejen. Spridningen av den här filmen kan tyvärr få det att kännas som om hon blir våldtagen igen.
Jag ifrågasätter inte att det är märkligt och klandervärt att avpixlat lägger upp det här klippet för att göra en poäng i invandringsfrågan.
Man bör dock påpeka att det inte finns något som bevisar att det är frågan om ett filmat övergrepp eller hur gamla de inblandade är. För vad vi vet kan allt vara frivilligt och de inblandade alla över arton år. I så fall får man väl tills vidare beteckna det hela som ett vanligt amatörporrklipp. Klippet har länge funnits på nätet och vad jag vet har ingen mer information framkommit som säger vad det är frågan om eller som säger att något brott är begånget. Det går förstås inte heller att utesluta att det skulle kunna vara ett brott.
Jag tycker också det på förekommen anledning bör sägas att Flashback inte publicerar något på samma sätt som Avpixlat gör. Här diskuterar vi enbart vad som skrivs och publiceras på andra nätplatser.