2012-11-27, 19:48
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Avpixlat säger sig inte ha tekniska resurser att pixla offrets ansikte. Men för att visa "alla muslimers rätta ansikte" så väljer man att publicera ändå. Känner någon igen någon av gärningsmännen vet man vilken stad det rör sig om och då lär offret ganska snart bli igenkänt. Det här kanske inte är vad hon vill ska få spridning på sociala nätverk som Facebook bland hennes vänner. För Avpixlat var det viktigare att visa muslimernas gärning, om det nu var muslimer, än att skydda tjejen. Spridningen av den här filmen kan tyvärr få det att kännas som om hon blir våldtagen igen.

Jag ifrågasätter inte att det är märkligt och klandervärt att avpixlat lägger upp det här klippet för att göra en poäng i invandringsfrågan.

Man bör dock påpeka att det inte finns något som bevisar att det är frågan om ett filmat övergrepp eller hur gamla de inblandade är. För vad vi vet kan allt vara frivilligt och de inblandade alla över arton år. I så fall får man väl tills vidare beteckna det hela som ett vanligt amatörporrklipp. Klippet har länge funnits på nätet och vad jag vet har ingen mer information framkommit som säger vad det är frågan om eller som säger att något brott är begånget. Det går förstås inte heller att utesluta att det skulle kunna vara ett brott.

Jag tycker också det på förekommen anledning bör sägas att Flashback inte publicerar något på samma sätt som Avpixlat gör. Här diskuterar vi enbart vad som skrivs och publiceras på andra nätplatser.
Citera
2012-11-27, 19:49
Medlem
Pungs avatar
Samma gamla visa varje gång. Svensk-hatande invandrare förnedrar en tjej.

Sedan skriker sig vänstern hesa över att "rasisterna utnytjar". Man får inte visa en film på en oidentifierbar tjej som visar vilka kränkningar och vilket förakt som döljer sig bakom VARENDA LITEN NOTIS SOM VI LÄSER DAGLIGEN.

Inte heller dela flygblad eller skriva på Internet eller demonstrera. Alltid så kommer denna fejkade omsorg över att kvinnan inte får bli "dubbelt kränkt". Pliktskyldigt säger man att också övergreppet var fel. Men det är inte vad tweeten handlar om. Eller de upprörda protesterna.

Dessa handlar BARA om ilska över att "rasisterna river upp sår".

Kontentan är att övergreppen ska ske i tysthet "för de utsatta kvinnornas skull".

Så jävla falskt!

Vi behöver inte MER tystnad om denna epedemi av invandrarvåldtäkter. Vi behöver se precis vilket hat och förnedring som gömmer sig bakom de torra notiserna. Våldtäkterna behöver uppmärksamhet, demonstrationer, flygblad artiklar. Och framförallt en debatt om vad det är för människor som tackar svenskarnas gästfrihet med dessa övergrepp. Och om lösningen verkligen är att ge dem FLER privilegier.

Men det är en sådan debatt man är rädd för. Svensken ska hålla käften.

Tro inte för en sekund att PK bryr sig om tjejen. Den spontana reaktionen när man ser ett övergrepp som detta är att hata dessa fega, äckliga monster. Som våldtar, filmar och sprider. Att en hemsida länkar till filmen för att visa våldtäkternas realitet är INTE det första som borde uppröra.

Twitter-vänsterns reaktion är vidrig. De skiter i tjejen, de skiter i svenskföraktet. Det enda som upprör dem är att filmen visar detta svenskförakt. För det hotar deras idiologi.

Vissa klarar inte ens av att pliktskyldigt låtsas som om de också är lite arga på själva våldtäkten. De skriver att de hoppas "pojkarna växer upp" och slutar våldta. Och att tjejen kan "gå vidare"

Så känslosamma blev de av själva övergreppet. De hoppas tjejen går vidare, och "pojkarna växer upp". Ingen big deal. Huvudsaken är att alla är tysta om det. För att "inte riva upp sår", naturligtvis.
Citera
2012-11-27, 19:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Du verkar helt enkelt inte förstått vad detta handlar om. Ingen hade haft problem med detta om Avpixlat bara hade maskerat offret. Jag tror de flesta skiter högaktningsfullt i om gärningsmännen visas upp.

Det kan vara så att det är "gärningsmännen" som är minderåriga och då kan det vara "offret" som begått ett brott enligt lagens mening. Vi lever i en mycket komplex värld.
Citera
2012-11-27, 19:55
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
En uppsjö av den här typen av videos? Som moderator har jag som uppgift att ta en titt på när det länkas till den här typen av klipp och jag anser att det här är ett undantagsfall. Att avpixlat lägger upp det här klippet nu är en smula märkligt och väl också det att beteckna som ett undantagsfall.

Men kom igen nu. Du vet mycket väl att det inte finns sajter där denna typ av videos laddas upp.
Citera
2012-11-27, 19:57
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Klippet blev publicerat på detta forum för flera år sedan.
Det betyder att du är medlem på ett forum som är rasistiskt och kvinnofientligt.
As.

Är det någon nyhet att rasism och kvinnohat flödar även på Flashback?

Jag kan dock tycka att det är skillnad på vad som skrivs på ett öppet anonymt forum, och på en "seriös" nyhetssida.
Citera
2012-11-27, 20:03
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate

Jag kan dock tycka att det är skillnad på vad som skrivs på ett öppet anonymt forum, och på en "seriös" nyhetssida.

Du verkar mer arg över avpixlat än vad du är över asen i videon.
Citera
2012-11-27, 20:05
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Men kom igen nu. Du vet mycket väl att det inte finns sajter där denna typ av videos laddas upp.

Jag förutsätter att det blev ett "inte" för mycket i ditt svar? Menar du amatörporrsajter där sådana här klipp laddas upp?

Vad jag menar är att länkar till filmade övergrepp - om nu detta är ett sådant - är mycket ovanliga. Min uppfattning är också att filmade övergrepp sällan läggs upp på nätet rent generellt. I de fall det finns i pressen rapporterade konstaterade sexualbrott som filmats brukar filmerna sällan finnas allmänt tillgängliga.
Citera
2012-11-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playmate

På "seriösa" nyhetssidor censureras alla inlägg som kan tänkas kränka, förnärma eller på annat sätt rubba verklighetsbeskrivningen såsom känsliga vill ha den beskriven. Kvinnohatet här står araberna på videon för, ingen annan.
Citera
2012-11-27, 20:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Något snille bland kommentatorerna mailade Expressen

"Jag mailade Expressen och frågade om de var lika ivriga att skriva om det här. Och om de tänkte mörka det (också) så vore det trevligt med en förklaring till varför.

Jag lovar att publicera svaret här när det kommer. För det gör det självklart..."

Och svaret lär bli ja, vi tänker skriva om det. Dock säkert inte som kommentatorn tror. Expressen är nog bra sugna på att ge Avpixlat en näsbränna sedan kampanjen som gick ut på att bojkotta Expressens annonsörer för att få dem att sluta annonsera i tidningen. Nu kan Expressen slå två flugor i en smäll genom att med krigsrubriker skriva "Rasistisk sajt hänger ut våldtäktsoffer" och samtidigt inför sina annonsörer påvisa Avpixlats bristande trovärdighet. Avpixlat borde ha lyssnat och pixlat offret.
Citera
2012-11-27, 20:10
Visst kanske Avpixlat borde pixla tjejen. Men det man ska bli upprörd över att detta sker dagligen i det Svenska samhället samt att straffen är löjligt låga. Miljöpartiet älskar sånt här!!
Såna här as ska utvisas ur landet på direkten.
Citera
2012-11-27, 20:12
Citat:
Något snille bland kommentatorerna mailade Expressen

"Jag mailade Expressen och frågade om de var lika ivriga att skriva om det här. Och om de tänkte mörka det (också) så vore det trevligt med en förklaring till varför.

Jag lovar att publicera svaret här när det kommer. För det gör det självklart..."

Och svaret lär bli ja, vi tänker skriva om det. Dock säkert inte som kommentatorn tror. Expressen är nog bra sugna på att ge Avpixlat en näsbränna sedan kampanjen som gick ut på att bojkotta Expressens annonsörer för att få dem att sluta annonsera i tidningen. Nu kan Expressen slå två flugor i en smäll genom att med krigsrubriker skriva "Rasistisk sajt hänger ut våldtäktsoffer" och samtidigt inför sina annonsörer påvisa Avpixlats bristande trovärdighet. Avpixlat borde ha lyssnat och pixlat offret.
Tror det mest ger fördel åt SD endå. Eftersom det endå belyser att flickor blir våldtagna. Däremot finns det alltid en hållhake att skylla detta på Ekeroth..
Citera
2012-11-27, 20:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
"Rasistisk sajt hänger ut våldtäktsoffer"
Nyheter24 hann dock före. Kolla vinklingen

"Åkesson-hyllade Avpixlat hänger ut oskyldig ung tjej"

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...yldig-ung-tjej

"Den djupt rasistiska och främlingsfientliga bloggen Avpixlat, som av SD-ledaren Jimmie Åkesson kallats för en "sund del av internet", publicerade under tisdagen ett blogginlägg med ett videoklipp där en berusad ung tjej blir sexuellt utnyttjad av fyra killar.

Bloggens skribenter menar själva att flickan är ett offer i sammanhanget, men väljer trots det att publicera bilder som kan identifiera flickan för att på så sätt visa "muslimska invandrarungdomars rätta ansikte". Bloggen har under dagen vägrat pixla ansiktet på flickan då de "tyvärr" saknar "tekniska resurser för sådant". Trots avsaknaden av tekniska resurser har bloggen nyligen lanserat en avancerad och komplex kommentarsfunktion som gör det möjligt att kommentera stängda artiklar på bland andra Aftonbladet och Expressen."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in