2012-11-27, 20:16
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Något snille bland kommentatorerna mailade Expressen

"Jag mailade Expressen och frågade om de var lika ivriga att skriva om det här. Och om de tänkte mörka det (också) så vore det trevligt med en förklaring till varför.

Jag lovar att publicera svaret här när det kommer. För det gör det självklart..."

Och svaret lär bli ja, vi tänker skriva om det.

Har vi en expressen-journalist här?
Citera
2012-11-27, 20:17
Avpixlat har nu tagit bort filmen på våldtäckten. Få se om den kommer upp i en pixlad version.
Citera
2012-11-27, 20:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Martin Kinnunen kallar Avpixlats publicering för "fullständigt etikst haveri"

"Martin Kinnunen‏@Martin_Kinnunen

Frågar man mig är AP:s publicering av "våldäktsvideon" ett fulllständigt etiskt haveri."

https://twitter.com/Martin_Kinnunen/...68948283015169
Citera
2012-11-27, 20:19
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Avpixlat har nu tagit bort filmen på våldtäckten. Få se om den kommer upp i en pixlad version.

De borde tänkt på det innan i så fall. Klantigt.
Citera
2012-11-27, 20:24
Fy fan för Media. Här våldtas 10 000-tals kvinnor och de attackerar Avpixlat. Skriver Expressen om detta så är det Mediakrig på allvar!!!!!!!!!!!
Citera
2012-11-27, 20:26
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
De borde tänkt på det innan i så fall. Klantigt.
Kan var positivt också då det syns i vanlig media. Om än vinklat.
Citera
2012-11-27, 20:33
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Nyheter24 hann dock före. Kolla vinklingen

"Åkesson-hyllade Avpixlat hänger ut oskyldig ung tjej"

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...yldig-ung-tjej

"Den djupt rasistiska och främlingsfientliga bloggen Avpixlat, som av SD-ledaren Jimmie Åkesson kallats för en "sund del av internet", publicerade under tisdagen ett blogginlägg med ett videoklipp där en berusad ung tjej blir sexuellt utnyttjad av fyra killar.

Bloggens skribenter menar själva att flickan är ett offer i sammanhanget, men väljer trots det att publicera bilder som kan identifiera flickan för att på så sätt visa "muslimska invandrarungdomars rätta ansikte". Bloggen har under dagen vägrat pixla ansiktet på flickan då de "tyvärr" saknar "tekniska resurser för sådant". Trots avsaknaden av tekniska resurser har bloggen nyligen lanserat en avancerad och komplex kommentarsfunktion som gör det möjligt att kommentera stängda artiklar på bland andra Aftonbladet och Expressen."

Avpixlat har gjort bort sig. Men det är fortfarande inte klarlagt att filmen visar en ung kvinna som blir sexuellt utnyttjad av fyra killar.
Citera
2012-11-27, 20:34
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag förutsätter att det blev ett "inte" för mycket i ditt svar? Menar du amatörporrsajter där sådana här klipp laddas upp?

Vad jag menar är att länkar till filmade övergrepp - om nu detta är ett sådant - är mycket ovanliga. Min uppfattning är också att filmade övergrepp sällan läggs upp på nätet rent generellt. I de fall det finns i pressen rapporterade konstaterade sexualbrott som filmats brukar filmerna sällan finnas allmänt tillgängliga.

Jo ett "inte" för mycket.
Nu är jag inte säker på att det är ett övergrepp i juridisk märkning. Tyvärr så krävs det att tjejen är medvetslös för att man ska dömas utan att motstånd gjorts. Och i det här fallet vette fan vad det handlar om.
Nu verkar det ju som om någon som är nykter, lyckats få bort eländet.
Citera
2012-11-27, 20:37
Medlem
Dum bortförklaring av Avpixlat att dom inte hade tekniken att pixla offrets ansikte. Dessutom har Avpixlat förbjudit att kommentera negativt om sionismen som är lika vidrig som islam.
Citera
2012-11-27, 20:38
Medlem
gardasjon96s avatar
AP får säkert många besökare nu. Sex säljer.
Tyvärr är det sämsta möjliga läge, där finns också tonvis med osmakliga kommentarer till negern i skivor. Verkar som redaktionen helt tappat kontrollen för tillfället.

Korkat att publicera en film utan att underbygga den med fakta om var, när och hur.

AP borde vara seriös och hårdare modererad. Idioter.
Citera
2012-11-27, 20:45
Medlem
Citat:
Martin Kinnunen kallar Avpixlats publicering för "fullständigt etikst haveri"

"Martin Kinnunen‏@Martin_Kinnunen

Frågar man mig är AP:s publicering av "våldäktsvideon" ett fulllständigt etiskt haveri."

https://twitter.com/Martin_Kinnunen/...68948283015169
Hycklarsvin. Den jäveln har inte tagit upp helvetet kristna och ursprungsbefolkning som kopter har det i muslimska länder. Avpixlat har rätt att islam är ondska och att vara muslim är fascistiskt och rasistiskt.
Citera
2012-11-27, 20:47
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Och svaret lär bli ja, vi tänker skriva om det. Dock säkert inte som kommentatorn tror. Expressen är nog bra sugna på att ge Avpixlat en näsbränna sedan kampanjen som gick ut på att bojkotta Expressens annonsörer för att få dem att sluta annonsera i tidningen.
Har tackat nej till Aftonbladets "fakeartiklar" och SportExpressen senaste veckan. Hoppas det börjar svida snart
Senast redigerad av SpecialEdition 2012-11-27 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in