2012-10-20, 20:53
Moderator
Siegfrids avatar
Liten fnurra på tråden mellan Avpixlat och Fria Tider:
Citat från http://avpixlat.info/2012/10/20/papp...ov-misshandel/
Citat:
Och INGET spammande av länkar till Fria Tider.

Vet inte vad det är för länk de inte vill ha spammat
Citera
2012-10-20, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Liten fnurra på tråden mellan Avpixlat och Fria Tider:
Citat från http://avpixlat.info/2012/10/20/papp...ov-misshandel/

Vet inte vad det är för länk de inte vill ha spammat
Fria Tider producerar ju högklassig journalistik på löpande band så det är säkert inte en specifik länk som "spammas" utan generellt att folk vill upplysa om deras artiklar. De flesta som läser Avpixlat förstår ju inte att Avpixlat avskyr Fria Tider som inte är 100% under ZOG:s styre.

Notera också följande:
Citat:
LÄGG NER ALLT TRAMS och OSERIÖST SNACK OM ISLAM, MUHAMMEDANER OCH INAVEL.
Det ska liksom komma från Avpixlat! En sida vars största idol är Pamela Geller, en tvättäkta muslimbabblarcrackpot. Men det är väldigt betecknande för hur Avpixlat ser på sig själva och hur de ser på sina läsare.
Senast redigerad av IvanLendl 2012-10-20 kl. 21:33.
Citera
2012-10-20, 21:38
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl

Det ska liksom komma från Avpixlat! En sida vars största idol är Pamela Geller, en tvättäkta muslimbabblarcrackpot. Men det är väldigt betecknande för hur Avpixlat ser på sig själva och hur de ser på sina läsare.

Ja, det är lite lustigt. Nu vet jag inget exempel såhär på rak arm, men Avpixlat tar då och då(iaf när jag läste den, fram till för ett halvår sedan) upp saker BARA för det har att göra med muslimer. Typ "muslimer åkte i stulen bil", dessutom behöver det inte ens vara i Sverige det hela skett.
Citera
2012-10-20, 23:04
Bannlyst
Först fick man inte länka till Realisten.se (trots att Avpixlat snodde massa texter och domar därifrån), och inte heller till Nationell Idag. Men nu tillhör alltså även Fria Tider den icke-koshermärkta skaran? Det är fan sorgligt att beskåda.
Citera
2012-10-21, 10:19
Medlem
Bohlwinkels avatar
Galet! Det minsta man kan begära är väl att publikationen byter namn. "Avpixlat" känns som ett hyckleri. Orwellskt rent av. "Åsiktspixlat" kanske vore nåt.
Citera
2012-10-24, 07:24
Medlem
oskar886810s avatar
Ännu en gång har Avpixlat misslyckats med en artikel.

Att det blir en kostnad för invandrarna vet vi alla.

I den här artikeln:
http://avpixlat.info/2012/10/24/182-...-870-per-natt/

räknar Avpixlat att det kostar 285kr per natt att bo där och stället blir fullbelagt med 182 flyktingar.
Det innebär att det kommer att kosta:51 870 kr per dag.

Ingenstans nämner man att i den kostnaden ingår frukost. (liten summa men ändå) Det står ingenstans att uppvärmningen på ett så stort ställe som detta kostar mellan 2- 350 000 per månad.
Sen står det ingenstans om vatten/avlopp/sophämtning som ingår i de pengarna. Nu snackar vi en kostnad på 40-45 000 per månad.
Sen finns det andra utgifter som tillkommer. tex skatt etc. Det blir inte mycket över.

Visst är det kostsamt att ha utlänningar men se hela bilden. det är inte större kostnad bara för att de är invandrare. Det skulle vara samma kostnad även om det var betalande gäster. (men skillnaden är att skattebetalarna står för notan i detta fall)

Innan ni börjar hata mig för att jag skriver "för" invandrare, läs mina andra inlägg. Jag är inte för invandring men vill helst se en klar bild av vad som händer.
Det fick jag inte i denna artikel.
Citera
2012-10-28, 12:14
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskar886810

I den här artikeln:

räknar Avpixlat att det kostar 285kr per natt att bo där och stället blir fullbelagt med 182 flyktingar.

Ingenstans nämner man att i den kostnaden ingår frukost. (liten summa men ändå) Det står ingenstans att uppvärmningen på ett så stort ställe som detta kostar mellan 2- 350 000 per månad.
Sen står det ingenstans om vatten/avlopp/sophämtning som ingår i de pengarna. Nu snackar vi en kostnad på 40-45 000 per månad.
Sen finns det andra utgifter som tillkommer. tex skatt etc. Det blir inte mycket över.

Visst är det kostsamt att ha utlänningar men se hela bilden. det är inte större kostnad bara för att de är invandrare. Det skulle vara samma kostnad även om det var betalande gäster. (men skillnaden är att skattebetalarna står för notan i detta fall)

Innan ni börjar hata mig för att jag skriver "för" invandrare, läs mina andra inlägg. Jag är inte för invandring men vill helst se en klar bild av vad som händer.

Ja uppvärmningen kostar säkert 350000kr per månad. 70 rum innebär uppvärmningskostnad på 5000kr/rum vilket faller på sin egen orimlighet!

Har du kräkts upp siffrorna eller var har du fått dem ifrån egentligen???
Citera
2012-10-28, 13:21
Medlem
Citat:

I den här artikeln:

Och den lilla, lilla skillnaden är av helt obetydlig karaktär tycker du?
Citera
2012-10-29, 22:36
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Länge sen jag var här i tråden. Men jag noterar att surmagade, expo-liknande torrbollar fortsätter härja runt, med allehanda desperat detaljkritik. Som småbarn i skolklass 1, som hatar kaviarmackan i skolbespisningen.
Citera
2012-10-30, 08:41
Medlem
Bullens avatar
Citat:

I den här artikeln:

Problemet med avpixlats artikel bygger på avundsjuka. "Titta vad fint dom får bo, med kristallkronor och allt". Sen har dom ingen som helst aning om vad den verkliga kostnaden blir och (eftersom dom inte orkar eller har förmåga att ta reda på det) räknar i sin enfald, på vad det skulle kosta för en privatperson att bo.
Otroligt rutten "journalistik"
Citera
2012-10-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Problemet med avpixlats artikel bygger på avundsjuka. "Titta vad fint dom får bo, med kristallkronor och allt". Sen har dom ingen som helst aning om vad den verkliga kostnaden blir och (eftersom dom inte orkar eller har förmåga att ta reda på det) räknar i sin enfald, på vad det skulle kosta för en privatperson att bo.
Otroligt rutten "journalistik"

Är det inte aningen övermaga att peka just på argumentet avundsjuka då din arbetsgivare (möjligen uppdragsgivare) är eller iaf tycks ha varit Aftonbladet?
Vad annat än triggande av avundsjuka hos läsarna motiverar de ständigt återkommande artiklarna "De tjänar över en miljon i din kommun" "De med störst förmögenhet i din kommun" "Länets dyraste villor" etc.?
Antar att du isf instämmer i att även det är otroligt rutten "journalistik"?
Citera
2012-10-30, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Länge sen jag var här i tråden. Men jag noterar att surmagade, expo-liknande torrbollar fortsätter härja runt, med allehanda desperat detaljkritik. Som småbarn i skolklass 1, som hatar kaviarmackan i skolbespisningen.

Räddas det som räddas kan. Men snart är det ändå slut på de goda tiderna, förändringen vindar blåser, det kommer ställas högre krav på journalister och på journalistiken och då åker dagens degenererade generation ut på sophögen, mycket välförtjänt så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in