2016-07-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Bevis för vad?

För att du är en blind idiot? Ja, vad fan tror du? På att Avskitat har kickat sina mods pga dom inte gillade att MD förfalskade Pernilla Anderssons texter så klart.

Är du så här korkad eller spelar du dum bara?
Citera
2016-07-13, 12:20
Medlem
Citat:
Avpixlat förmedlar nyheter om invandring och invandrare som MSM väljer att förtiga eller som stannar på lokalnivå, sen tillkommer lite blandad samhällsinfo.

Som man kan få på flera andra sidor när alternativ media finns.
Jag förstår vad de försöker göra. Säger bara att det finns sidor som gör det bättre och trovärdigare.
Det har varit en gradvis försämring. Den som bär huvudansvaret är Dagerlind.
Citera
2016-07-13, 12:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
För att du är en blind idiot? Ja, vad fan tror du? På att Avskitat har kickat sina mods pga dom inte gillade att MD förfalskade Pernilla Anderssons texter så klart.

Är du så här korkad eller spelar du dum bara?
Konflikter uppstår på alla arbetsplatser, att sedan hatsajten IRM kokar soppa på en spik och får dig att börja dumdregla som en pavlovsk hund, gör inte deras tolkning till någon sanning.
Senast redigerad av Sonnenwende 2016-07-13 kl. 12:24.
Citera
2016-07-13, 12:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Som man kan få på flera andra sidor när alternativ media finns.
Jag förstår vad de försöker göra. Säger bara att det finns sidor som gör det bättre och trovärdigare.
Det har varit en gradvis försämring. Den som bär huvudansvaret är Dagerlind.
Dagerlind kör ibland msm stil och kör en spinn, det har väl gått sådär.
Men i huvudsak tycker jag att avpixlat gör bra ifrån sig.
Citera
2016-07-13, 12:28
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Här kommer mer bevis:

https://i2.wp.com/www.interasistmen....gdsf.png?ssl=1

https://i1.wp.com/www.interasistmen....fgjg.png?ssl=1

https://twitter.com/kattaB4/status/752937900627689472

https://i0.wp.com/www.interasistmen....hfdh.png?ssl=1

Avsmetat fortsätter briljera. Någon borde be MD dra åt helvete och ersätta honom med en mer kompetent person.
Haha!

Yttrandefriheten på Avpixlat har en gräns och det har tidigare kommentatorer som skrivit kritiskt om Avpixlats artiklar fått erfara genom att bli avstängda. Inget får komma i vägen för den "goda sakens" skull och nu stänger man av moderatorer som tycker att Mats Dagerlind passerat gränsen med råge. Snart är det bara Mats Dagerlinds rövslickare kvar på Avpixlat
Citera
2016-07-13, 12:44
Medlem
Inte, rasist men det är en satirsida är det verkligen någon vettig människa som lyssnar på dom.

Sen förstår jag inte riktigt vad skillnad är när Avpixlat hänger ut någon när inte rasist, men gör det hela tiden.(Trots barn och allt)

Jag ser denna så kallade Anna som dålig förebild för sina barn och utnyttjar asylsökande. Dessutom finns en misshandel dom mot hennes barn. (Att dom har dragit tillbaka den spelar ingen roll). Det finns anmälan och den kommer inte out of the blue.

Då har jag inte ens läst avpixlat utan allt får jag ifrån satirsajten.

Sen att låta asylsökande bo hos henne och hennes barn ser jag som fruktansvärt dålig omdöme.

Hon är chef och dom är automatisk i beroende ställning till henne dessutom känner hon inte dessa asylsökande.

Sen att lägga ansvar på någon för vad andra skriver i kommentarerna är bara
På IRM sida har mängder av hot mot dom som dom har hängt ut förekommit. Vi snackar inte om ett 1000 tals hot. Så dom kan ju bara lägga ned deras jävla hycklande.
Citera
2016-07-13, 13:09
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Inte, rasist men det är en satirsida är det verkligen någon vettig människa som lyssnar på dom.

Sen förstår jag inte riktigt vad skillnad är när Avpixlat hänger ut någon när inte rasist, men gör det hela tiden.(Trots barn och allt)

Jag ser denna så kallade Anna som dålig förebild för sina barn och utnyttjar asylsökande. Dessutom finns en misshandel dom mot hennes barn. (Att dom har dragit tillbaka den spelar ingen roll). Det finns anmälan och den kommer inte out of the blue.

Då har jag inte ens läst avpixlat utan allt får jag ifrån satirsajten.

Sen att låta asylsökande bo hos henne och hennes barn ser jag som fruktansvärt dålig omdöme.

Hon är chef och dom är automatisk i beroende ställning till henne dessutom känner hon inte dessa asylsökande.

Sen att lägga ansvar på någon för vad andra skriver i kommentarerna är bara
På IRM sida har mängder av hot mot dom som dom har hängt ut förekommit. Vi snackar inte om ett 1000 tals hot. Så dom kan ju bara lägga ned deras jävla hycklande.

Men det kanske är intressant att fd mods på Avpixlat sitter på twitter och berättar att de fått sparken när de försökt resonera med Dagerlind?
Du behöver inte ens läsa IRM för att ta del av kaoset.
https://mobile.twitter.com/kattaB4/s...37900627689472
Citera
2016-07-13, 13:45
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Det är mycket möjligt att Avpixlat har passerat sitt "bäst före" datum, det får tiden utvisa. Jag går in tämligen sällan nu för tiden. Dock: Att de fyllt en viktig roll i den invandringskritiska propagandan lär ju inte ens den mest indoktrinerade henvänsterclownen kunna förneka.

Dagerlins högst klantiga artikel om Pernilla och Sjunnesons "vapengömma" är inga höjdpunkter dock. Om man ska uttrycka sig diplomatiskt.

Sen tror jag knappast att Avpixlats existens hänger på några moderatorer i kommentarsfältet som en del henvänsterpostare här i tråden verkar hoppas på. De lär knappast ha några större problem att hitta nya.

När jag av nyfikenhet gick in och kikade i kommentarsfälten under de senaste artiklarna verkade ingen märkt att moderatorerna var borta förrän någon påtalade detta.

Frågan är om Avpixlat behövs längre? Kanske inte. Den invandringsnegativa trenden håller i sig och det svenska folket börjar bli uppriktigt trötta på att höra om gruppvåldtäkter och annat som oundvikligen följer i menainvandringens spår. Vindarna verkar vända på riktigt. Allt fler svenskar ser med egna ögon hur menafolket börjar flytta in och ta över i deras grannskap med våld, nedskräpning och starkt ökad kriminalitet som oundvikliga följeslagare. Invandrarfientligheten växer som en naturkraft, en framryckande inlandsis, långsam men obeveklig. Henvänstern, journalisterna och dess anhängare håller fortfarande i megafonen men greppet börjar bli svagare och alltfler ser vartåt vindarna blåser och börjar nu skruva på sig och flacka med blicken.

Sett i detta kontext kanske Avpixlat gjort sitt?

Nu kommer i och för sig inte Avpixlat försvinna i första taget men dess zenit har nog passerats.

Jag ser det som ett gott tecken på att den menafientliga processen så smått håller på att normaliseras.
Citera
2016-07-13, 16:09
Medlem
Aurvandil207s avatar
Ska framföra ett kort meddelande till Mats Dagerlind här (detta kommer från MIG - ingen annan):

Hej Mats!

Tillåt mig att vara brutalt ärlig. Tack!

Du är en totalt usel ansvarig utgivare och uppdragsgivare. Du föredrar framför allt annat långa monologer framför konstruktiva dialoger och diskussioner (exkluderat några finurliga rader på Twitter). Du gör dig dock bra i TV-debatter och Podcasts/etc som jag nämnt på Avpixlat - DÄR har du din plats!

Här följer slutgiltigen ett annat mycket gott råd. OM det är möjligt (känner ej till juridiken eller kommande persons tid till följande) så avgå som ansvarig utgivare för Avpixlat och överlämna den posten till Björn Norström - en man som för en aktiv dialog med sina läsare (och även fd moderatorer) och som jag själv haft många intressanta diskussioner med!

Hälsningar
/
Aurvandil207
Citera
2016-07-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Men det kanske är intressant att fd mods på Avpixlat sitter på twitter och berättar att de fått sparken när de försökt resonera med Dagerlind?

Fortfarande inte rasist, men när jag klickar vidare

Sen har jag aldrig påstått att Dagerlind inte försköna artiklar men det gör ju alla medier. Inte rasist, men och Lovisa Sundman ifrån researchgruppen till Aftonbladet och expressen. Ingen är perfekt och alla hycklar om att vara perfekta.

Det är precis det jag menar att man ska inte kasta sten i glashus när man själv håller på.
Citera
2016-07-13, 18:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Sen har jag aldrig påstått att Dagerlind inte försköna artiklar men det gör ju alla medier. Inte rasist, men och Lovisa Sundman ifrån researchgruppen till Aftonbladet och expressen. Ingen är perfekt och alla hycklar om att vara perfekta.
Men Avpixlat marknadsför ju sig själva som den som berättar sanningen eller som de själva uttrycker det: "På Avpixlat får du den oretuscherade bilden – och texten."
Citera
2016-07-13, 18:39
Medlem
Citat:
Konflikter uppstår på alla arbetsplatser, att sedan hatsajten IRM kokar soppa på en spik och får dig att börja dumdregla som en pavlovsk hund, gör inte deras tolkning till någon sanning.

Det står klart och tydligt att du är en trångsynt jävel. Konflikter? Alla mods på sidan sa upp sig pga MD metoder. Du skjuter budbäraren här. Pappskalle.

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Haha!

Yttrandefriheten på Avpixlat har en gräns och det har tidigare kommentatorer som skrivit kritiskt om Avpixlats artiklar fått erfara genom att bli avstängda. Inget får komma i vägen för den "goda sakens" skull och nu stänger man av moderatorer som tycker att Mats Dagerlind passerat gränsen med råge. Snart är det bara Mats Dagerlinds rövslickare kvar på Avpixlat

Precis. Skulle inte bli förvånad om framtida mods kommer vara en bunt nickedockor.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Tror du att dessa "realister" ser så långt? Det är ju bara att kolla på all förnekande i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Men Avpixlat marknadsför ju sig själva som den som berättar sanningen eller som de själva uttrycker det: "På Avpixlat får du den oretuscherade bilden – och texten."

Tom Aftonbladet framstår som seriösa när MD gör som han gör. Avskitat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in