2014-01-16, 08:29
Avstängd
volvo 240s avatar
Så varför skriver de inte längre ut namn på dömda brottslingar? Tänker senast op den SK "dejtingligan" Två utlänningar och två svenska tjejer dömda, artikel finns i avpixlat men inga namn... vafan.Deras uthängande av brottslingar har ju varit en mkt viktig grej.

Så vad håller de på med, och är Fria Tider lika flata?
Citera
2014-01-21, 11:00
Medlem
mr13377s avatar
Avpixlat har verkligen blivit ett skämt, vipps raderades alla kommentarer som inte hyllade Israel i artikeln om Stephen Harper's stöd till Israel.
Citera
2014-01-22, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Avpixlat har verkligen blivit ett skämt, vipps raderades alla kommentarer som inte hyllade Israel i artikeln om Stephen Harper's stöd till Israel.

Jag blev misstänksam angående Avpixlat för ett par veckor sen. Anledningen var att allt ryggdunkande kändes inte naturligt. Kan människor verkligen tycka så lika? Efter att ha skapat ett trollkonto så är svaret nej. Allt ryggdunkade beror på att Avpixlat tar bort alla inlägg som inte följer SD´s partiprogram. Du kan inte skriva ett bra inlägg med källor och avsluta med MP 2014!, PP 2014 eller S 2014. Då blir kommentaren bortplockad. Du får inte säga ett ljud om judar men taket att hetsa mot muslimer är extremt högt. Nu stödjer jag inte lagen om hets mot folkgrupp (tycker att den ska tas bort) men det finns mängder av inlägg som hetsar mot araber och afrikaner som får vara kvar. För att inte nämna all Islam hets där man ofta nämner att Muhammed var en pedofil. Men skriver du att du ser bekymmer med att elit-judarna utgör en så liten del av befolkningen men ändå kontrollerar (som ägare) media och banker så tas inlägget bort.

Skriver du att du tycker att Kasselstrand ska bli ny partiledare tas inlägget bort. Skriver du att MP har den bästa invandringspolitiken tas inlägget bort. Jag är chockad faktiskt.

SD är lika beroende av Avpixlat som Socialdemokraterna är av DN, Aftonbladet, Expressen osv. Det betyder att Avpixlat kommer till stor del att sätta agendan när/om SD blir en del av regeringen. Det är oerhört skrämmande.
Citera
2014-02-14, 14:49
Avstängd
volvo 240s avatar
Sidan har ju blivitmindre intressant sisa tiden. Dels så uppdateras den ganska dåligt och dels ¨å har de slutat hänga ut brottslingar volket väl varit en del av sitens existensberättigande.

Jag har faktiskt börjat läsa friatider mer och mer. Den funkar dessutom bättre med skärmläsare än avpixlat som blivit väldigt rörig sista tiden.

En tråkig sak gällande båda sidorna är dock att de ligger på 82 (avpixlat) och 85 (friatider) på alexa..

Visst inga vänstersiter är nånstans i närheten men varför tappar nationalist/invandringskritiska sidor så? Nån med en vettig teori?
Citera
2014-02-22, 08:28
Bannlyst
Indisk toppskribent hoppar av, ska nu "vara en oberoende skribent och vill sprida budskap om tolerans och multikulturalism."

http://www.sydsvenskan.se/asikter/da...r-pa-avpixlat/

Citat:
Jag är ledsen för att Sverigedemokraterna, som bjöd in mig att gå med i partiet, troligen gjorde det med intentionen att bli mer rumsrena.
Citera
2014-02-22, 10:01
Medlem
Evangelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Indisk toppskribent hoppar av, ska nu "vara en oberoende skribent och vill sprida budskap om tolerans och multikulturalism."

Haha: " Jag trodde att Sverigedemokraterna ville arbeta för integration, men nu förstår jag att det handlar om assimilation – att människor ska glömma sina rötter. Det visste jag inte när jag gick med i partiet."

Starkt jobbat att gå med i ett parti och inte vara insatt i vilka åtgärder det förespråkar i sin absolut viktigaste kärnfråga...
Citera
2014-02-22, 10:10
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:

Tredje gången SD värvar mörkt för att bli av med rasiststämpeln för att nåt år senare se den mörke gå ut stort i media och bekräfta rasismen istället.
Citera
2014-02-22, 10:34
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evangelion
Haha: " Jag trodde att Sverigedemokraterna ville arbeta för integration, men nu förstår jag att det handlar om assimilation – att människor ska glömma sina rötter. Det visste jag inte när jag gick med i partiet."

Starkt jobbat att gå med i ett parti och inte vara insatt i vilka åtgärder det förespråkar i sin absolut viktigaste kärnfråga...

Men SD förespråkar ju integration i denna kärnfråga! De står uttryckligen för vad de kallar sådant som 'integration' och 'öppen svenskhet' när de beskriver sin invandringspolitik. Han hade alltså rätt uppfattning om deras officiella politik.
Citera
2014-02-22, 10:35
Medlem
eradnups avatar
Citat:

Avpixlat har på den senare tiden blivit mycket sämre.

Jag har mina teorier om varför detta har hänt:

Group-think i slutet gäng

Dålig rubriksättning, allitteration verkar vara den enda formen de behärskar.

Artiklarna har alldeles! för grovt språk, så att dela en artikel till någon på fejjan är inte att tänka på.
(Ett av flertalet exempel från dagens upplaga:

Även flertalet målvakter har svåruttalade namn.
http://avpixlat.info/2014/02/21/malm...-170-miljoner/

Språket är för grovt.

De, jämfört med fria tider, skriver aldrig om att en Sverigedemokrat har fuskat eller satt sig i klistret. (Antagligen därför de inte gillar att samarbeta med fria tider.)

De har några nötter till krönikörer, bland annat den här BAN71 som alltid avslutar med:
"vi ses i kommentatorsfälten" Det gör honom till en till den av media beskrivna Sverigdemokraten, nätkrigaren, som Mazetti och andra gärna kängar så ofta de kan.

De är selektiva att ta in nyheter.

De hämnas gärna mot medarbetare, Mrutyuanjai Mishra samt den stackarn på jobbade på Dispatch Internatiol (Usel början på den tidning, har blivit bättre, men man får oftast bara en chans.)
MAN HÄNGER INTE UT SKRIBENTER SOM FÖRRÄDARE!!!!

För folk som kommer in på den sidan, så saknar dessa bakgrundskunskap till exempelvis att ensamkommande flyktingbarn är unga män, de kan lätt tro att detta bara är propaganda,

Därför tycker jag de ska ägna sig åt att tänka igenom hur de ska lägga artiklarna om hur de ska se ut ifall det kommer nya läsare.

För en hard-core Sd funkar väl sidan utmärkt, även om den helt klart blivit mycket sämre.

Artiklarna uppdateras inte ofta, vet inte om det beror på personalbrist eller bristande intresse, lågt antal ideella journalister.

Jag hade mycket väl kunnat skriva på den sidan, men som den sköts nu vill jag inte publicera mina alster där, för de når inte de jag skulle vilja nå.

!LÄS DETTA AP!

Svara i tråd går naturligtvis bra, men tryck på citera.
Citera
2014-02-22, 10:44
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup

Artiklarna har alldeles! för grovt språk, så att dela en artikel till någon på fejjan är inte att tänka på.
(Ett av flertalet exempel från dagens upplaga:

Även flertalet målvakter har svåruttalade namn.
http://avpixlat.info/2014/02/21/malm...-170-miljoner/

Språket är för grovt.

Jag hittar flera brister med artikeln, t ex att man är övertydlig med sina åsikter (" I det nya mångkulturella Malmö får vi bekanta oss med många nya spännande saker") och en uppstyltad pseudoformell stil ("vilkas respekt för det svenska rättssamhället är ytterst bristfällig."). Men jag ser inget grovt språk. Kan du ge några exempel från artikeln som du tycker är grovt språk?
Citera
2014-02-22, 10:49
Medlem
eradnups avatar
Tidningen bör rikta sig nya läsare, de är lite pk-hjärntvättade, så orden måste läggas in fint och snýggt.

Sd-klanen reagerar inte på samma ordval som Pk-iter gör....
Citera
2014-02-22, 14:17
Medlem
Evangelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Men SD förespråkar ju integration i denna kärnfråga! De står uttryckligen för vad de kallar sådant som 'integration' och 'öppen svenskhet' när de beskriver sin invandringspolitik. Han hade alltså rätt uppfattning om deras officiella politik.

Nej, SD förespråkar inte integration. De förespråkar assimilation. Möjligen har någon av deras företrädare slängt ur sig annat vid något förvirrat tillfälle, men deras linje är assimilation.

http://sverigedemokraterna.se/var-politik/nationen/
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigedemokraterna
Integration innebär att två grupper, i det här fallet svenskar och invandrare, anpassar sig till ett mellanting. Sverigedemokraterna vänder sig mot detta då vi anser att det är fel att den inhemska befolkning ska tvingas anpassa sig till dem som invandrar till Sverige. Utgångspunkten måste vara att de som invandrar till Sverige anpassar sig till det svenska samhället och inte tvärt om. Sverigedemokraterna ser därför inte integration som en lösning på de problem som har uppstått som en följd av den oansvariga invandringspolitiken.

Den statliga integrationspolitiken har misslyckats i grunden och merparten av åtgärderna bör därför slopas. Genom att vara tydliga med vad som förväntas av dem som invandrar till Sverige samt att invandringen kraftigt minskas kommer invandrares anpassning till det svenska samhället att förenklas.

http://www.expressen.se/nyheter/alme...r-integration/
Senast redigerad av Evangelion 2014-02-22 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in