2013-07-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
de tappar ju så mycket cred på det, finns det ingen högre upp som kan ta de här, vad det verkar, sommarvikarierna i örat.
Kallar norrlänningar för invandrare och försvarar uppenbart övervåld av polis.
Jag är förvånad att inte Dagerlind satte stopp för debaklet efter första dagen, kanske han inte har den makt jag trodde över sajten? eller så är han kanske inte så begåvad som jag tidigare antagit. Även majoriteten av de egna läsarna reagerar mot att avpixlat ställer sig bakom polisers rätt att fritt använda övervåld mot svenska fyllon på gatan.

Jag skulle tro att det är Dagerlind som skriver de flesta "nyhetsartiklar"...
Inte för att jag vet, men jag tycker känna mig igen retoriekn i många.
Citera
2013-07-19, 10:58
Medlem
Vireks avatar
Vem kan ta dem seriöst efter en artikel som denna egentligen ? :S

http://avpixlat.info/2013/07/17/varf...rottsarenorna/
Citera
2013-07-19, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Vem kan ta dem seriöst efter en artikel som denna egentligen ? :S

http://avpixlat.info/2013/07/17/varf...rottsarenorna/

Varför anser du att den där artikeln skadar deras trovärdighet?
Citera
2013-07-19, 11:18
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banquo
Varför anser du att den där artikeln skadar deras trovärdighet?

Ptja, läs följande

Citat:
Är flaggbytet ännu ett försök att hävda att sport och politik inte hör ihop, denna gång som en markering mot Sverigedemokrater och Sverigevänlig nationalfrämjande politik? Är detta flaggan att vifta med för dem som anser att Sverige bara finns och bör finnas som en kul grej i idrottsliga sammanhang och inte får ha något att göra med patriotism, fosterlandskärlek eller stolthet över de atleter det egna landet lyckats frambringa?

De drar resonemang och konspirationer alldeles för långt på AP. Detta handlar om att det skall se snyggt ut på läktaren och inget annat.
Citera
2013-07-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ptja, läs följande

De drar resonemang och konspirationer alldeles för långt på AP. Detta handlar om att det skall se snyggt ut på läktaren och inget annat.

Du tycker alltså att det ser snyggare ut med halv-ukrainska flaggor i stället för svenska flaggor på en svensk landskamp.
Citera
2013-07-19, 12:02
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ptja, läs följande

Det verkar vara Camp Sweden som står bakom dessa flaggor. De ställs ut innan matcherna. Varför de ser ut som de gör vet jag inte, men en gissning är att det ska lysa blågult från läktaren. I vår flagga är blått lite mer dominant än det gula korset. Camp Sweden är en seriös supporterförening till svenska landslaget.

http://www.campsweden.se/
http://btfotbollsvm.files.wordpress....2-publiken.jpg
Citera
2013-07-19, 12:09
Medlem
Citat:
...

Jag håller inte med. Avpixlat är en närmast försynt motpol till MSM's galna resonemang och illasinnade propaganda. MSM har gott och väl 20 års försprång. Avpixlat kan gärna morska upp sig än mer med resonemang i fullständig kontrast mot MSM allenarådande postmarxism (vänsterliberalism). Avpixlat har verkligen blommat ut i sin nisch. Samhällskritiskportal (försiktig variant) samt en gemenskap. Perfekt ögonöppnare samt stöd för de som nyligen insett hur fullständigt förljuget samhället är. Alla som har kommit till insikt och är fly förbannade surfar vidare till sidor som väl skulle få dig att svimma om du nu blev upprörd över ett inlägg som vill notera att korset i svenska flaggan verkar opassande för de 'politiskt korrekta'.
Citera
2013-07-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ptja, läs följande

Jag tycker inte alls att det där ter sig överdrivet konspiratoriskt med tanke på hur man på alla håll och kanter anstränger sig för att förnedra och dra allt svenskt i smutsen nuförtiden. Dock skall tilläggas att jag inte har någon aning om varför Camp Sweden har spritt de där vedervärdiga travestierna på svenska flaggor.
Citera
2013-07-26, 00:02
Medlem
baggebo1s avatar
Efterblivna Avpixlat far med rena lögner. Påstår att Hizbollah slåss på den islamistiska sidan i konflikten i Syrien. Noll koll, som vanligt. Det roliga är att de har lagt till just den lögnen till SvD-artikeln som de annars har gjort en rak omskrivning av...
Citat:
sedan förra sommarens terrorattack i Bulgariska Burgas och den samtidigt arresterade Yaacoub på Cypern, fanns det två klara fall av Hizbollahinspirerade terrorattacker. Burgasattacken dödade sex personer (fem israeliska turister och en bulgarisk busschaufför).

Dessa två händelser – tillsammans med Hizbollahs alltmer aktiva inblandning i det Syriska inbördeskriget – blev avgörande för den process som såsmåningom ledde fram till beslutet i EU den 22 juli.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...en_8374220.svd
Citat:
Förra sommarens Hizbollah-initierade terrorattack i Burgas i Bulgarien då ett flertal israeler mördades och gripandet av Yaacoub på Cypern samt Hizbollahs ökade närvaro som aktör på den islamistiska sidan i det syriska inbördeskriget gjorde dock att de motsträviga länderna gav med sig.
http://avpixlat.info/2013/07/25/terr...nom-hizbollah/
Citera
2013-07-26, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Efterblivna Avpixlat far med rena lögner. Påstår att Hizbollah slåss på den islamistiska sidan i konflikten i Syrien. Noll koll, som vanligt. Det roliga är att de har lagt till just den lögnen till SvD-artikeln som de annars har gjort en rak omskrivning av...
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...en_8374220.svd

http://avpixlat.info/2013/07/25/terr...nom-hizbollah/

Det ligger ju något så himla ondskefullt över hela Avpixlat, SD och alla andra liknande projekt. Rena jude-lakejer som vill styra svenskarna från den rena sanningen. Hizbollah, Iran och Assad är ju förhelvete de enda goda krafterna som finns kvar i mellanöstern. Allt annat är antingen katastrofalt korrumperat eller dominerat av religiös superfanatism.

De behöver en ny Nasser. Hans hjältegloria stiger närmare och närmare himlen för var dag som går.
Senast redigerad av Europeisch 2013-07-26 kl. 02:33.
Citera
2013-08-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ptja, läs följande

Hur kan du vara så säker på det? Är du med i föreningen Camp Sweden själv?
Det är mycket möjligt att det är som du säger, de vill bara pröva något nytt, men man ska väl ändå kunna få spekulera i det. Upp- och nervända ukrainska flaggor. De har för övrigt tagit de färgerna som tack för att Sverige hjälpte dem i någon konflikt.

Jag läste en artikel på Fria Tider om hur brittiska politiker bestämt sig för intensifiera sökandet efter illegala invandrare, och det jag slogs av i kommentarsfältet var hur fem personer nämner UKIP, en skriver till och med om EDL som politiskt parti!

Citat:
LazorShark
• för en timme sedan

Bra men inte tillräckligt. Premiärministern är rädd för att förlora fler röster till UKIP och EDL. Mer REVA och inga ursäkter tack!
Detta är enligt UKIP en panikåtgärd från regeringens sida.
..........

Har märkt samma sak tidigare, många invandringskritiker som skriver om UKIP och English Defence League, men aldrig BNP. Hur kan man ha missat BNPs existens?
Kan Avpixlat ha något med det att göra?

Gick in och sökte och "British National Party".

Detta var vad jag fick
http://www.n0.se/v/f/51efa_britishna...803-180432.png

kommer inte med någon skärmdump på vad sökningen "English Defence League" ger, eftersom antalet träffar inte visas, men det blev en helsida (20st nyheter) plus ytterligare fyra träffar.

Viss skillnad.
Citera
2013-08-05, 00:27
Medlem
Jag tycker det är märkligt att det inte uppmärksammas mer att Avpixlat generellt har blivit mycket bättre det senaste året. Det senaste exemplet är det här från för några timmar sedan:

Citat:
Göteborg har den senaste tiden börjat hämta in det försprång Malmö haft som stad där de kriminella gängen gör upp med vapen i hand på öppen gata. T/Expressens kriminalreporter Markus Hankins uppmärksammar denna utveckling i sin senaste lördagskrönika. Jag är rädd för min egen hemstad” skriver han. Minst lika rädd tycks Hankins dock vara för att tala klarspråk om varför hans stad ser ut som den gör.

“Jag tänker inte presentera några egna lösningar, för sådana har jag inte. Jag är bara arg. Och rädd.”

Att de väpnade gänguppgörelserna och avrättningarna på öppen gata, de många åldringsrånen, den tunga kriminalitetens hårdnande grepp om staden, rädslan för att låta barnen leka på gården, otryggheten kring en framtid där han själv inte vågar strosa på gatorna som pensionär osv som Hankins beskriver skulle ha något att göra med flera decenniers ansvarslös massinvandringspolitik går förstås in an att skriva.

Hellre då framstå som en idiot i sin egen krönika, en vars hjärna bara förmår känna ilska och rädsla, inte tänka, resonera eller dra slutsatser. Så hårt sitter den politiskt korrekta tvångströjan numera på gammelmedias journalistkår.

Jag har avstått från att citera en del för att inte bryta mot några regler, men ursprungsartikeln är inte mycket längre än så här. För ett år sedan hade de behövt tre gånger så stort utrymme för att säga samma sak.

Jag tycker Avpixlat hittat sin ton. Den är halvt ironiskt, halvt sorgsen, precis vad som är adekvat i dagens Sverige. Jag irriterar mig på att man påstår att Fria Tider skulle vara så mycket bättre och jag ser det som en typisk svensk sjuka att hålla den ideologiska renheten som den högsta av alla dygder. De flesta av oss delar inte i alla delar Avpixlats ideologiska utgångspunkter men man gör på många sätt ett bättre jobb än vad Fria Tider gör.

Var skeptisk mot ideologi, oavsett vilken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in