2012-03-12, 00:06
Medlem
Torontors avatar
Att vissa personer ogillar Sarkozy och att Avpixlat rapporterar om Sarkozy beror på att han delvis är jude. Att en jude en ledande ställning vill begränsa invandringen är förstås svårsmält för den judiska konspirationsteorin.
Citera
2012-03-12, 06:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Att vissa personer ogillar Sarkozy och att Avpixlat rapporterar om Sarkozy beror på att han delvis är jude. Att en jude en ledande ställning vill begränsa invandringen är förstås svårsmält för den judiska konspirationsteorin.
Det är förstås inte alls "svårsmält" på något sätt. Sarkozy och Frankrike har redan fått in mer än tillräckligt med främlingar i landet för att kunna fortsätta med nästa fas i agendan. Nämligen assimilation och rasblandning.

Citat:
In his message Sarkozy insisted that the French people must change, that there will be dire consequences if they don't, and that not to intermarry racially is bad for the survival of the country. Thus he amalgamated the concepts of preference for minorities in job hiring with that of the need for the French to intermarry racially.
http://www.brusselsjournal.com/node/3764

Dessutom kommer knappast Frankrike att sluta ta in främlingar för den delen, oavsett vad Sarkozy säger för stunden.

Tvärtom skulle man kunna säga att Sarkozy är ett ypperligt exempel på att vi som pratar om den organiserade judenhetens roll i förintandet av Europa och dessa folk har haft rätt hela tiden.
Citera
2012-03-12, 06:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Jag noterar att Avpixlat fortsätter att propagera för Sarkozy inför det kommande valet i Frankrike. Man har däremot inte skrivit en enda rad om den verkliga oppositionen med Nationella Fronten och Le Pen. Det är inte en slump att det ser ut så.
Jag har ingen större koll på hur Avpixlat har rapporterat kring och inför det franska valet men ligger det till på det här viset så är det ju minst sagt anmärkningsvärt.
Väljer man att stödja och lyfta fram en judisk kosmopolit framför en sund nationalist så är det ju något som inte står helt rätt till.
Senast redigerad av Straybullet 2012-03-12 kl. 06:14.
Citera
2012-03-12, 06:16
Medlem
six-feet-unders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Inte alls, jag kan inte se ett behov av att bevisa något för androgyna lallande byfånar, vad många redan vet, Avpixlat är här för att stanna, Avpixlat kommer att fortsätta växa, oavsett vad pack och löskefolk önskar sig.

Välkommen till 2012

När Avpixlat hävdar sin storlek, eller sitt inflytande, är det ungefär som när Kissie säger sig vara "populär" på grund av antalet bloggbesökare. Många går in bara för att se in genom burgallret.

Det finns en viss skillnad i att skratta med och skratta åt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Det måste innebära att du är stendöv. Alternativt är bosatt på nån isolerad ö, med dig som ende invånare.

Dock att det främst är inskränkta bönder som lever efter Avpixlat.
Senast redigerad av six-feet-under 2012-03-12 kl. 06:19.
Citera
2012-03-12, 08:47
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Nedan kan du läsa vad som väntar dina 'älsklingar' i gammelmedia, fossiler på utdöende. En tidsfråga innan dom reser korset på deras svenska pappersgravar:

Endast trögheten i den sista sovjetstaten Sverige fördröjer den välmotiverade nedläggningen av slaskmedia som hålls vid liv av statsstöd, plus korkade socialdummokratiska tidningsköpare. Varav du troligen är en av dessa.
Jag har inte köpt en papperstidning på 10 år om man bortser från lokaltidningen.

Kan inte du förklara hur jag älskar en produkt jag inte köper? Jag är förvånad över att papperstidningen har klamrat sej kvar så här länge.

Du fortsätter att sätta etiketter på mej. Dag in och dag ut... Jag älskar det! Du har aldrig rätt. Åhhh... Sicken bra start på veckan!
Citera
2012-03-12, 10:02
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av six-feet-under
När Avpixlat hävdar sin storlek, eller sitt inflytande, är det ungefär som när Kissie säger sig vara "populär" på grund av antalet bloggbesökare. Många går in bara för att se in genom burgallret.

Det finns en viss skillnad i att skratta med och skratta åt.

Dock att det främst är inskränkta bönder som lever efter Avpixlat.

Precis, allt beror ju såklart på vad man har för preferenser.
Själv så tycker jag det är glädjande att antalet "inskränkta bönder" stadigt växer.

Vi gillar helt enkelt olika.
Citera
2012-03-12, 16:24
Medlem
.ANDERSs avatar
Nu är det grin om judars situation i Malmö igen.... Dem agerar verkligen som någon ursäkt att hata muslimer...
Citera
2012-03-12, 22:47
Medlem
Ha ha, nu är Avpixlat på min nivå, det här tyckte jag var kul!
"Expomedarbetare gör Hitlerhälsning", http://avpixlat.info/2012/03/12/expo...#disqus_thread

Med en snodd bild från Facebook också, Avpixlat har verkligen ett avslappnat förhållande till det här med upphovsrätt...

Jag tycker absolut att Avpixlat borde ha fler sådana här "nyheter", väldigt lättuggat, ungefär vad jag orkar med. Lite Nyheter24 över det hela.
Citera
2012-03-12, 22:50
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Nu är det grin om judars situation i Malmö igen.... Dem agerar verkligen som någon ursäkt att hata muslimer...

Du glömde runt hundra andra anledningar att hata islam.. Men ja, att dom vill förinta judarna är en av anledningarna att man självklart är emot islam.
Citera
2012-03-13, 00:31
Medlem
Två saker att rapportera från Alexa:

Plats 44, men AP slår rekord i både reach och pageviews. Pageviews ligger nu i SvD:s spann och är dubbelt så stor som gp.se! Dessa siffror låter helt galna med tanke på att den röda besöksräknaren inte rusar från sin vanliga nivå, men troligen är det fler uppdateringar som besökarna läser. Som jag har sagt tidigare: avpixlats läsare verkar vilja läsa mer än sajten orkat uppdatera. Vilket är ett otroligt lyxproblem som andra nyhetsfömedlare bara kan drömma om.

Dessutom: friatider.se ligger på plats 107 och stiger! De har halva AP:s reach och en tredjedel av deras pageviews, men det är nivåer som avpixlat själva hade för bara några månader sedan.

Finns det inga kommersiella intressen som fattar vilken potential dessa alternativa sajter har? Med ett minimum av kapital och ballar av stål så är det ju nu den nya Berlusconi, framtidens Bonniers grundar sina imperier!

Fan, hade jag inte själv varit så fattig, feg och korkad hade jag startat en egen regimkritisk nyhetssajt!
Citera
2012-03-13, 11:44
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Två saker att rapportera från Alexa:

Plats 44, men AP slår rekord i både reach och pageviews. Pageviews ligger nu i SvD:s spann och är dubbelt så stor som gp.se! Dessa siffror låter helt galna med tanke på att den röda besöksräknaren inte rusar från sin vanliga nivå, men troligen är det fler uppdateringar som besökarna läser. Som jag har sagt tidigare: avpixlats läsare verkar vilja läsa mer än sajten orkat uppdatera. Vilket är ett otroligt lyxproblem som andra nyhetsfömedlare bara kan drömma om.

Dessutom: friatider.se ligger på plats 107 och stiger! De har halva AP:s reach och en tredjedel av deras pageviews, men det är nivåer som avpixlat själva hade för bara några månader sedan.

Är Alexa-statistiken inte längre bara baserad på vilka sidor som de med Alexa-toolbaren installerad besöker? Så var det åtminstone för en bunt år sedan när jag frekventerade ett par datorrelaterade diskussionsfora som konkurrerade med varandra. Användarna tävlade i att installera den där förbannade spywaren, och det forum som "vann" blev därmed det med flest engagerade/fanatiska och tävlingsintresserade användare som körde Windows (forumen handlade om andra system till vilka det inte fanns någon Alexa-toolbar).

Visst gläds jag över att Avpixlat av allt annat att döma ändå verkar vara relativt populära, men om Alexa funkar som förr så lägger jag inte särskilt stort värde i just den statistiken. Folks stapelföda är i allmänhet fulmedia, och när gemene man ens känner till Avpixlat så verkar det vara som den där dubbelplusobra dödsknarknazistsiten som de objektiva och ansvarsfulla fulmedia har hånat och fördömt.
Citera
2012-03-13, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Är Alexa-statistiken inte längre bara baserad på vilka sidor som de med Alexa-toolbaren installerad besöker? Så var det åtminstone för en bunt år sedan när jag frekventerade ett par datorrelaterade diskussionsfora som konkurrerade med varandra. Användarna tävlade i att installera den där förbannade spywaren, och det forum som "vann" blev därmed det med flest engagerade/fanatiska och tävlingsintresserade användare som körde Windows (forumen handlade om andra system till vilka det inte fanns någon Alexa-toolbar).

Visst gläds jag över att Avpixlat av allt annat att döma ändå verkar vara relativt populära, men om Alexa funkar som förr så lägger jag inte särskilt stort värde i just den statistiken. Folks stapelföda är i allmänhet fulmedia, och när gemene man ens känner till Avpixlat så verkar det vara som den där dubbelplusobra dödsknarknazistsiten som de objektiva och ansvarsfulla fulmedia har hånat och fördömt.

Jag har ingen aning om hur Alexa fungerar, men av vad som framkommit tidigare i tråden av sådana som verkar veta mer så har metodiken justerats så att det numera är svårare att manipulera, framförallt ju högre upp i listan man kommer. Dina forum var nog inte uppe på topp 50? Alexa ligger väl någorlunda i synk med KIA-index tex.

Sedan finns ju inget som talar för att AP:s läsare är särskilt duktiga på att manipulera en global sajt som Alexa. En sådan konspiration borde ju uppdagats, att det fanns forum eller FB-grupper som uppmanade till att istallera en toolbar. Vad jag vet så finns ingen sådan kampanj.

Jag har en känsla av att det finns en massa luft i alla mätmetoder på nätet, men att det är fullt möjligt för budgetaktörer att bli riktigt stora visar ju t ex drudgereport i USA. Finns det politiska klimatet så kan stora saker hända och det gör det i dagens Sverige. Folk litar inte på pressen längre, det finns det ju statistik på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in