Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-04, 09:53
Medlem
Då har man läst avipixlat.info. Mycket bra.

Ska skänka en slant under dagen.
Citera
2012-03-04, 16:08
Medlem
En nyhet, två tolkningar. Nyheten? Sarkozy uttalar motstånd mot invandringen. Den normala, sansade reaktionen? Realisten:
Citat:
Det stundar presidentval i Frankrike. Nicolas Sarkozy gör därför en Folkpartiet och talar om att begränsa invandringen.
http://www.realisten.se/2012/03/04/nicolas-sarkozy-i-invandringskritiskt-utspel/

Crackpot-reaktionen? Ja, gissa två gånger...
Citat:
President Nicolas Sarkozy tillhör den växande skara europeiska ledare som dödförklarat mångkulturen, i gott sällskap med bland annat Storbritanniens premiärminister David Cameron och Tysklands förbundskansler Angela Merkel. Sarkozy är kanske den som hårdast satt sig emot islams olika former av icke-önskvärda uttryck; heltäckande slöja, parallella samhällen och sharia/särlagstiftning. På lördagen gjorde han även klart att han vill minska invandringen.

Frankrike är ett av de europeiska länder som drabbats hårdast av mångkulturen och har en stor muslimsk population. Snart kanske det är slut med det stora inflödet.

På lördagen uppgav presidenten i ett tal att han nu vill minska invandringen. Därutöver ska nya krav ställas på dem som anhöriginvandrar till Frankrike: arbete, bostad och en vilja att lära sig franska. Vidare kritiserade han Francois Hollande, även han kandidat i presidentvalet senare i år, för dennes förslag att låta invandrare utan medborgarskap rösta i lokalval.

Den franska vänstern menar att utspelet är ett sätt att att flirta med extremhögern och fiska röster
http://avpixlat.info/2012/03/04/sarkozy-vill-minska-invandringen/

Man kan vara idiotkorkad och verkligen tro på Sarkozy, Merkel och Cameron. I såna fall är idiotin, om den får något inflytande, ett hot mot Sverige och Europa. Man kan vara ond och låtsas tro på Sarkozy, Merkel och Cameron för att få folk att stödja dessa istället för den verkliga oppositionen. I såna fall är ondskan, om den får något inflytande, ett hot mot Sverige och Europa. I inget fall kan man rapportera som Avpixlat och INTE vara ett hot mot Sverige och Europa.
Citera
2012-03-04, 17:46
Bannlyst
Varför censurerar avpixlat för? Har skrivit konstruktiva inlägg där som ifrågasatt avpixlats världsbild och blivit avstängd från att kommentera på sidan?

Jävla hycklare.
Citera
2012-03-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karetnik
Varför censurerar avpixlat för? Har skrivit konstruktiva inlägg där som ifrågasatt avpixlats världsbild och blivit avstängd från att kommentera på sidan?

Jävla hycklare.

Vet inte vad du skrivit, - men prova att skriva nåt/kommentera/debattera på EXPOs sida tex.
www.expo.se
Citera
2012-03-04, 18:32
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
[quote=IvanLendl]En nyhet, två tolkningar. Nyheten? Sarkozy uttalar motstånd mot invandringen. Den normala, sansade reaktionen? Realisten:

http://www.realisten.se/2012/03/04/nicolas-sarkozy-i-invandringskritiskt-utspel/

Crackpot-reaktionen? Ja, gissa två gånger...

http://avpixlat.info/2012/03/04/sarkozy-vill-minska-invandringen/

Man kan vara idiotkorkad och verkligen tro på Sarkozy, Merkel och Cameron. I såna fall är idiotin, om den får något inflytande, ett hot mot Sverige och Europa. Man kan vara ond och låtsas tro på Sarkozy, Merkel och Cameron för att få folk att stödja dessa istället för den verkliga oppositionen. I såna fall är ondskan, om den får något inflytande, ett hot mot Sverige och Europa. I inget fall kan man rapportera som Avpixlat och INTE vara ett hot mot Sverige och Europa.[/IvanLendl]

========================

"Ondska"..."idioti"... "Hot mot Sverige".

Hur tänker du eg? AP rapporterar om inslag som figurerar på nätet. Av vilka de flesta minimeras alt förtigs av fulmedia. Avpixlat kan aldrig vara ett hot mot någonting, utom i ditt eget störda, konspiratoriska inre. Inse att mediarapporteringen har ändrats. Det kan ingen enskild störd nätdebattör ändra på, det är en verklighet, här för att stanna, och utvecklas. Till skillnad mot den döende sektorn gammelmedia, förtigarnas och maktens handgångna medlöpare. "Den tredje statsmakten" hette det, när kritisk granskning ingick på gammelmedias agenda. Vore frestande att mynta begreppet "Den sista slaktmasken", med tanke på förtviningen och det kollapsade mediamonopolet.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2012-03-04 kl. 18:39.
Citera
2012-03-04, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Vet inte vad du skrivit, - men prova att skriva nåt/kommentera/debattera på EXPOs sida tex.
www.expo.se
Jag har enbart kommenterat helt sakligt och konstruktivt på olika nyheter, någon timme senare var jag avstängd. Har hänt två gånger nu.

Tål inte avpixlat att avpixlas av meningsmotståndare? Jävla hyckleri är vad det är.
Citera
2012-03-04, 20:57
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Jag har enbart kommenterat helt sakligt och konstruktivt på olika nyheter, någon timme senare var jag avstängd. Har hänt två gånger nu.

Tål inte avpixlat att avpixlas av meningsmotståndare? Jävla hyckleri är vad det är.
Det är ett sektbeteende. Sidan är en propagandasida och där får inte meningsmotståndarna yttra sej. Som i all propaganda så ska det se ut som att alla tycker likadant, då passar inte avvikande åsikter in.
Gammalt knep om man vill hjärntvätta. Används över hela världen. Avpixlat är inget undantag, men vi är ovana med den sortens propaganda i Sverige.
Citera
2012-03-04, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
...vi är ovana med den sortens propaganda i Sverige.

Citera
2012-03-04, 21:47
Medlem
Torontors avatar
Citat:

Länk till vad du skrev?
Citera
2012-03-04, 21:50
Medlem
Torontors avatar
Avpixlat står för tillfället stilla. Tillfällig paus?
Citera
2012-03-04, 21:52
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:

De kanske är allergiska mot kommunister.
Ingen aning vad du postade, men prova att skruva ned retoriken något, kan tänka mig att det kan fungera!
Jag har iaf sett folk som inte följer Avpixlats världsbild posta utan problem.
Liten fråga, hur tycker du det fungerar att kommentera på Expos sida?

Citat:
...vi är ovana med den sortens propaganda i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Jo.. hade svårt att sluta skratta, men rätt tragiskt när man tänker efter.
Senast redigerad av 0Thor0 2012-03-04 kl. 21:55.
Citera
2012-03-04, 22:27
Medlem
Citat:
Det är ett sektbeteende. Sidan är en propagandasida och där får inte meningsmotståndarna yttra sej. Som i all propaganda så ska det se ut som att alla tycker likadant, då passar inte avvikande åsikter in.
Gammalt knep om man vill hjärntvätta. Används över hela världen. Avpixlat är inget undantag, men vi är ovana med den sortens propaganda i Sverige.

Haha detta inlägget borde nomineras till något pris

Propaganda ovanligt i Sverige? ALL media i Sverige bedriver en vänster-propaganda och när en liten sida skriver annorlunda ja då är det den som är "propagandan".

Fan jag är rädd att såna människor som dig finns på riktigt. Men så går det när psykvården lägger ner all vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in