2011-10-26, 19:24
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Idag anses det inte PK, men då gjorde det det.
Men det kan ju en 5-åring räkna ut... Kanske t o m du klarar det.
Men det kan ju en 5-åring räkna ut... Kanske t o m du klarar det.
För att du ska förstå. Politiskt korrekthet är en typ av ideologi med en massa värderingar som ligger i konflikt med de värderingar som byggt sverige. Politisk korrekthet syftar till att tillvara minoriteters rättigheter genom att "att minska negativa sociala och institutionella konsekvenser på grund av kön, etnicitet, kultur, sexuell läggning, religiös tro, ideologisk uppfattning, funktionshinder, ålder, med mera."
Politisk korrekthet är ett sätt att angripa konservativa värden såsom nationalism, idén om en kärnfamilj med mera.
Du har en annan definition. Du måste förstå skillnaden mellan dessa två. Du menar att politisk korrekthet är en vilja att förhålla sig till de rådande normerna i det samhälle man lever. Fine. Jag kallar det något annat. Hur som helst. Vill du fortsätta diskutera så gör jag gärna det. Då ska vi prata värden och normer i politik och samhälle idag kontra då. Vilket jag försöker göra när jag menar att dagens politiskt korrekta agenda är något negativt för sverige och svenskarna men som gynnar andra minoritetsgrupper. Exempelvis kan vi diskutera myten om mångfalden som något bra för sverige.
Jag tycker Jared Taylor avlivar den myten på ett bra vis:
http://www.youtube.com/watch?v=QSF5zoTFVSc
Vad anser du?