Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-26, 11:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Ekeroth säger alltså rakt ut att Avpixlat är hans eget initiativ och projekt. Samtidigt har den "Israel"-fanatiska kontrajihadjuden ändock, om han får säga det själv, inget som helst ansvar för vad som skrivs på Avpixlat:

http://www.dn.se/nyheter/politik/petzall-om-sina-tidigare-partikamrater

Citat:
"---I en intervju med SR:s Alltid Nyheter vid lunchtid på tisdagen tycks Ekeroth medge att det är han som ligger bakom bloggen Avpixlat. Han tillfrågas där om det som sagts på den avhoppade sverigedemokraten William Petzälls Twitterkonto (och som inte gjorts av Petzäll själv) om kapade lösenord till journalisters mejladresser och förnekar kännedom.

Däremot passar han på att säga att det som uppges i Twitterflödet om upphovsmännen bakom Avpixlat är fel. Så här lyder hans svar i intervjun:

Ekeroth: Det jag kan yttra mig om är det här Avpixlat och det han säger där stämmer ju inte.

Intervjuaren: Just det, och vilka uppgifter menar du då, vilka är det som inte stämmer?

Ekeroth: Det här med att Linus (Bylund) och (Martin) Kinnunen skulle vara inblandade i det där, utan det är mitt egna… mitt eget initiativ och projekt.

I samtal med DN.se är Ekeroth noga med att påpeka att han inte är ansvarig för innehållet på bloggen.

– Jag ser bara till att den håller sig flytande.---"

Avpixlat försöker släta över Ekeroths uttalande och "klargöra vad han egentligen menade" :

Citat:
I inslaget säger Ekeroth att Avpixlat är hans “egna initiativ och projekt”. Vad som avsågs var enbart att hans begränsade engagemang, med att stå för vårt donationskonto, är hans personliga val och har inget med de av “Petzäll” utpekade PI/Avpixlat-samarbetarna Kinnunen och Bylund samt Sverigedemokraterna som parti att göra. Ekeroth har, precis som övriga sverigedemokrater i riksdagen, bättre saker för sig än att sitta och skriva på en blogg dagarna i ända.

"Logiken" är halsbrytande och chutzpahpräglad - Kent kan agera "som privatperson", både när han tar initiativ till projektet Avpixlat eller när han åker till Knesset med bl.a. skumraskfiguren, skattebrottslingen och finansiären Patrik Brinkmann för att "upprätta ett politiskt NATO" under Mossads och den "israeliska" regimens överinseende. Ekeroth är SD:s officielle utrikespolitiske talesman, men ändock så försöker man från SD-håll påstå att "det här gör Kent som privatperson, det har inget med SD att göra, SD har ingen utrikespolitik". Det är löjeväckande att försöka slingra sig så, det är dessutom i högsta grad motbjudande. Kent Ekeroth agerar som Sverigedemokratisk riksdagsman när han iscensätter projektet Avpixlat. Det är Sverigedemokraterna projekt, i och med att de tillåter Kent att agera så. Det finns inget utrymme för "privatpersons"-argumentet när man sysslar med politik på den nivån.

Ja, vad gör de nu 19 SD-riksdagsledamöterna av sin skattebetalarfinansierade tid egentligen?
Inget som sätter minsta positiva avtryck i ett politiskt sammanhang, tycks det som. Inte minsta tillstymmelse till påverkan på den faktiskt förda politiken i Sverige. Ingen opinionsbildning värd namnet. Ingen samhällsanalys och civilisationskritik värd namnet. Ingen förmåga att trots det stora folkliga missnöjet med samhällsutvecklingen och massinvandringen öka väljarsympatierna för partiet. Ingen förmåga att hålla samman och entusiasmera partiarbetet på lokalnivå. Men SD:s riksdagsledamöter twittrar i alla fall ivrigt och obetänksamt, och ställer till lite dokusåpaskandaler, gärna kopplat till supande. Klart att sådant är energikrävande.

När Avpixlat säger att SD-riksdagsmännen "minsann har bättre saker för sig än att blogga" råkade de dessutom glömma den timide Thoralf Alfsson, SD-riksdagsledamot, vars blogg de länkar till. Och Kent Ekeroths eget bloggande.

Den/de som hackade Petzälls twitterkonto påstod som bekant att SD-pressekreterarna Kinnunen och Bylund låg bakom. Deras kommentarer i Expopressen i går var rätt intressanta. Bylund har uppenbarligen åsikten att Ekerothprojektet Avpixlat skadar Sverigedemokraterna:

http://m.expressen.se/nyheter/1.2602001

Citat:
"---Både Linus Bylund och Martin Kinnunen förnekar bestämt att de skulle ha något att göra med Politiskt Inkorrekt och Avpixlat.

- Alla som känner mig vet att om jag drev en politisk blogg skulle den se väldigt annorlunda ut än Avpixlat, säger Martin Kinnunen.

Linus Bylund säger:

- Jag har inga som helst kopplingar till Politiskt Inkorrekt eller Avpixlat.

Om sajterna säger Bylund:

- Jag kan tycka att de är nyttiga i ett samhälle, men jag tror inte att de är nyttiga för vårt parti."

Tesen att det är Ekeroth och inte Åkesson som bestämmer inom SD är en utmärkt arbetshypotes.
Senast redigerad av Ezzelino 2011-10-26 kl. 12:08.
Citera
2011-10-26, 11:30
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
En "ny" sida gjord av i stort sett samma idioter för samma idioter.

Som vanligt publiceras alla brott som invandrare har gjort enligt principen ju grövre ju bättre. Alla brott utförda av Svenssons hoppar sidan så klart över då de inte stämmer in i propagandamaskineriet. De hängivna läsarna anser att alla som inte håller med om allt som sidan publicerar är PK*, batikhäxa eller kulturmarxist. Allt enligt den standardiserade mallen för att fördöma så att läsarna själv slipper tänka.

Kvinnliga läsare: 0,002 %.

Läsare som gått ut gymnasiet: 16,4 %.

Läsare som har haft sex: 12 %.

Läsare som säger sig ha haft sex och verkligen understryker att så är fallet: 99,8 %.

Sen är det ju så att även om du nu inte har haft sex, så är du säkert välkommen att skriva en insändare med något bra och positivt även om jag tror du får det svårt med källa utan att blanda in drömmar från din uppenbart verklighetsfrånvända världsbild.

Alla gör vi val, och eftersom du nu har den "rätta" synen på saker och ting så kan du ju hålla dig till tex aftonlögnen, bamse, nalle puh, kalle anka eller liknande som bättre speglar din syn på verkligheten.

*obs* menar inget illa med att nämna serietidningarna, jag läste dem själv som barn.
Citera
2011-10-26, 12:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Om Avpixlat kan ägna sig åt liknande nyhetsrapportering som det jag citerar nedan, utan att vulgarisera artiklarna och bedriva extremistsionistisk kontrajihadpropaganda, är det utmärkt. Samma slags artiklar som dessa publiceras dock redan av exempelvis Fria Tider, Realisten, Nationell.nu, så frågan är vad som skulle göra Avpixlat så oundgängligt och unikt?

http://avpixlat.info/2011/10/26/utlanningar-i-separata-fangelser-i-norge/

Citat:
"---Drygt hälften av de intagna på Norges högriskfängelser är utländska medborgare rapporterar norska TV 2, vilket är en fördubbling på bara fem år. 2006 fanns 553 utländska medborgare i landets fängelser, sex år senare har den siffran stigit till 1 178 stycken enligt budgeten för 2012. De flesta utländska fångarna kommer från Litauen, Polen, Rumänien och Nigeria.---"

http://avpixlat.info/2011/10/25/over-tre-ganger-fler-valdtakter-i-stockholm-an-i-oslo/#more-430

Citat:
"---Hittills i år har 48 överfallsvåldtäkter skett i Oslo vilket naturligtvis är en bedrövlig utveckling. Medierna och politikerna i Norge har engagerat sig djupt och massivt ställt upp på offrens sida. Man ska upprätta en handlingsplan för att försöka stävja utvecklingen. I vår egen huvudstad Stockholm lyser dock engagemanget med sin frånvaro. För våldets utbredning i Sverige är en känslig fråga att prata om och så också det sexuella överfallsvåldet mot kvinnor. Orsaken är förstås den höga överrepresentationen av utomeuropeiska invandrare bland förövarna.

Stockholm är våldtäkternas huvudstad. I Stockholms län begicks 1549 våldtäkter vilket är fler än i hela Danmark. I Stockholms stad inträffade 170 våldtäkter. Det är alltså antalet anmälda överfallsvåldtäkter. Det är onekligen en viss skillnad mellan 170 mot 48. Skillnaden kan inte förklaras bara av att Stockholm är en större stad än Oslo. Stor – fast åt andra hållet – är också skillnaden mellan den uppmärksamhet som den här typen av våldtäktsbrott får i respektive land. I Sverige är våldtäkter så vanliga att de sällan ger upphov till en notis i tidningarna om våldet inte varit synnerligen grovt.---"

En allvarligt syftande massinvandringskritisk sajt, en sajt som vill bidra till framväxten av ett sundare och mer mänskligt samhälle där svenskar återvinner sitt nationella självbestämmande och där de ansvariga för felutvecklingen ställs till svars, bör för övrigt lägga mycket tid och arbete på en genomarbetad maktkritik, kritik av de som i mestadels judiskägd etablissemangsmedia fortsätter och rentav fräckt intensifierar den folkfientliga multikultipropagandan. Avpixlat kommer dock inte att analysera Daniel Sachs artikel häromdan i Expressen - därför att Avpixlatredaktionen styrs av sin sionistiska övertygelse:

https://www.flashback.org/t1693847
Senast redigerad av Ezzelino 2011-10-26 kl. 12:19.
Citera
2011-10-26, 12:22
Medlem
neat-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schelling
Är du svensk? Har du någon historisk kunskap överhuvudtaget? Sverige har varit någorlunda politiskt korrekt de senaste decennierna. Hört talas om rasbiologiska institutet? Fråga samerna om de behandlats på pk-vis. I dina drömmar och fantasier har sverige alltid varit "ett öppet och tolerant samhälle". Dags att vakna kanske?
Sverige är byggt av politiskt inkorrekta. Sverige förblir svenskt genom att förbli politiskt inkorrekt, dvs genom att stänga ute negrer och araber.

Precis! Hela det svenska välfärdssamhället har ju sin grund i det rasbiologiska institutet. Att säga något annat är kulturmarxistisk historierevisionism.
Citera
2011-10-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neat-o
Precis! Hela det svenska välfärdssamhället har ju sin grund i det rasbiologiska institutet. Att säga något annat är kulturmarxistisk historierevisionism.

Dåligt försök till ironi. Du visar bara din egen dumhet.

Att vara politiskt korrekt och vilja ta emot mängder av tredjevärldenflyktingar är knappas något som hjälper välfärden. Att påstå att sverige byggt sin välfärd på politisk korrekthet är fel. Politiskt korrekthet finns tack vare välfärd och god ekonomi, arbete och ett tryggt samhälle.
Citera
2011-10-26, 14:40
Medlem
svulles avatar
Som jag skrev i den andra tråden - vilket fantastiskt dåligt namn! Herregud.
Citera
2011-10-26, 14:55
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Är du svensk? Har du någon historisk kunskap överhuvudtaget? Sverige har varit någorlunda politiskt korrekt de senaste decennierna. Hört talas om rasbiologiska institutet? Fråga samerna om de behandlats på pk-vis. I dina drömmar och fantasier har sverige alltid varit "ett öppet och tolerant samhälle". Dags att vakna kanske?
Sverige är byggt av politiskt inkorrekta. Sverige förblir svenskt genom att förbli politiskt inkorrekt, dvs genom att stänga ute negrer och araber.

Rasbiologi var högst PK tidigt 1900-tal i västvärlden. Den svenska inställningen var inte unik på något sätt. Den var bara en del av en internationell trend. Det fanns ett internationellt rasbiologiskt sällskap som höll möten om hur man skulle kunna skapa en övermänniska. Winston Churchill var ordförande under en period. 1932 hölls en världskongress i New York och där deltog inte bara Herman Lundborg utan också välkända namn som Kellogg, Harriman och Roosevelt. Till ordförande valdes Ernst Rüdin, vilket var den man som senare kom att leda Hitlers steriliseringsprojekt.

Tillbaks till skolbänken!
Citera
2011-10-26, 14:55
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Som jag skrev i den andra tråden - vilket fantastiskt dåligt namn! Herregud.
Men samtidigt så kan du kanske vänja dig om du måste eller?
Citera
2011-10-26, 14:59
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Men samtidigt så kan du kanske vänja dig om du måste eller?

Nu var jag väl inte världens mest frekventa besökare av PI, men visst kan man väl det. Vad som är intressant är väl dock: Vad tänkte de där? Det är väl i och för sig en dum fråga, då det är uppenbart att de inte tänkte alls, men ändå.

Ekeroth har hållt på med det vita pulvret lite för mycket tror jag.
Citera
2011-10-26, 14:59
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Sen är det ju så att även om du nu inte har haft sex, så är du säkert välkommen att skriva en insändare med något bra och positivt även om jag tror du får det svårt med källa utan att blanda in drömmar från din uppenbart verklighetsfrånvända världsbild.

Alla gör vi val, och eftersom du nu har den "rätta" synen på saker och ting så kan du ju hålla dig till tex aftonlögnen, bamse, nalle puh, kalle anka eller liknande som bättre speglar din syn på verkligheten.

*obs* menar inget illa med att nämna serietidningarna, jag läste dem själv som barn.

Du skriver obegripligt men det är uppenbart att jag trampade på en öm tå. Det var meningen.
Citera
2011-10-26, 15:26
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Nu var jag väl inte världens mest frekventa besökare av PI, men visst kan man väl det.
Ok låter bra.
Citat:
Vad som är intressant är väl dock: Vad tänkte de där?
De tar upp det i startposten:
Citat:
Namnet

Många namnförslag har stötts och blötts. Till slut landade vi på Avpixlat. Ordet anspelar på den pixling, dvs avidentifiering med rutmönstring av ansikten på förbrytarfoton som media ägnar sig åt i syfte att skydda deras identitet, vanligtvis också i kombination med en upplättning av hudfärgen, så kallad “vitpixling”, för att dölja brottslingens icke-svenska etnicitet.

Men namnet uttrycker också mer symboliskt en motreaktion mot den tendentiösa skönmålning, selektering, förvrängning och censurering av fakta som media bedriver i rapporteringen kring utlänningars och invandrares brottslighet, invandringens konsekvenser för Sverige och andra företeelser som på ett obekvämt sätt inte passar in i den multikulturella idyll man i maskopi med makthavarna vill sälja till läsarna. På Avpixlat får du den oretuscherade bilden – och texten.
http://avpixlat.info/2011/10/20/avtackning-for-avpixlat/#more-56

Citat:
Det är väl i och för sig en dum fråga, då det är uppenbart att de inte tänkte alls, men ändå.
Det framkom ovan att de tänkt lite.
Citat:
Ekeroth har hållt på med det vita pulvret lite för mycket tror jag.
Nu tror jag du är sarkastisk i likhet med ett troll och hoppas att lite av det negativa skall fastna på SD. Det har inte varit en framgångsrik taktik hittills.
Citera
2011-10-26, 15:30
Medlem
neat-os avatar
Citat:
Dåligt försök till ironi. Du visar bara din egen dumhet.

Att vara politiskt korrekt och vilja ta emot mängder av tredjevärldenflyktingar är knappas något som hjälper välfärden. Att påstå att sverige byggt sin välfärd på politisk korrekthet är fel. Politiskt korrekthet finns tack vare välfärd och god ekonomi, arbete och ett tryggt samhälle.

Nu snackar vi om historia här, och jag ifrågasätter din "teori" om att Sverige byggts upp av politiskt inkorrekta personer. Visst, majoriteten av riksdagen fram till 70-talet var kvinnofientliga homofober som dessutom kallade afrikaner för "negrer", men det var ju, som citizeinsane säger, helt normalt på den tiden. Det politiska livet i Sverige har alltid varit konsensusinriktat med en stark tillit till experter. Sverige har byggts av PK-politiker och det kommer inte förändras. Kolla bara på hur långt mot mitten Sverigedemokraterna har behövt gå för att ens närma sig riksdagen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in