Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
De icke-seriösa skribenterna måste de ha ärvt från PI. De förstår inte att de inte tas på allvar så länge de skriver som om de drev en skoltidning.
Ja, det känns ju som att det är en bunt 15-åringar som driver sidan. Om de använt sig av ett mer objektivt och seriöst språk, hade de kanske inte blivit så negligerade av övrig media.
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
En bra, målande beskrivning. Betydligt bättre än de vi kan ta del av i den förljugna pixelpressen...
"Målande beskrivning"... Objektiviteten försvinner ju, när man ska ta till sådana beskrivningar. Artikeln hade ju blivit mer effektiv utan dessa ord, samt den avslutande meningen: "Det är skönt att det i varje fall finns några kvar i Sverige, också inom systemet, som ännu inte fullständigt har
PK-hjärntvättats och därför inte accepterar vilka
mångkulturella dumheter som helst." Det blir ju som att läsa en blogg.
Du ser inget problem i att de så kallade journalisterna rent språkligt framstår som ett gäng oseriösa snorungar? Eller är sidan bara till för redan frälsta? Hur ska man få över nya läsare, om man använder sådant språkbruk? Det leder ju bara till än mer negativ kritik från mer etablerad media, vilket resulterar i att potentiella läsare, som kanske är invandringskritiska, men finner Avpixlat oseriös, avskärmar sig från sidan.
Om man vill locka läsare, som inte redan är frälsta, är inte det här en bra väg att gå. Jag undrar hur redaktionen tänker - jag trodde deras mål var att hjälpa folk att få upp ögonen för "sanningen". Och även om de skulle rapportera sanningen, framstår deras artiklar ändå som vinklade, och då är det svårt att ta dem på allvar.
Ang. nyheten i övrigt, så anser jag att det var rätt av domaren, dock utan att tänka att de som bar heltäckande slöjor var spökplumpar. De har all rätt att klä sig hur de vill i vardagen, men i en rättssal blir det komplicerat.
EDIT: Meningen "Kvinnorna var
troligen där i egenskap av
muslimska fanatiker..." är också ganska vinklad. Det går att skriva mer objektivt och seriöst än så. "Troligen" är inget bra ord att använda.