Flashback bygger pepparkakshus!
2012-02-02, 23:23
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg

Syftar givetvis på att 12000 nog är mycket pengar för Avpixlat, för något som de inte tjänar något på. Vad spelar deras placering där för roll?
Den spelar en betydligt större roll än Alexa som är lätt att manipulera. Det finns massor av knep för att höja sin rank där.

1000 kr/mån borde Ekeroth ha råd med. Han har ju en riksdagsmannalön.
Senast redigerad av Kingen_king 2012-02-02 kl. 23:26.
Citera
2012-02-02, 23:36
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Den spelar en betydligt större roll än Alexa som är lätt att manipulera. Det finns massor av knep för att höja sin rank där.

Jag bryr mig föga om deras Alexa-rank också. Men visst, det verkar vara viktigt för dem och vissa här på Flashback.

Citat:
1000 kr/mån borde Ekeroth ha råd med. Han har ju en riksdagsmannalön.

Sant. Men glöm inte bort att han är jude.
Citera
2012-02-03, 08:34
Medlem
Necrotrusts avatar
http://avpixlat.info/wp-content/uploads/2012/02/oisinstat_liten.jpg

Hillarious.
Citera
2012-02-03, 15:17
Medlem
mina3grabbars avatar
Det är inte Ekeroth som äger Avpixlat.
Han har ställt upp med ett konto för donationer till siten.
Förklarligt nog kan inte de som står bakom AP röja sina identiteter.
Citera
2012-02-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Just nu har kissies.se 418 000 unika veckobesökare enligt kia-index, snäppet mer än sydsvenskan.

Är detta alltså hårda fakta? Varför ligger då kissies.se på en bråkdel av sydsvenskans trafik enligt alexa?

Nähä, detta ville kingen inte ha någon åsikt om. Om kia-index är mer att lita på än alexa och en skitblogg som kissie har fler unika besökare än sydsvenskan, finns det väl inget skäl att tro annat än att avpixlat också har det?

En annan sak: friatider.se är uppe på plats 161 på alexa. Är inte det väldigt högt för dem? Det verkar som de tagit ett skutt upp på en nivå kring hälften av avpixlats normalnivå. Var är friatiders politiska "hemvist"? De själva har regelbundet länkat till AP, men inte vice versa, vad beror det på tro?
Citera
2012-02-03, 18:24
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Nähä, detta ville kingen inte ha någon åsikt om. Om kia-index är mer att lita på än alexa och en skitblogg som kissie har fler unika besökare än sydsvenskan, finns det väl inget skäl att tro annat än att avpixlat också har det?

En annan sak: friatider.se är uppe på plats 161 på alexa. Är inte det väldigt högt för dem? Det verkar som de tagit ett skutt upp på en nivå kring hälften av avpixlats normalnivå. Var är friatiders politiska "hemvist"? De själva har regelbundet länkat till AP, men inte vice versa, vad beror det på tro?
Varför ska jag ha en åsikt om en blogg som jag inte vet nånting om? Jag har aldrig besökt den och kommer förmodligen inte att göra det heller. Så jag har ingen som helst aning om antalet besökare där. Men om du läser KIA:s regler så är dom ganska snäva. Och KIA-index är dom siffror som används i boksluten, inte Alexa.
Sydsvenskan är dessutom en lokaltidning.
Citera
2012-02-03, 19:21
Medlem
Citat:
Varför ska jag ha en åsikt om en blogg som jag inte vet nånting om? Jag har aldrig besökt den och kommer förmodligen inte att göra det heller. Så jag har ingen som helst aning om antalet besökare där. Men om du läser KIA:s regler så är dom ganska snäva. Och KIA-index är dom siffror som används i boksluten, inte Alexa.
Sydsvenskan är dessutom en lokaltidning.

Vem bad dig att ha åsikter eller besöka kissies blogg? Även om du suttit och läst om mode och smink varje dag hade det ju inte berört sakfrågan: är kia-index pålitligt? Du verkar ändå luta åt att det är det och att en blogg som kissies.se alltså har drygt 400 000 unika besökare i veckan.

Detta varken bevisar eller motbevisar att avpixlat har lika många besökare som sydsvenskan, däremot falsifierar det allt prat om att det MÅSTE vara alexa-manipulation som ligger bakom AP:s rusning på rankingen. För om det är möjligt för en simpel blogg att ha verifierade 400 000+ besökare enligt kia, så är det ju lika möjligt för en annan simpel blogg att ha det. Det är tydligen så medie-Sverige ser ut idag, även om det känns ovant.

Allt annat är önsketänkande från murvlar som Navelfluff.
Citera
2012-02-04, 13:56
Medlem
volvo 240s avatar
Främlingsfientliga Avpixlat hette det idag i "Medierna" i P1. När får vi höära om borgarfientliga Aftonbladet och arbetarfientliga Expressen?
Citera
2012-02-06, 10:29
Awaiting Email Confirmation
Avpixlat klättrar och klättrar, rank 55 nu på Alexa.
Citera
2012-02-06, 23:14
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Främlingsfientliga Avpixlat hette det idag i "Medierna" i P1. När får vi höära om borgarfientliga Aftonbladet och arbetarfientliga Expressen?

Ja, det är ju fientligt inställda till invandrare och främlingar från t.ex MENA, muslimer och somalier.

De är även fientligt inställda till sossar, feminister, journalister och miljömuppar
Citera
2012-02-07, 23:47
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ja, det är ju fientligt inställda till invandrare och främlingar från t.ex MENA, muslimer och somalier.

De är även fientligt inställda till sossar, feminister, journalister och miljömuppar
Här ovan ser vi en som inte fattat nånting.
Citera
2012-02-07, 23:57
Medlem
MKultra72s avatar
Man är väl inte fientlig bara för att man skriver om problem? Men att man är "fientligt" inställd till Islam tycker jag är lika naturligt som att man är fientligt inställd till rasism eller nazism, det är precis samma genomvidriga värdegrunder som ingen normalt funtad människa kan försvara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in