Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Varför ska jag ha en åsikt om en blogg som jag inte vet nånting om? Jag har aldrig besökt den och kommer förmodligen inte att göra det heller. Så jag har ingen som helst aning om antalet besökare där. Men om du läser KIA:s regler så är dom ganska snäva. Och KIA-index är dom siffror som används i boksluten, inte Alexa.
Sydsvenskan är dessutom en lokaltidning.
Vem bad dig att ha åsikter eller besöka kissies blogg? Även om du suttit och läst om mode och smink varje dag hade det ju inte berört sakfrågan: är kia-index pålitligt? Du verkar ändå luta åt att det är det och att en blogg som kissies.se alltså har drygt 400 000 unika besökare i veckan.
Detta varken bevisar eller motbevisar att avpixlat har lika många besökare som sydsvenskan, däremot falsifierar det allt prat om att det MÅSTE vara alexa-manipulation som ligger bakom AP:s rusning på rankingen. För om det är möjligt för en simpel blogg att ha verifierade 400 000+ besökare enligt kia, så är det ju lika möjligt för en annan simpel blogg att ha det. Det är tydligen så medie-Sverige ser ut idag, även om det känns ovant.
Allt annat är önsketänkande från murvlar som Navelfluff.