Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Kan det vara så att ett moskébygge skiljer sig grovt mot tidigare bygglov och planeringar kanske?
Alltså, den här byggnaden är en (håll i dig nu

) gammal pingstkyrka som den muslimska församlingen i Flen köpte för att göra om till moské. Jag känner till området och det är detaljplanerat för bostäder. Dock fanns pingstkyrkan på plats när detaljplanen spikades och därför har pingstkyrkan vid tre tillfällen fått dispens för utbyggnad trots att det strider mot detaljplanen. Och därför förväntas även den muslimska församlingen få dispens och beviljas bygglov. Rent logiskt är det inget konstigt i det, men på Avpixlat drog man genast de stora växlarna om vad dispensen kan bero på. Men den som läste i artikeln i Folket (och även en artikel i Eskilstunakuriren) inser förhoppningsvis att Avpixlat drog alltför vidlyftiga slutsatser i syfte att bilda opinion. Jag tycker att man ska hålla sig till sanningen när man gör det.
Citat:
Men att bli bannad för dylikt.....kanske finns annat att banna dig för?
Jag har självklart tänkt även den tanken. Även här på Flashback skriver många upprört hur de blivit avstängda utan att jag gjort något och när man tittar närmare på vad de gjort så ser man att de är nästintill rättshaverister

. Men jag kan ärligt inte se att jag brutit mot Avpixlats regelverk. Och jag vet att man risker att åka om man begår rejäla personangrepp, så jag har varit väldigt noga med att inte begå några personangrepp överhuvudtaget. Jag skrev några rader om "främlingsfientliga" utan att peka ut enskilda individer, där min andemening var att deras främlingsfientlighet (eller rättare sagt, de hade redan sin inställning klar) gör att de inte ser eller förstår att Avpixlat vinklat artikeln.
Nåja, jag var ingen stor skribent på Avpixlat. Hade nog under 50 inlägg