2012-05-28, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag hade nog tyckt att det varit okej med avstänging om jag brutit mot deras regler. Jag har varit medlem på Flashback sedan 2004 och aldrig varit avstängd, så jag har inga problem med att följa ett regelverk

Det bästa vore förstås om Avpixlat förtydligar sina regler för kommentarer med att det är strikt förbjudet att kritisera Avpixlat.
Avpixlat är en propagandasajt för SD:are av SD:are.
De har inget intresse av att förmedla åsikter som inte är i linje med SD:s.
Citera
2012-05-28, 20:03
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Först och främst vill jag säga att jag tycker det är bra att Avpixlat finns. Vanlig media döljer på olika sätt problem med invandring och integration eller åtminstone inte lägger det i fokus. Avpixlat har många bra artiklar, det erkänner jag villigt.

Men sedan är inte Avpixlat ett dugg bättre än vanlig media i övrigt och det är vad jag kritiserat. Avpixlat gnäller gärna om hur vanlig media censurerar bland kommentarsfälten så fort någon är kritisk mot islam eller invandring samtidigt som Avpixlat själv censurerar rätt ordentligt bland sina kommentarer och raderar inlägg eller till och med stänger av konton som kritiserar Avpixlat.

Det som orsakade att jag blev avstängd var att jag kritiserade Avpixlat för att rejält ha vinklat beskrivningen om ett bygglovsärende för en moské i Flens kommun. Avpixlat är bra på att skriva suggestivt och då "når man fram" till läsare som givetvis blir upprörda. Det är okej, men jag tycker inte att man ska slira på sanningen, särskilt inte om man anklagar andra för att föra så.

Mer om min avstängning. https://www.flashback.org/p37547738#p37547738
Kan det vara så att ett moskébygge skiljer sig grovt mot tidigare bygglov och planeringar kanske?

Men att bli bannad för dylikt.....kanske finns annat att banna dig för?
Citera
2012-05-28, 21:25
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Kan det vara så att ett moskébygge skiljer sig grovt mot tidigare bygglov och planeringar kanske?
Alltså, den här byggnaden är en (håll i dig nu ) gammal pingstkyrka som den muslimska församlingen i Flen köpte för att göra om till moské. Jag känner till området och det är detaljplanerat för bostäder. Dock fanns pingstkyrkan på plats när detaljplanen spikades och därför har pingstkyrkan vid tre tillfällen fått dispens för utbyggnad trots att det strider mot detaljplanen. Och därför förväntas även den muslimska församlingen få dispens och beviljas bygglov. Rent logiskt är det inget konstigt i det, men på Avpixlat drog man genast de stora växlarna om vad dispensen kan bero på. Men den som läste i artikeln i Folket (och även en artikel i Eskilstunakuriren) inser förhoppningsvis att Avpixlat drog alltför vidlyftiga slutsatser i syfte att bilda opinion. Jag tycker att man ska hålla sig till sanningen när man gör det.

Citat:
Men att bli bannad för dylikt.....kanske finns annat att banna dig för?
Jag har självklart tänkt även den tanken. Även här på Flashback skriver många upprört hur de blivit avstängda utan att jag gjort något och när man tittar närmare på vad de gjort så ser man att de är nästintill rättshaverister . Men jag kan ärligt inte se att jag brutit mot Avpixlats regelverk. Och jag vet att man risker att åka om man begår rejäla personangrepp, så jag har varit väldigt noga med att inte begå några personangrepp överhuvudtaget. Jag skrev några rader om "främlingsfientliga" utan att peka ut enskilda individer, där min andemening var att deras främlingsfientlighet (eller rättare sagt, de hade redan sin inställning klar) gör att de inte ser eller förstår att Avpixlat vinklat artikeln.

Nåja, jag var ingen stor skribent på Avpixlat. Hade nog under 50 inlägg
Citera
2012-05-29, 15:55
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Alltså, den här byggnaden är en (håll i dig nu ) gammal pingstkyrka som den muslimska församlingen i Flen köpte för att göra om till moské. Jag känner till området och det är detaljplanerat för bostäder. Dock fanns pingstkyrkan på plats när detaljplanen spikades och därför har pingstkyrkan vid tre tillfällen fått dispens för utbyggnad trots att det strider mot detaljplanen. Och därför förväntas även den muslimska församlingen få dispens och beviljas bygglov. Rent logiskt är det inget konstigt i det, men på Avpixlat drog man genast de stora växlarna om vad dispensen kan bero på. Men den som läste i artikeln i Folket (och även en artikel i Eskilstunakuriren) inser förhoppningsvis att Avpixlat drog alltför vidlyftiga slutsatser i syfte att bilda opinion. Jag tycker att man ska hålla sig till sanningen när man gör det.
Men fortfarande ger inte en sorts bygglov förmån för något annat bygglov.
Alla bygglov lär väl skilja sig åt på just denna byggnad?
Vad innefattade de tre tidigare byggloven,och vad vill moskén ha bygglov för?
Om pingstkyrkan ville bygga en 50m hög jätteklocka att ringa med i tid och otid,tror du de skulle ha fått bygglov till det?

Du vet vad den generella meningen och funktionen är med bygglov?

Bygglov till religiösa sekter bör synas hårt,då Sverige är ett väldigt oreligiöst land idag.
Vem vill bo granne med religiösa fanatiker?
Citera
2012-05-29, 18:44
Medlem
PfizerPGN150s avatar
Jag har stöttat Sverigedemokrat ett bra tag men jag börjar faktiskt ifrågasätta huruvida partiet egentligen är.

Jag har inte riktigt tänkt på hur extremt vinklade artiklarna är. Speciellt sedan de bytte till Avpixlat. Har för mig att det inte alls var lika... hårt förut?
Citera
2012-05-29, 19:12
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PfizerPGN150
Jag har stöttat Sverigedemokrat ett bra tag men jag börjar faktiskt ifrågasätta huruvida partiet egentligen är.

Jag har inte riktigt tänkt på hur extremt vinklade artiklarna är. Speciellt sedan de bytte till Avpixlat. Har för mig att det inte alls var lika... hårt förut?

Innebärande att den sajt på nätet - som nästan ensamt internetaktör - tillhandahåller en konsekvent och upplysande information om invällarkatastrofen, skulle få dig att ta avstånd från det enda riksdagsparti (sd), som sammaledes står emot Pk-demokraturen, det politiska landsförräderiet, och gammelmedias oheliga allians att svika Sverige?

Är du så begränsad mellan öronen, så rösta då på ett 7k-parti. Det verkar lämpligare i ditt fall.
Citera
2012-05-29, 19:17
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
2x-post
Citera
2012-05-29, 19:23
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PfizerPGN150

Det är dags för dig att sätta dig in djupare i frågan om det mångkulturella Sverige om du står och vacklar på grund av att Avpixlat ibland överdriver. Det är helt ovidkommande. Vi förintas som folk för all framtid om ingenting görs inom vår livstid för att vända trenden. Har du läst Exit folkhemssverige ? http://exitsverige.blogspot.se/

Det är en bra början för att få en ytlig inblick i den politiska process som har lett till den helvetessituationen vi har i Sverige (och i övriga västeuropa) idag.
Senast redigerad av Vindhler 2012-05-29 kl. 20:21.
Citera
2012-06-02, 02:23
Bannlyst
Varför publicerar avpixlat namn och bild på ett mordoffer?
http://avpixlat.info/2012/06/01/17-a...eder-som-mord/
Citera
2012-06-02, 18:33
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulturNazist
Varför publicerar avpixlat namn och bild på ett mordoffer?
http://avpixlat.info/2012/06/01/17-a...eder-som-mord/

För att det är en utlänning. Hade det varit en vanlig svensk som hade tagit självmord men polisen hade börjat utreda det som mord så hade avpixlat inte slängt upp något.
Citera
2012-06-03, 00:16
Medlem
Avpixlat är fan grymt komiska!

Idag skrev dom en nyhet om "mångkulturellt fotbollsvåld", en sammandrabbning i Division 4.

http://avpixlat.info/2012/06/02/mer-...-fotbollsvald/

Samtidigt så dömdes några Helsinborgssupportrar för att dom brutalt misshandlat en Malmösupporter. Man har i grupp stampat och hoppat i huvudet på en kille. Varför var inte denna nyhet lika intressant att skriva om? Bilden och hela händelsen är för i helvete brutal!

http://mobil.hd.se/skane/2012/06/02/...as-for-brutal/
Citera
2012-06-03, 08:53
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:

Jag har självklart tänkt även den tanken. Även här på Flashback skriver många upprört hur de blivit avstängda utan att jag gjort något och när man tittar närmare på vad de gjort så ser man att de är nästintill rättshaverister . Men jag kan ärligt inte se att jag brutit mot Avpixlats regelverk. Och jag vet att man risker att åka om man begår rejäla personangrepp, så jag har varit väldigt noga med att inte begå några personangrepp överhuvudtaget. Jag skrev några rader om "främlingsfientliga" utan att peka ut enskilda individer, där min andemening var att deras främlingsfientlighet (eller rättare sagt, de hade redan sin inställning klar) gör att de inte ser eller förstår att Avpixlat vinklat artikeln.

Nåja, jag var ingen stor skribent på Avpixlat. Hade nog under 50 inlägg

Utan att känna till detaljerna kan jag gott tänka mig att de har ruttnat på att du kallar dem främlingsfientliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in