Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag har nu provat ljudinspelningen på två av politik ointresserade personer, och de svarar båda spontant att Aschberg säger nazist. När jag då framkastar idén att han skulle säga assist finner de båda detta helt absurt.
Varför säger han då att Jimmie ska göra mål, vilket är direkt kopplat till "assist" men inte har något med "nazist" att göra? Dina vänner är ju dina vänner av en anledning, ni delar intressen och verklighetsuppfattning. Jag har aldrig påstått att crackpotfenomenet bara skulle vara kopplat till enstaka fb-skribenter.
Citat:
Känner du inte till "Hatten är din" och andra turkhits? Det var en populär internet-meme för tolv år sedan. Man tog sånger från mellanöstern och tolkade om dem till svenska. På samma sätt som du gör, fast du tolkar om Aschberg till engelska.
Jo, jag vet vad du pratar om nu när du säger det även om "hatten är din" inte är en referens som ligger längst fram i hjärnan. Förmodligen har jag haft intressen av andra slag än tokroligt studentikosa internetflugor som varit mer framträdande genom åren.
Aschberg säger assist och jag lovar att det bara blir mer och mer pinsamt för dig om du inte erkänner det snart.