2012-02-26, 11:27
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Försök inte slingra dig. Du baktalar AP allt du orkar, även om du försöker gömma dig bakom förment 'klok' inställning, slingerbultsfasoner som är genomskinliga. Det tricket är genomskådat, fatta det. Led i bevis att AP är "ett riksdagspartis propagandasida". Så tydligt att ditt påstående skulle hålla vid en juridisk granskning. Nå, vi väntar.
Sluta grina nu och inse att kritisera inte betyder tysta.

Kopplingarna till Sd rakt in i riksdagen är uppenbara och behöver inte dras ett varv till i en tråd där du är tämligen aktiv.

Sluta spela martyr. Din pubertala hållning till omvärlden vet vi redan, du behöver inte upprepa den. Lika lite som jag behöver upprepa min kärlek till demokrati och yttrandefrihet. Därför kommer jag aldrig propagera för att förbjuda en blogg, hur stollig den än är. Men jag anser att i yttrandefrihetens namn så får man kritisera.
Citera
2012-02-26, 14:57
Medlem
Crackpotsidan Avpixlat gör en nyhet av att Robert Aschberg påstås ha kallat en inringare "nazist":

Citat:
Igår hade den välbekante vulgärjournalisten Robert Aschberg Sverigedemokraternas ordförande Jimmie Åkesson som gäst i studion i sitt radioprogram på Radio 1. Efter en stunds intervju fick lyssnare ringa in och ställa frågor till Åkesson. En av dessa börjar ställa en fråga kring vad Åkesson anser om medias undertryckande av vissa åsikter, varpå Aschberg avbryter och kallar frågeställaren för nazist. En stund senare bli Aschberg påmind av en annan lyssnare om dessa ord. Aschberg förnekar då att han skulle ha sagt något sådant.

Hur står det till egentligen Aschberg? Börjar kalken sätta in eller är det Touretten som förvärrats? I klippet ovan kan var och en – inklusive Aschberg själv – höra vad han faktiskt sade i sitt radioprogram.
http://avpixlat.info/2012/02/26/borj...erg-bli-senil/

Det är bara det att när man lyssnar på klippet så hörs det tydligt att han säger "nu fick du en assist, nu får Jimmie göra mål med den".

Visst, fel kan begås, men det säger något om det "mindset" de här människorna lever med. Fullständigt frånkopplade från verkligheten, beredda att tolka minsta lilla sinnesintryck till deras påhittade crackpotrealitets fördel.
Citera
2012-02-26, 16:46
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Sluta grina nu och inse att kritisera inte betyder tysta.

Kopplingarna till Sd rakt in i riksdagen är uppenbara och behöver inte dras ett varv till i en tråd där du är tämligen aktiv.

Sluta spela martyr. Din pubertala hållning till omvärlden vet vi redan, du behöver inte upprepa den. Lika lite som jag behöver upprepa min kärlek till demokrati och yttrandefrihet. Därför kommer jag aldrig propagera för att förbjuda en blogg, hur stollig den än är. Men jag anser att i yttrandefrihetens namn så får man kritisera.

Du är en riktig stolle. Antingen kör du med diagnosen 'hjärndöd', 'pubertal', eller andra skrattretande klyschor som du vräker omkring dig. Hör du inte själv hur dumt det låter?
Och du gör anspråk på att vara trovärdig? *pfffft*

Eller, har du en läkarexamen, med speciell inriktning på att diagnosticera - ungefär á la Saida med egenpåstådd s k synsk förmåga - meningsmotståndare genom att analysera deras inlägg på ett internetforum? Du gör dig om möjligt löjligare ju mer du skriver. Berätta gärna hur en 'hjärndöd' person kan skriva inlägg på internet, vore intressant att ta del av.
Citera
2012-02-26, 17:10
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Crackpotsidan Avpixlat gör en nyhet av att Robert Aschberg påstås ha kallat en inringare "nazist":

http://avpixlat.info/2012/02/26/borj...erg-bli-senil/

Det är bara det att när man lyssnar på klippet så hörs det tydligt att han säger "nu fick du en assist, nu får Jimmie göra mål med den".

Visst, fel kan begås, men det säger något om det "mindset" de här människorna lever med. Fullständigt frånkopplade från verkligheten, beredda att tolka minsta lilla sinnesintryck till deras påhittade crackpotrealitets fördel.

Du måste skämta. "nu fick du en assist" är inte ens riktig svenska! Vore det inte bättre om du gjorde en "hatten är din".
Citera
2012-02-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Du måste skämta. "nu fick du en assist" är inte ens riktig svenska!
Du är inte så sportintresserad, va? Assist är ett välkänt begrepp för "passning" eller "framspelning". Men det är lite det här jag menar, när man är inne i crackpotsvängen så biter inga argument. Du framhärdar i att han kallar inringaren nazist eftersom din värld skulle rasa samman om du tog in lite verklighet. Jag anser att olika organisationer som hjälper människor från Jehovas Vittnen eller andra sekter att anpassa sig till verkligheten har en stor uppgift framför sig med de horder av "realister" och "sverigedemokrater" som kommer att behöva behandling i framtiden.
Citat:
Vore det inte bättre om du gjorde en "hatten är din".
Vad menar du?
Senast redigerad av IvanLendl 2012-02-26 kl. 17:19.
Citera
2012-02-26, 17:19
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Du är inte så sportintresserad, va? Assist är ett välkänt begrepp för "passning" eller "framspelning".

Vad menar du?
Jag har nu provat ljudinspelningen på två av politik ointresserade personer, och de svarar båda spontant att Aschberg säger nazist. När jag då framkastar idén att han skulle säga assist finner de båda detta helt absurt.

Känner du inte till "Hatten är din" och andra turkhits? Det var en populär internet-meme för tolv år sedan. Man tog sånger från mellanöstern och tolkade om dem till svenska. På samma sätt som du gör, fast du tolkar om Aschberg till engelska.
Citera
2012-02-26, 17:24
Medlem
Citat:
Jag har nu provat ljudinspelningen på två av politik ointresserade personer, och de svarar båda spontant att Aschberg säger nazist. När jag då framkastar idén att han skulle säga assist finner de båda detta helt absurt.
Varför säger han då att Jimmie ska göra mål, vilket är direkt kopplat till "assist" men inte har något med "nazist" att göra? Dina vänner är ju dina vänner av en anledning, ni delar intressen och verklighetsuppfattning. Jag har aldrig påstått att crackpotfenomenet bara skulle vara kopplat till enstaka fb-skribenter.
Citat:
Känner du inte till "Hatten är din" och andra turkhits? Det var en populär internet-meme för tolv år sedan. Man tog sånger från mellanöstern och tolkade om dem till svenska. På samma sätt som du gör, fast du tolkar om Aschberg till engelska.
Jo, jag vet vad du pratar om nu när du säger det även om "hatten är din" inte är en referens som ligger längst fram i hjärnan. Förmodligen har jag haft intressen av andra slag än tokroligt studentikosa internetflugor som varit mer framträdande genom åren.

Aschberg säger assist och jag lovar att det bara blir mer och mer pinsamt för dig om du inte erkänner det snart.
Senast redigerad av IvanLendl 2012-02-26 kl. 17:28.
Citera
2012-02-26, 17:28
Medlem
Bengrots avatar
Avpixlat är numera större än många dagstidningar ... och TV4! TJOOOOO!!!!!
Citera
2012-02-26, 17:30
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:

Aschberg säger assist och jag lovar att det bara blir mer och mer pinsamt för dig om du inte erkänner det snart.
Jag har aldrig hört någon säga assist på svenska, men om nu det förekommer som specialterm inom någon sport, så förstår vi givetvis att Aschberg här har gjort sin egen variant av 'hatten är din', ett sätt att kalla någon för nazist för att sedan låtsas som om det regnar.
Citera
2012-02-26, 17:39
Medlem
Citat:
Jag har aldrig hört någon säga assist på svenska, men om nu det förekommer som specialterm inom någon sport
Det är ingen "specialterm" utan ett väldigt vanligt och välkänt begrepp.
Citat:
förstår vi givetvis att Aschberg här har gjort sin egen variant av 'hatten är din', ett sätt att kalla någon för nazist för att sedan låtsas som om det regnar.
Citera
2012-02-26, 18:08
Medlem
Aschberg är en fullblodspennalist, en mobbare ut i fingerspetsarna. Själv anställer han regelbundet mördare, mordbrännare, misshandlare och militanta AFAiter och sätter i styrelsen i sina egna företag. Samtidigt har han inga problem med att peka finger på andra. Han uppvisar ett klart psykopatiskt beteende. - Han kan komma undan med det eftersom ingen annan journalist vågar eller kommer att ifrågasätta honom.
Citera
2012-02-26, 18:18
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:

Kulturlösheten hos IvanLendl bjuder mig att erbjuda *Hatten är din*, här är den:

http://www.youtube.com/watch?v=MT9ZNJ2YS64

Det borde komma en *Fnatten försvinn*, tillägnad den sorglige Aschberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in