2012-02-18, 22:22
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Man får göra som man vill.
Jag har varit en positiv SD-sympatisör men nu tycker jag att det både inom partiet och i
relationen till Avpixlats retorik finns anledning att tänka om. Det är nästan så att jag känner
för att byta sida till ett parti som står emot ren rasism men ändå kan ha en generell diskussion
om invandringspolitiken. Finns det till 2014 så avstår jag SD.

Godnatt!
Avpixlat (och SD) undviker alla rasbiologiska diskussioner. Att olika invandrargrupper har olika brottslighet behöver inte ha med ras att göra och har tagits upp av exempelvis BRÅ i olika undersökningar.

I Sverige är förstås tonläget blank pkisterna så pass hysterisk att all slags invandringskritik kan kallas för rasism eller till och med nazism.
Senast redigerad av Torontor 2012-02-18 kl. 22:36.
Citera
2012-02-19, 00:19
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Man får göra som man vill.
Jag har varit en positiv SD-sympatisör men nu tycker jag att det både inom partiet och i
relationen till Avpixlats retorik finns anledning att tänka om. Det är nästan så att jag känner
för att byta sida till ett parti som står emot ren rasism men ändå kan ha en generell diskussion
om invandringspolitiken. Finns det till 2014 så avstår jag SD.

Godnatt!

Ett löjligt tänk. Det är som om jag skulle sluta rösta på M bara för att Anton Abele med flera är gåslevrade sprätthökar. Jag röstar inte på Anton Abele. Du borde heller inte rösta på Kent Ekeroth, utan på partiet som tar upp frågorna.

Du kan ju inbilla dig själv att FP kommer att ta tag i frågan nästa gång. Tredje gången gillt, eller hur?
Citera
2012-02-19, 07:25
Medlem
Plats 49! Stadig ökning av både reach och pageviews. Genomsnittsläsaren läser otroliga 5 sidor i snitt per dag, mer än någon dagstidning.
Citera
2012-02-19, 10:34
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Bättre och bättre dag för dag!

Nu är Avpixlat uppe på plats 50 på Alexa!

GP ligger på 52, Sydsvenskan 66 och TV4 81!

http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info

Fast det är då Kia-index som är den statistik som används eftersom Alexa är lätt att manipulera. Det har vi gått igenom förut.

Kia visar att tv4 ligger 42:a med 590 000 unika. Gp ligger 43:a med 550 000 unika och sydsvenskan plats 50 med 450 000 unika.

http://www.kiaindex.net/l/y:2012/w:6

Det är Kia som är det som ligger till grund för den officiella statistiken.
Citera
2012-02-19, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Fast det är då Kia-index som är den statistik som används eftersom Alexa är lätt att manipulera. Det har vi gått igenom förut.

Kia visar att tv4 ligger 42:a med 590 000 unika. Gp ligger 43:a med 550 000 unika och sydsvenskan plats 50 med 450 000 unika.

http://www.kiaindex.net/l/y:2012/w:6

Alexa är ju trots all ett stort, globalt verktyg, så helt irrelevent är det ju inte. De rankingplatser du refererar till är ju för övrigt en intern SVENSK ranking, medan Alexa tar med alla sajter som besöks från Sverige.

Och i princip kan ju Alexas opålitlighet lika gärna slå MOT Avpixlat och andra sidor som FÖR. Om en sminkblogg som kissies.se enligt KIA har verifierade, "officiella" dryga 400 000 unika besökare, så kan väl en het politisk blogg ha lika många? Eller varför inte många fler?

I vilket fall som helst så är väl trenden tydlig: alternativmedier som avpixlat och friatider (rank 149) ökar starkt medan MSM nu stagnerat.
Citera
2012-02-19, 11:11
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:

Jag hittar dem inte där fast jag använt sök, vilken plats har de?
Citera
2012-02-19, 11:20
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Jag hittar dem inte där fast jag använt sök, vilken plats har de?
Dom har väl inte betalt avgiften.
Citera
2012-02-19, 11:22
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Alexa är ju trots all ett stort, globalt verktyg, så helt irrelevent är det ju inte. De rankingplatser du refererar till är ju för övrigt en intern SVENSK ranking, medan Alexa tar med alla sajter som besöks från Sverige.

Och i princip kan ju Alexas opålitlighet lika gärna slå MOT Avpixlat och andra sidor som FÖR. Om en sminkblogg som kissies.se enligt KIA har verifierade, "officiella" dryga 400 000 unika besökare, så kan väl en het politisk blogg ha lika många? Eller varför inte många fler?

I vilket fall som helst så är väl trenden tydlig: alternativmedier som avpixlat och friatider (rank 149) ökar starkt medan MSM nu stagnerat.
Avpixlat har säkert många läsare. Det är inte det jag ifrågasätter. Det är Alexa som inte ska användas.
Citera
2012-02-19, 11:52
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Avpixlat har säkert många läsare. Det är inte det jag ifrågasätter. Det är Alexa som inte ska användas.

Låt mig gissa.. om Kia användes och visade liknande resultat, som Alexa idag, då skulle det helt plötsligt, av en slump, hända något som gör att den inte heller borde användas, inte sant?
Citera
2012-02-19, 12:01
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Låt mig gissa.. om Kia användes och visade liknande resultat, som Alexa idag, då skulle det helt plötsligt, av en slump, hända något som gör att den inte heller borde användas, inte sant?
Jo, det är just Kia som ska användas. Kolla på tv4.se så ser du skillnaden.

Avpixlat borde betala avgiften för att bekräfta sina siffror.
Citera
2012-02-19, 12:52
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Dom har väl inte betalt avgiften.
Som är dyr, innebär att man måste avsäga sig anonymiteten, och som hursomhelst antagligen inte skulle tillåtas av KIA-index som är beroende av gammelmedia välvilja...

Alexa har stort inflytande bland nätannonsörer och ägs av Amazon så det är ingen obetydlig ranking.
Citera
2012-02-19, 12:59
Medlem
Avpixlat är nu på 49:e plats!

http://www.alexa.com/topsites/countries;1/SE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in