2012-02-23, 06:48
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
...Jag säger inte att Avpixlat fuskar, jag säger bara att Alexa inte används av seriösa sajter då den inte står högt i kurs hos t ex annonsörer. Dom använder det betydligt säkrare Kia...

Inte? Tycker du insinuerar å det kraftigaste att det är just det dom gör.
Citera
2012-02-23, 10:23
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Helt ärligt så hade jag aldrig hört talas om Alexa innan den här tråden. Kia kände jag till eftersom det är det som media använder.

Jag säger inte att Avpixlat fuskar, jag säger bara att Alexa inte används av seriösa sajter då den inte står högt i kurs hos t ex annonsörer. Dom använder det betydligt säkrare Kia.

Det finns folk i den här tråden som är helt besatta av Alexa. Jag ville bara visa på att det är en osäker mätmetod.

Ni som hänger upp er på att jag länkar till ett forum. Ni är på ett forum. Anonymt. Precis som dom. Så då är det ni skriver här helt orelevant.
Men å andra sidan så var merparten av mina länkar inga forum, utan länkar till programvaror som ökar alexa-ranken.

ta de lugnt boys! h*n tjinkar loss för att Avpixlat klättrar sakta men säkert till toppen, plats 48a idag!

det är dags för dig med att inse att det är väldigt många som läser den här bloggen. Avpixlat hade inte legat där de gör idag om det inte hade varit för att de har väldigt många läsare.

folk vill inte läsa en tillgjord tidning som Ab när man kan läsa saker som är rakt på sak, inga mörkningar utan alltid svart på vitt!

du ska ju inte sitta där hemma och tro att inte folk snackar om invandringspolitiken? ALLA snackar om det, även många invandrare själva! Sverige behöver den här sidan!

jag tycker ni som är för invandring ska slå era smarta huvuden ihop, iallafall försöka! och gör någon liknande sida? ta upp allt gott som invandringen ge oss svenskar i vardagen.
eller ni kanske har svårt att medla fram allt positivt Invandringen har gjort för oss?

ta dig nu en ordentlig tankeställare, och överväg om du ska skjuta dig själv, för Avpixlat kommer fortsätta uppåt, va så säker!
Citera
2012-02-23, 10:30
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
ta de lugnt boys! h*n tjinkar loss för att Avpixlat klättrar sakta men säkert till toppen, plats 48a idag!

det är dags för dig med att inse att det är väldigt många som läser den här bloggen. Avpixlat hade inte legat där de gör idag om det inte hade varit för att de har väldigt många läsare.

folk vill inte läsa en tillgjord tidning som Ab när man kan läsa saker som är rakt på sak, inga mörkningar utan alltid svart på vitt!

du ska ju inte sitta där hemma och tro att inte folk snackar om invandringspolitiken? ALLA snackar om det, även många invandrare själva! Sverige behöver den här sidan!

jag tycker ni som är för invandring ska slå era smarta huvuden ihop, iallafall försöka! och gör någon liknande sida? ta upp allt gott som invandringen ge oss svenskar i vardagen.
eller ni kanske har svårt att medla fram allt positivt Invandringen har gjort för oss?

ta dig nu en ordentlig tankeställare, och överväg om du ska skjuta dig själv, för Avpixlat kommer fortsätta uppåt, va så säker!
Läs mina tidigare inlägg innan du dömer mej. Plocka inte fram martyrkortet utan bete dej som en vuxen.

Jag läser avpixlat själv, precis som att jag läser andra politiska bloggar. Till skillnad mot er så klarar jag av att sålla information, ifrågasätta och diskutera politik.

Jag vill absolut inte förbjuda Avpixlat. Vad har du fått det ifrån? Förutfattade meningar? Jag är för yttrandefrihet och Avpixlat har existensberättigande. Det har EXPO och flamman också. Men jag håller inte med dom heller.
Citera
2012-02-23, 11:49
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Läs mina tidigare inlägg innan du dömer mej. Plocka inte fram martyrkortet utan bete dej som en vuxen.

Jag läser avpixlat själv, precis som att jag läser andra politiska bloggar. Till skillnad mot er så klarar jag av att sålla information, ifrågasätta och diskutera politik.

Jag vill absolut inte förbjuda Avpixlat. Vad har du fått det ifrån? Förutfattade meningar? Jag är för yttrandefrihet och Avpixlat har existensberättigande. Det har EXPO och flamman också. Men jag håller inte med dom heller.

Vad är det då du vill diskutera ang Avpixlat?
Du insinuerar inte alls att Avpixlat fuskar, det har du tagit avstånd ifrån, så det kan det inte vara.
Du klarar att "sålla information, ifrågasätta och diskutera politik", säger du, fint du är välkommen att göra det när du vill!

Vilken del av Avpixlats specialitéer vill du börja med?
Massinvandring, islam och muslimer eller något annat?
Senast redigerad av 0Thor0 2012-02-23 kl. 11:51.
Citera
2012-02-23, 12:16
Medlem
HALLÅ ni på Avpixlat ni glömde skriva om hur kyrkor sates i brand av judar här i veckan HALLÅ!!
Citera
2012-02-23, 16:35
Medlem
BaalZeBubs avatar
Ett exempel på bristande källkritik ser vi i dagens Avpixlat. Man visar den ökända film där "terrororganisationen Hamas har anordnat ett massbröllop i Gaza mellan vuxna män och småflickor i åldrarna sex-nio".
Visserligen gifts småflickor ofta bort inom islam, och Muhammed gjorde saker som vi idag ser som pedofili. Men det har framkommit att småflickorna på denna ökända film är brudnäbbar, inte blivande fruar. Även här i Sverige har vi en massa småungar som är brudnäbbar på bröllop.

http://avpixlat.info/2012/02/23/hama...och-vuxna-man/

En av kommentarerna, från en viss BaalZeBubble :
"Det vi ser i början är ju brudnäbbar! Är allt det där om att de blivande fruarna är småflickor baserat på detta missförstånd? I så fall är filmen och artikeln en ren förfalskning. Det är synd, för det pågår så mycket pedofili inom Islam på riktigt att det räcker och blir över att skriva om. "

Det ska bli intressant om någon form av källkritisk kontrollmekanism slår till, eller om filmen får stå kvar som det falsarium den troligen är.

[edit:
för sakfrågan, se t ex
http://www.snopes.com/photos/politics/masswedding.asp ]
Senast redigerad av BaalZeBub 2012-02-23 kl. 16:39.
Citera
2012-02-23, 16:45
Medlem
Tre100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Ett exempel på bristande källkritik ser vi i dagens Avpixlat. Man visar den ökända film där "terrororganisationen Hamas har anordnat ett massbröllop i Gaza mellan vuxna män och småflickor i åldrarna sex-nio".
Visserligen gifts småflickor ofta bort inom islam, och Muhammed gjorde saker som vi idag ser som pedofili. Men det har framkommit att småflickorna på denna ökända film är brudnäbbar, inte blivande fruar. Även här i Sverige har vi en massa småungar som är brudnäbbar på bröllop.

"Det vi ser i början är ju brudnäbbar! Är allt det där om att de blivande fruarna är småflickor baserat på detta missförstånd? I så fall är filmen och artikeln en ren förfalskning. Det är synd, för det pågår så mycket pedofili inom Islam på riktigt att det räcker och blir över att skriva om. "

Det ska bli intressant om någon form av källkritisk kontrollmekanism slår till, eller om filmen får stå kvar som det falsarium den troligen är.

[edit:
för sakfrågan, se t ex
Även jag har för mig att det rör sig om brudnäbbar.
Citera
2012-02-23, 17:12
Medlem
Citat:

[edit:
för sakfrågan, se t ex
De vet garanterat redan att det är en förfalskning. Videon är ju gammal och omdiskuterad. Men att döma av kommentarerna är ju målet nått: att skapa ytterligare hat mot islam. Glöm inte att Avpixlat i första hand inte är en "ocensurerad nyhetsförmedling" utan en judisk propagandamaskin med internationella kopplingar som ska förbereda det svenska folket inför det tredje världskriget som judarna håller på att skapa. Avpixlat vill se svenskarna sluta upp bakom de satanistiskt-judiska styrkorna.
Senast redigerad av IvanLendl 2012-02-23 kl. 17:15.
Citera
2012-02-23, 18:29
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ett exempel på bristande källkritik ser vi i dagens Avpixlat. Man visar den ökända film där "terrororganisationen Hamas har anordnat ett massbröllop i Gaza mellan vuxna män och småflickor i åldrarna sex-nio"...

Du har rätt, jag har för inte så länge sedan fått se att det mycket riktigt rörde sig om brudnäbbar.
Rätt ska vara rätt, hoppas de ändrar tar bort den artikeln.
Imamen som pratar har jag själv som länk för att ibland illustrera just deras pedofili, den är helt klart inklippt.
Citera
2012-02-23, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
De vet garanterat redan att det är en förfalskning. Videon är ju gammal och omdiskuterad. Men att döma av kommentarerna är ju målet nått: att skapa ytterligare hat mot islam. Glöm inte att Avpixlat i första hand inte är en "ocensurerad nyhetsförmedling" utan en judisk propagandamaskin med internationella kopplingar som ska förbereda det svenska folket inför det tredje världskriget som judarna håller på att skapa. Avpixlat vill se svenskarna sluta upp bakom de satanistiskt-judiska styrkorna.

..Och knappt 2 timmar senare dyker den här artikeln upp:

http://avpixlat.info/2012/02/23/vagr...udisk-tranare/
Citera
2012-02-23, 22:00
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenskung
..Och knappt 2 timmar senare dyker den här artikeln upp:

http://avpixlat.info/2012/02/23/vagr...udisk-tranare/

IvanLendl och Kingen_king är två vilsna och förvirrade typer, som inte kan tas på allvar. Låt dessa jönsar härja, inget hindrar dom, men galna hundar biter alltid sig själva i svansen. Wov-Wov!
Citera
2012-02-23, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Här är ju en utmärkt nyhet för Avpixlat att skriva om som dessutom är viktig på riktigt: http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=1756

Att källan är "högerextrem" kan ju näppeligen vara någon ursäkt för att inte rapportera om händelsen, det går ju uppenbarligen bra att låna material från Realisten.se, visserligen utan att ange källa, men ändå.

Skrev Avpixlat någonting om detta eller ansåg man ändå att det var för känsligt att hänvisa till dödsnazistiska Nationell Idag?
Senast redigerad av Straybullet 2012-02-23 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in