2012-05-25, 15:18
Medlem
Avpixlat borde verkligen ta upp situationen i Israel, med kravaller mot svarta migranter och mycket hårda ord från högerpolitiker som kallar afrikanerna för en "cancer" och "infiltratörer". Detta efter våldtäkter och kriminalitet, men även med tanken "de kan ju bli hur många som helst och ta över vårt land" uttryckt av etablerade politiker. Nedanstående beskrivning är uttömmande och mångsidig. Bra journalistik, även om avsändaren är det ringaktade Fox.

http://www.foxnews.com/world/2012/05...nts-in-israel/

Sedan förstår jag att detta kan ses som kinkigt av Avpixlat: de vill absolut inte ses som att de hejar på rasupplopp och vill antagligen inte för död och pina få israeler att framstå som rasister.

MEN. Det är ändå viktigt att detta inte förtigs. Det är samma sak som i Sverige: en stor, okontrollerad afrikansk invandring påverkar samhället nu och i framtiden. De blir konflikter, våld, brottslighet och på sikt förändras hela demografin. Om vi och Israel bara tillåter det kan våra länder faktiskt bli översvämmade av tiotals miljoner migranter.

Vi sitter alltså i samma båt, men israelerna är öppnare, oblygare, mer medvetna om farorna än vi. Att detta förtigs i media i Sverige har flera orsaker: både beröringsskräcken att utmåla den traditionella offergruppen för rasism som förövare. Men framförallt vill man inte ge svenska folket idéer om att det faktiskt är OK att bli rasande på invandrade våldtäktsmän, att vägra upplåta sitt land till migranter, att tänka på sitt eget folk i första hand.

Svenskar skulle behöva råg i ryggen, att ha "förebilder" som inte skräder orden inför samma problem som vi har. Det måste vara viktigare än att inte hänga ut israeler som "rasister". Det borde gå att hitta den balansen.

Just nu sitter PK-journalisterna och har ångest: det är jättejobbigt det här med judar/antisemitism/rasism/Bonniers inflytande! Vad ska vi skriva? De vill komma undan med att tiga bort det, vilket jag inte unnar dem. Rör upp getingboet bara! Tvinga svenska judiska debattörer ta ställning: är israelerna rasistiska? Varför är det OK med ett mångkulturellt Sverige men inte Israel? Varför skriker ni inte i högan sky när afrikaner behandlas illa i Israel men blit upprörda av negerbollar i Sverige? Varför är ni sådana jävla hycklare?
Senast redigerad av oyto 2012-05-25 kl. 15:20.
Citera
2012-05-27, 08:17
Medlem
Kämpendahls avatar
Undrar varför man inte får kritisera Avpixlat i kommentarsfälten när de så uppenbart vinklar sina "artiklar"? Att påtala att Avpixlat själva vinklar sina nyheter och utelämnar fakta (givetvis med exempel), något Avpixlat själva anklagar "gammelmedia" för att göra så åker man uppenbarligen ut. Avpixlat gillar inte kritik men kritiserar gärna andra
Citera
2012-05-27, 08:21
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Jadu bäste herren Kämpendahl, har du hörts talas om den gyllene, ickeoffentlig grundfrasen inom politiken "Gör som jag säger, inte som jag gör". Passar utmärkt för denna ding ding värld påhittad/låtsas tidningen
Citera
2012-05-27, 21:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Jönsarna på Avpixlat tycker tydligen att kritik mot dem är allvarligt eftersom det i kommentarsreglerna står "Brott mot någon av ovanstående regler kan i värsta fall leda till omedelbar avstängning. Vid mindre allvarliga överträdelser ges först en varning". Jag blev avstängd utan varning för att jag kritiserat dem för att vinkla sina blogginlägg

Edit: Gamle Gustaf Janson (må han vila i frid) som varit moderator här på Flashback och skapade föregångaren till Avpixlat skulle ha vänt sig i graven då det var självklart för honom att yttrandefriheten var viktig och inte bara skulle gälla åt ena hållet. Avpixlat drivs inte riktigt i hans anda.
Senast redigerad av Kämpendahl 2012-05-27 kl. 21:35.
Citera
2012-05-27, 22:39
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jönsarna på Avpixlat tycker tydligen att kritik mot dem är allvarligt eftersom det i kommentarsreglerna står "Brott mot någon av ovanstående regler kan i värsta fall leda till omedelbar avstängning. Vid mindre allvarliga överträdelser ges först en varning". Jag blev avstängd utan varning för att jag kritiserat dem för att vinkla sina blogginlägg

Edit: Gamle Gustaf Janson (må han vila i frid) som varit moderator här på Flashback och skapade föregångaren till Avpixlat skulle ha vänt sig i graven då det var självklart för honom att yttrandefriheten var viktig och inte bara skulle gälla åt ena hållet. Avpixlat drivs inte riktigt i hans anda.

Nu har jag ingen aning om omfattningen av avstängningar på Avpixlat resp. Politiskt Inkorrekt, men PI stängde av användare utan förvarning de också, jag vet eftersom jag själv blev bannad efter att ha publicerat ett telefonnummer.
Citera
2012-05-27, 22:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Nu har jag ingen aning om omfattningen av avstängningar på Avpixlat resp. Politiskt Inkorrekt, men PI stängde av användare utan förvarning de också, jag vet eftersom jag själv blev bannad efter att ha publicerat ett telefonnummer.
Jag hade nog tyckt att det varit okej med avstänging om jag brutit mot deras regler. Jag har varit medlem på Flashback sedan 2004 och aldrig varit avstängd, så jag har inga problem med att följa ett regelverk

Det bästa vore förstås om Avpixlat förtydligar sina regler för kommentarer med att det är strikt förbjudet att kritisera Avpixlat.
Citera
2012-05-28, 10:40
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Jag hade nog tyckt att det varit okej med avstänging om jag brutit mot deras regler. Jag har varit medlem på Flashback sedan 2004 och aldrig varit avstängd, så jag har inga problem med att följa ett regelverk

Det bästa vore förstås om Avpixlat förtydligar sina regler för kommentarer med att det är strikt förbjudet att kritisera Avpixlat.

"Registrerad April 2008"... medlem sedan 2004? Dubbla nick?
Citera
2012-05-28, 13:36
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Undrar varför man inte får kritisera Avpixlat i kommentarsfälten när de så uppenbart vinklar sina "artiklar"? Att påtala att Avpixlat själva vinklar sina nyheter och utelämnar fakta (givetvis med exempel), något Avpixlat själva anklagar "gammelmedia" för att göra så åker man uppenbarligen ut. Avpixlat gillar inte kritik men kritiserar gärna andra
Hur är deras artiklar vinklade menar du?
Eller menar du deras urval av artiklar?
Urvalet beror på total avsaknad i gammelmedia iaf,inte så svårt att fatta.
Citera
2012-05-28, 16:21
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
"Registrerad April 2008"... medlem sedan 2004? Dubbla nick?
2 januari 2004

https://www.flashback.org/u62053
Citera
2012-05-28, 16:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Hur är deras artiklar vinklade menar du?
Eller menar du deras urval av artiklar?
Urvalet beror på total avsaknad i gammelmedia iaf,inte så svårt att fatta.
Först och främst vill jag säga att jag tycker det är bra att Avpixlat finns. Vanlig media döljer på olika sätt problem med invandring och integration eller åtminstone inte lägger det i fokus. Avpixlat har många bra artiklar, det erkänner jag villigt.

Men sedan är inte Avpixlat ett dugg bättre än vanlig media i övrigt och det är vad jag kritiserat. Avpixlat gnäller gärna om hur vanlig media censurerar bland kommentarsfälten så fort någon är kritisk mot islam eller invandring samtidigt som Avpixlat själv censurerar rätt ordentligt bland sina kommentarer och raderar inlägg eller till och med stänger av konton som kritiserar Avpixlat.

Det som orsakade att jag blev avstängd var att jag kritiserade Avpixlat för att rejält ha vinklat beskrivningen om ett bygglovsärende för en moské i Flens kommun. Avpixlat är bra på att skriva suggestivt och då "når man fram" till läsare som givetvis blir upprörda. Det är okej, men jag tycker inte att man ska slira på sanningen, särskilt inte om man anklagar andra för att föra så.

Mer om min avstängning. https://www.flashback.org/p37547738#p37547738
Citera
2012-05-28, 17:13
Medlem
Market-Gardens avatar
Sverige. Varför gör ni såhär?
Vi svenskar måste hjälpas åt för att hålla slödder och nyliberaler på mattan. Det är inte lätt kan jag lova. För att inte tala om humanisterna. Som inte ägnar en tanke åt moral och nationellt samförstånd.

Mvh / Market-Garden.
Citera
2012-05-28, 17:57
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:

Ställer du dig i Djurgårdsklacken och viftar med AIK halsduken också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in