2012-02-18, 13:08
Medlem
Avpixlat är idag 50 ! - Snacka om raketkarriär.

Nu har Avpixlat hamnat på plats 50 med SEB på 51 och GP på 52 på Alexa.

http://www.alexa.com/topsites/countries;1/SE
Citera
2012-02-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Avpixlat: plats 50, gp.se 52.

Hemligheten är som sagt antalet pageviews mer än reach. Gp.se vegeterar kring siffran 0.0005, medan avpixlat rör sig upp mot 0.0008 och uppåt. Detta trots att det finns otroligt många färre sidor att läsa på avpixlat.

SvD ligger i spannet 0.001 och 0.0015, en nivå som är fullt nåbar för avpixlat med fler uppdateringar, även om det bara är i notisform. Snart kan det börja överlappa enstaka dagar, en dålig dag för SvD kan generera färre pageviews än en bra för avpixlat.

Osäker på om jag fattar detta, men innebär det att ju fler sidor Avpixlat får desto mer avancerar dem i längden? - Så måste det ju vara? GP och SVD har lägre antal besökare fast de har tiotusentals gånger fler sidor att "träffa på". - Detta innebär att Avpixlat håller den kvalitet på materialet som läsarna vill ha.
Citera
2012-02-18, 13:49
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Man kan kritisera dem för att det var de som starkast lobbade för införandet av "mångkultur" och utomeuropeisk invandring till Sverige på 60- och tidigt 70-tal.

För dig som gillar Avpixlat (antar jag) så kan det ju också vara av intresse att veta att hela den svenska massmedievärlden domineras av judar. Både ledarskribenter, redaktörer och liknande men oroväckande ofta också som ägare. Hjörne och Bonnier exempelvis. Vad resultatet av detta har blivit kan vi nog alla se tror jag.

Det är något sjukligt över rädslan som folk (invandringskritiker) har när det kommer till att kritisera judar.
Läs på istället för att börja gasta om judetvål och gaskammare så ser du nog snart att judarna tveklöst är den mest skadliga minoritet som vi någonsin haft i det här landet.

Vad bestod den utomeuropeiska invandring på 60-70 av för något? Vad jag minns var att det mest kom tyskar/italienare och andra européer.
Citera
2012-02-18, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Osäker på om jag fattar detta, men innebär det att ju fler sidor Avpixlat får desto mer avancerar dem i längden? - Så måste det ju vara? GP och SVD har lägre antal besökare fast de har tiotusentals gånger fler sidor att "träffa på". - Detta innebär att Avpixlat håller den kvalitet på materialet som läsarna vill ha.

Jag kan inte tolka det som något annat. Det finns uppenbarligen ett otroligt sug att läsa på AP. Själv läser jag ofta bara förstasidan, skummar "om det hänt nåt". Detta måste innebära att en annan besökare läser VARENDA JÄVLA POST, för att vårt snitt ska ligga på 4-5 sidor. Denne någon hade utan vidare läst ytterligare 10 artiklar om dessa publicerats, istället för runt tio som nu.

Detta hade lett till ännu fler pageviews, även med den befintliga läsekretsen. AP kan alltså stiga en bra bit till utan att rekrytera fler nytillkomna. Bara genom att ta in några extra tips, insändare, utländska länkar mm. Vilket jag tjatat om i den här tråden, att AP borde dubbla antalet poster per dag, även om det bara är små artiklar.

Detta hade dessutom lett till att sidan kändes mer aktuell och att folk tillbringade ännu mer tid där, lockade ännu fler besökare osv.
Citera
2012-02-18, 14:39
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Man kan kritisera dem för att det var de som starkast lobbade för införandet av "mångkultur" och utomeuropeisk invandring till Sverige på 60- och tidigt 70-tal.

För dig som gillar Avpixlat (antar jag) så kan det ju också vara av intresse att veta att hela den svenska massmedievärlden domineras av judar. Både ledarskribenter, redaktörer och liknande men oroväckande ofta också som ägare. Hjörne och Bonnier exempelvis. Vad resultatet av detta har blivit kan vi nog alla se tror jag.

Det är något sjukligt över rädslan som folk (invandringskritiker) har när det kommer till att kritisera judar.
Läs på istället för att börja gasta om judetvål och gaskammare så ser du nog snart att judarna tveklöst är den mest skadliga minoritet som vi någonsin haft i det här landet.

Det är väl ingen hemlighet att judar har stort inflytande i media och påverkar med sin kulturrelativism och liknande trams. MEN, det förnekar ju inte det faktum att negrer och araber bråkar och begår mängder av brott i Sverige.
Vilket är precis vad Avpixlat skriver om. Alla medier som är invandringskritiska behöver inte ha samma vinkel.
Citera
2012-02-18, 16:15
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Det är väl ingen hemlighet att judar har stort inflytande i media och påverkar med sin kulturrelativism och liknande trams. MEN, det förnekar ju inte det faktum att negrer och araber bråkar och begår mängder av brott i Sverige.
Vilket är precis vad Avpixlat skriver om. Alla medier som är invandringskritiska behöver inte ha samma vinkel.

Precis! Avpixlat är mycket bättre än Info14 och andra skitsidor.
Citera
2012-02-18, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Du verkar glömma bort den som satte eld på invällarbrasan via ett offentligt uttalande från högsta politiska plattform. Om han var jude eller ej vet jag inte, men anstiftaren var Olof Palme. DN 16 oktober1985: "Naturligtvis är det mångkulturella samhället en revolution. Den är oundviklig. Men eftersom jag är reformist vill jag att denna revolution skall ske gradvis". Attt Palme skulle stötta judiska intressen, t ex representerat av Bonniers, återstår för dig att leda i bevis.
Jag glömmer inte bort någonting. Det stämmer bra att Olof Palme var den höga politiker som starkast brann för frågor av detta slag, men hans tankar och åsikter var knappast hans egna. Han hade under lång tid inspirerats av judiska lobbyister typ Schwartz.

Att Palme stöttade judiska intressen är ju fullkomligt uppenbart och väl dokumenterat. Såhär sa han exempelvis 1967 vid ett tal på Stockholms judiska center, två år innan han blev statsminister.

Citat:
Ursprungligen postat av Olof Palme
Vi finner det naturligt utifrån våra demokratiska värderingar, att de svenska judarna dels i egenskap av en gammal särpräglad minoritet i vårt land, dels i egenskap av nyinvandrare kräver att få sina kulturella och konfesionella behov tillgodosedda inom ramen för det svenska samhället. Det är en del av ett större problem som nu möter oss här i Sverige. Sverige har varit ett land, från vilket människor har sökt sig bort till främmande länder. nu söker sig människor från främmande länder till oss, och vi svenskar är ovana vid minoriteter, ovana att ta hänsyn till dem som inte är exakt som vi. Därför blir vi tafatta och trubbiga både så som samhälle och som enskilda individer, och vi har väl ännu inte som nation satt oss in i den situation som uppstår när minoriteter blir en stor och växande grupp av allt större betydelse. Och därmed har jag nått till slutorden i mitt anförande. Som anknytning till vad jag började säga om förhållandet mellan internationalism och firande av nationaldagar och nationalism skulle jag helt enkelt kunna uttrycka min tes såhär.

För vår tid är internationalism en avgörande utgångspunkt. Vad framtiden idag kräver av nuet är främst att gå över gränserna och vidga den idé om solidaritet och samverkan som så starkt funnit gensvar hos enskilda nationer. Vår främsta nationella strävan bör vara att i praktiskt gärning söka förverkliga idén om frihet och trygghet mellan folken. Men internationalism betyder utjämning och inte likriktning. Den förutsätter för att kunna vinna styrka en respekt för människors särprägel och folks identitet. För att kunna elva måste den kunna låta leva.

Nu flyttar människor i växande antal över gränserna. Vi har i Sverige stora grupper av invandrare, som på många sätt kan berika vårt samhälle. De vill finna en förankring i det svenska samhället, samtidigt som de vill värna sin särprägel och sin kultur. De vill bryta isoleringen men ändå behålla sin identitet. Vår förmåga att kunna förena en öppen attityd till invandrarnas inväxande i det svenska samhället med en respekt för minoriteternas villkor och rätt, blir ett mått på hållfastheten i vår internationalism

För att citera Aftonbladets ledarskribent Olle Svenning: "David Schwartz som gjort mer än någon för invandrare och minoriteter i Sverige, hade värvat Olof Palme."

Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Vad bestod den utomeuropeiska invandring på 60-70 av för något? Vad jag minns var att det mest kom tyskar/italienare och andra européer.
Du måste naturligtvis inse att sådana här projekt är omfattande och tar sin tid. Den politik som vi upplever idag lobbades fram av judar som David Schwartz, Leif Zern, Nora Weintraub, Inga Gottfarb och Olle Västberg för 30-40 år sedan.
Förändringar av det här slaget måste fasas in, det går inte att importera 2 miljoner negrer och araber på en och samma gång, det skulle bli upplopp, massdemonstrationer och kanske till och med inbördeskrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Du har en poäng, alla behöver inte ha samma vinkel, och du har också rätt i att judarna i Sverige knappast står för någon smutsig gatukriminalitet som negrer, zigenare och araber.
Det är dock ingen anledning att helt och hållet bortse från judarnas inflytande och påverkan på den politik som bedrivs i Sverige och Europa.

Man drar ju sig inte ifrån att attackera och kritisera eller peka på märkligheter som andra lobbygrupper, organisationer och folkslag har för sig. Varför vågar man inte göra detsamma när det kommer till judarna?
Citera
2012-02-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Bra gjort av Avpixlat (och Fria Tider) att snabbt ta upp dagens mord i Malmö även om man inte har så många detaljer ännu. Många vill diskutera ocensurerat.

Om du menar gatumordet på kvinnan igår em så är Avpixlats rapportering löjligt dålig.
Kan det bero på att det kan vara en svenne som mördat en svennekvinna och då ligger
Avpixlat lågt? Dubbelmoralen är 100 %!

Jag tror inte Avpixlat skaffar en enda ny väljare till SD 2014.
Det blir färre för en så rasistisk sida gagnar inte partiet.
Man skäms ju som anhängare f.n.
Senast redigerad av Goriot 2012-02-18 kl. 21:56.
Citera
2012-02-18, 21:57
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Om du menar gatumordet på kvinnan igår em så är Avpixlats rapportering löjligt dålig.
Kan det bero på att det kan vara en svenne som mördat en svennekvinna och då ligger
Avpixlat lågt? Dubbelmoralen är 100 %!
Gärningsmannen är enligt olika källor en invandrare. Det visste man inte igår när Avpixlat la upp första versionen av artikeln. Avpixlat har inte uppdaterat med den information som exempelvix Fria Tider har vilket man kan kritisera om informationen är tillförlitlig.

Det är bra att snabb lägga upp en artikel även om man inte har så mycket information om gärningsmannen ännu. Detta eftersom människor vill diskutera och det kan man inte göra ocensurerat i gammelmedia. Detta bör Avpixlat utnyttja.
Citera
2012-02-18, 22:00
Medlem
Citat:
Gärningsmannen är enligt olika källor en invandrare. Det visste man inte igår när Avpixlat la upp första versionen av artikeln. Avpixlat har inte uppdaterat med den information som exempelvix Fria Tider har vilket man kan kritisera om informationen är tillförlitlig.

Det är bra att snabb lägga upp en artikel även om man inte har så mycket information om gärningsmannen ännu. Detta eftersom människor vill diskutera och det kan man inte göra ocensurerat i gammelmedia. Detta bör Avpixlat utnyttja.

Om han heter Mohammed eller Joakim, spelar det nån roll?
Nej, givetvis inte.
Att vara kritisk till invandringspolitiken handlar inte om att
gräva ned sig i individer.
Då är man inte nån som helst tillgång för SD.
Citera
2012-02-18, 22:05
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Om han heter Mohammed eller Joakim, spelar det nån roll?
Nej, givetvis inte.
Att vara kritisk till invandringspolitiken handlar inte om att
gräva ned sig i individer.
Då är man inte nån som helst tillgång för SD.
Enligt det synsättet borde man inte rapportera något alls om brottsfall... Detaljerna spelar ingen roll...

Sedan bör man diskutera statistik också. Vilket Avpixlat gör. Man tar både upp enskilda brottsfall och statistik i olika artiklar.
Citera
2012-02-18, 22:10
Medlem
Citat:
Enligt det synsättet borde man inte rapportera något alls om brottsfall... Detaljerna spelar ingen roll...

Sedan bör man diskutera statistik också. Vilket Avpixlat gör. Man tar både upp enskilda brottsfall och statistik i olika artiklar.

Man får göra som man vill.
Jag har varit en positiv SD-sympatisör men nu tycker jag att det både inom partiet och i
relationen till Avpixlats retorik finns anledning att tänka om. Det är nästan så att jag känner
för att byta sida till ett parti som står emot ren rasism men ändå kan ha en generell diskussion
om invandringspolitiken. Finns det till 2014 så avstår jag SD.

Godnatt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in