Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-25, 06:33
Medlem
Torontors avatar
Avpixlat har nu även lagt till en sektion beträffande det juridiskt korrekta med att hjälpa illegala.
http://avpixlat.info/2012/01/24/svt-rapport-uppmarksammar-vart-upprop-mot-asylgruppen-lund/
Senast redigerad av Torontor 2012-01-25 kl. 06:39.
Citera
2012-01-25, 10:02
Medlem
svampdamps avatar
Kul att se att Avpixlat redan hamnat på plats 58 på Alexa efter bara några månder, det är riktigt imponerande och de har nu passerat exempelvis sydsvenskan.
Citera
2012-01-25, 11:18
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Avpixlat har nu även lagt till en sektion beträffande det juridiskt korrekta med att hjälpa illegala.
http://avpixlat.info/2012/01/24/svt-rapport-uppmarksammar-vart-upprop-mot-asylgruppen-lund/

DN och SVT:s artiklar om detta är verkligen dubiösa. Sannolikt har de motsatt effekt hos läsarna än det önskade. Majoriteten av befolkningen stödjer knappast att illegala immigranter göms undan. DNs rubrik har också plötsligt hamnat väldigt långt ner på rubriksidan på webben. Snart är den borttagen.
Citera
2012-01-25, 11:43
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
DN och SVT:s artiklar om detta är verkligen dubiösa. Sannolikt har de motsatt effekt hos läsarna än det önskade. Majoriteten av befolkningen stödjer knappast att illegala immigranter göms undan.

Självklart är det så! Det är bara att se besökssiffrorna igår som fördubblades till 1300 samtidiga besökare på mindre än två timmar efter DN:s artikel där det dessutom helt otroligt nog fanns en direktlänk till den första artikeln i fallet på Avpixlat!

Även Sydsvenskan hakade på senare igår kväll med en egen artikel som var betydligt mer neutral och fantastiskt bra gratisreklam för Avpixlat! http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1603614/Sajt-uppmanar-till-att-lura-dem-som-fatt-avslag.html

Varje gång sånt här händer hittar fler och fler till Avpixlat och får, kanske för första gången i sina liv, ta del av ocensurerade nyheter och många kommer garanterat att fortsätta läsa på Avpixlat.
Citera
2012-01-25, 12:14
Medlem
Sperssons avatar
Det finns ingen svensk medborgare som tycker att dagens missbruk av skattepengar skall toppas med ytterligare kostnader för flyktingar som fått avslag och vägrar lämna landet.

Tidningarnas snyfthistorier får enbart motsatt effekt. Folk blir förbannade och känner sig förda bakom ljuset.
Men vem skulle informerat folket om inte Avpixlat fanns ?
Citera
2012-01-25, 13:02
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det finns ingen svensk medborgare som tycker att dagens missbruk av skattepengar skall toppas med ytterligare kostnader för flyktingar som fått avslag och vägrar lämna landet.

Skämtar du? Det vimlar dessvärre av sådana medborgare.
Citera
2012-01-25, 13:04
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Kan du inte bara berätta vad som var fel med det som Housemouse anmärkte på i Avpixlats artikel?

Jag är normalt sett helt ointresserad av vad du och andra clowner anser/tycker om artiklar på Avpixlat, det är med facit i hand, alltid mer intressant att se färg torka.
Fast det är klart.. lite nöje tillför det allt, jag skrattar alltid hjärtligt då jag ser era kommentarer/önskningar/drömmar/personliga åsikter om hur ni anser Avpixlat borde vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
DN och SVT:s artiklar om detta är verkligen dubiösa. Sannolikt har de motsatt effekt hos läsarna än det önskade. Majoriteten av befolkningen stödjer knappast att illegala immigranter göms undan. DNs rubrik har också plötsligt hamnat väldigt långt ner på rubriksidan på webben. Snart är den borttagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Självklart är det så! Det är bara att se besökssiffrorna igår som fördubblades till 1300 samtidiga besökare på mindre än två timmar efter DN:s artikel där det dessutom helt otroligt nog fanns en direktlänk till den första artikeln i fallet på Avpixlat!

Även Sydsvenskan hakade på senare igår kväll med en egen artikel som var betydligt mer neutral och fantastiskt bra gratisreklam för Avpixlat! http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1603614/Sajt-uppmanar-till-att-lura-dem-som-fatt-avslag.html

Varje gång sånt här händer hittar fler och fler till Avpixlat och får, kanske för första gången i sina liv, ta del av ocensurerade nyheter och många kommer garanterat att fortsätta läsa på Avpixlat.

Citat:
Ursprungligen postat av Spersson

Tidningarnas snyfthistorier får enbart motsatt effekt. Folk blir förbannade och känner sig förda bakom ljuset.
Men vem skulle informerat folket om inte Avpixlat fanns ?

Kan bara instämma, fler och fler hittar till Avpixlat.
Känns lite som att det håller på att svänga, tecknen finns där, fler och fler ser att det är något allvarligt fel med den politik som bedrivs.
Citera
2012-01-25, 13:20
Medlem
santos_devilles avatar
Avpixlat NEGERPIXLAR när det passar
http://avpixlat.info/2012/01/25/civila-poliser-hangs-ut-i-malmo/
Citera
2012-01-25, 13:33
Medlem
Besvärjarens avatar
Jag är imponerad, Alexa har AP på plats 58 av svenskars mest besökta sidor, jag har endast besökt sidan 2 gånger..
Minsta er inte, jag gillar vad de gör, jag donerade till PI men besökte inte heller dem, jag vill förbli en positiv person och inte ta in eländet i mitt liv.
Jag kommer donera ett par hundra närmre valet.
Hur stor kan sidan bli i sin nuvarande utformning, och vad ska de förbättra för att nå toppen?
mvh
Citera
2012-01-25, 13:42
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren
Jag är imponerad, Alexa har AP på plats 58 av svenskars mest besökta sidor, jag har endast besökt sidan 2 gånger..
Minsta er inte, jag gillar vad de gör, jag donerade till PI men besökte inte heller dem, jag vill förbli en positiv person och inte ta in eländet i mitt liv.
Jag kommer donera ett par hundra närmre valet.
Hur stor kan sidan bli i sin nuvarande utformning, och vad ska de förbättra för att nå toppen?
mvh
Man kommer aldrig att bli lika stor som de största nyhetssidorna som har så mycket annat som sport, skvaller, mode, ekonomi, osv. Jag tycker även att det skulle vara märkligt om man skulle bli större än exempelvis Flashback på plats 32. Förhoppningsvis kan man dock ta sig förbi Göteborgsposten (plats 49) och därmed bli större än alla Sveriges lokaltidningar.

Som påpekats ett antal gånger här har man varit lite dålig sista tiden med att rapportera om aktuella brott.

Många uppdateringar per dag lockar besökare även om artiklarna då inte blir så långa utan mest länkar till någon annan källa.

Avpixlat har även en sida där man kan ladda ner material för att sprida Avpixlat:
http://avpixlat.info/hjalp-till-att-sprida-avpixlat/
Citera
2012-01-25, 13:44
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren

Ganska mycket kan förbättras. Designen/layouten på hemsidan känns tyvärr rätt tråkig, och inte alls lik en tidning/media. Så där har vi nummer ett. Friatider.se ger ett mycket seriösare intryck när man besöker. Men även namnet Avpixlat bidrar till lite oseriösitet.
Citera
2012-01-25, 13:59
Medlem
Nu vet jag att de inte bara tar artiklar om invandrare men var är alla dessa mord som svenskar begått? har inte sett nått om morden i typ övertåneå och så.

Tycker inte att de ska göra som aftonbladet och andra tidningar gör. D.v.s uteslutande hänga ut en grupp/etnicitet. Som aftonbladet gör med svenskar och vita.

Avpixlat ska förhålla sig till verkligheten tycker jag(kanske dom gör?)och inte liksom ge igen för att svenskar hängs ut i media. Det ska liksom va den svenska ärligheten. Hoppas de går upp en massa placeringar och lyckas hålla bra standard på sina artiklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in